![]() |
gevlogen
gevlogen
Soms kijk ik naar boven En vraag mezelf af, Waarom de vogels vliegen Zelfs in een donkere nacht Dan valt het antwoord In mijn handen Kijk ik op in jouw gezicht En behoor ik tot de hemel Een hemel zonder licht Dan loop ik over straten Wandel ik op ieder plein Dan speel ik met de stenen En verlegen blijf ik klein Want mijn handen en mijn voeten Die zo samen in verband Gedachten loos verstappen Zicht verzetten in het zand Loop ik hard door ieder kruispunt Wandel ik langs ieder huis Dan schreeuw ik door de straten En voel me nergens thuis Want jouw hart zal mij niet raken In een woord verblind door pijn Kruip ik langs al mijn gedachten En bevrijd me uit mijn pijn Maar hoe langer dit gaat duren Des te langer ren ik door Ik blijf rennen tot het einde Maar hoever heb ik niet door Je doet me meer dan ik voorspelde Ik weet eigenlijk ook niet echt waarom, Moet ik zwijgen over dingen Die je vroeger niet verstond Hoe langer dit gaat duren Hoe langer deze nacht Maar ik verzet me tegen woorden elk woord waarvan ik dacht hield jij van mij… |
Gedachten loos = gedachteloos.
nah, niet zoveel op aan te merken, mooi gedicht en loopt ook lekker! (y) |
Ik ga nu op een vreemde manier commentaar geven, maar omdat het zo lang is blijft 't dan voor mij overzichtelijk :|
Strofe één Ik vind het niet zo'n lekker lopend geheel, en ik denk dat dat komt door de laatste regel. Strofe twee (de I is met 'n hoofdletter geschreven, dat snap ik niet) Verder vind ik dit wel een mooie strofe, cliché, maar loopt iig wel. Ik zou een puntkomma zetten aan 't end van de derde regel. Strofe drie De laatste regel heeft niet zo veel met de voorgaande drie te maken?? Strofe vier Zoals Sjoerd al zei, het is gedachteloos. Strofe vijf Hier heb ik het gevoel dat in regel twee een lettergreep te kort komt. (nu moet ik me echt gaan haasten...) Strofe zes Het is wel veel 'mij' en 'mijn' hier, dat vind ik jammer. Strofe zeven Yeah! Deze is gaaf! Alleen, ik zou 'tot' voor 'hoever' zetten en daarachter een komma. Nouja, vind ik dus. Strofe acht Ja, ja! Geen rijm, eindelijk... Strofe negen Hm, dit vind ik eigenlijk niet zo'n geslaagde eindstrofe. Voor zo'n clichematig gedicht moet je eigenlijk een verrassend einde in petto hebben, maar dat is in dit geval niet zo. Het is weer één van de 'wat mindere' strofes. Als je het zou wilt houden, zou je kunnen overwegen er van te maken: Hoe langer dit gaat duren Hoe langer deze nacht Maar ik verzet me tegen woorden elk woord waaraan jij dacht. (En dat hield jij van mij gewoon weglaten) Al met al: Cliché, dat is zeker. Ook is het eigenlijk véél te lang voor een liefdesgedichtje. En ik snap je hoofdlettergebruik ook niet helemaal... Kan door Word komen, bij mij doet hij automatisch hoofdletters aan het begin van iedere regel. |
strofe 7 vond ik ook het mooist.
Limaon, ik ben het met je eens (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03. |