![]() |
Motion Blur
Hallo iedereen!
ik moet voor een ckv opdracht binnen het thema strand fotos bewerken waarin de beweging centraal staat Nu heb ik al fotos gemaakt maar dat bewegings aspect lukt me niet helemaal. Hoe maak je met ps of psp zoiets http://img53.echo.cx/img53/1485/mariacallas2is.jpg ik heb dan dus een gewone nog scherpe foto maar ik wil dus ook dat effect zoals je ziet op de voetballers, zodat de foto levendig is en beweegt. Met mn camera lukte de sluiterstijd niet helemaal en ik heb weinig tijd, nog 1 dag om precies te zijn, dus ik moet hetzelfde effect creeren met ps of psp. Wind of motion blur geven niet het gewenste resultaat. Ik hoop dat iemand my kan helpen! Groetjes |
probeer het stukje voor stukje te blurren niet in 1 keer heel je foto...
maak een selectie en kopier deze in nieuwe layer en probeer dan is te motion blurren...je moet er wel beetje moeite voor doen, maar stiekum vind ik dat je het gewoon met je camera moet doen en niet met PS, maar wie ben ik. |
als opvulling van het vorige bericht zou ik zeggen... selecteer je object... inverse je selectie (in photoshop ctrl shift i)
en geef je achtergrond een motion blur;) Succes! |
|
In photoshop CS zit een heel handige functie waarmee dit heel gemakkelijk kan.
|
Dank jullie wel allemaal! Ik ga het nu proberen
Dit is trouwens een foto die ik genomen heb, die mn docente wel mooi vond http://img296.echo.cx/img296/3328/testbewoge7we.jpg |
rechtsonder in de hoek zit een heel lelijk stukje wit
|
haha mierenneuker
|
Citaat:
|
Citaat:
|
*pakt clonestempel en retoucheerpenseel:P*
|
Citaat:
Ik werkte altijd met ps engels maar nu heb ik gewoon psp in nederlands :( zo kutje naad |
Zit in deze foto veel beweging of niet
Sorry dat ik telkens wat vraag :bloos: http://img58.echo.cx/img58/5402/bewegingtest18bh.jpg |
Beweging in de camera ja...:|
|
Citaat:
|
verder van belang zijn misschien andere beeldaspecten die beweging suggeren:
-felle kleuren -je onderwerp gedeeltelijk afsnijden zodat deze door lijkt te lopen buiten beeld enz |
PS > Filter > Blur > Motion Blur.
Beetje kloten met distance en angle. Eitje |
Blurs zijn sowieso over 't algemeen lelijk.
Ik zou dan met diagonalen, contrasten, verschillende materialen, afgesneden objecten etc werken, ook allemaal dingen die ook beweging suggereren. Je kan ook wel een dynamische compositie maken zonder de boel in een waas te dopen, hoor. :/ |
Als je beweging wilt suggereren zorg er dan in ieder geval voor dat het onderwerp of de achtergrond scherp is. Anders is het 1 grote vlek.
En als je Blur wilt gebruiken moet je wel de juiste kant op gaan. Niet dat de mensen zeg maar "naar de blur" lopen, zoals je laatst geposte foto. |
Heel erg bedankt voor de tips allemaal (y) ik ga er wat mee doen en dan wordt het allicht beter :p (y) (y) thnx!
|
Citaat:
|
Ik hou eigenlijk niet zo van dat soort foto's....Ik denk dan altijd dat de fotograaf de camera te snel wegtrok bij het nemen van de foto (*ervaring daarin heeft). :s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03. |