Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Musical Gala , gister ned. 2 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1197380)

Soulwing 07-06-2005 08:48

Musical Gala , gister ned. 2

Wat vonden jullie ervan?
Ik vond JCS in het Nederlands echt té lelijk!
Heaven on their minds. Hemel in hun hoofd ik bedoel *pardon!*
dat verzin je toch niet

De musical is officieel verkracht!
DAnkje Joop

levi's 07-06-2005 09:14

niet gezien :o

Balance 07-06-2005 10:02

Ik vind dit toch meer iets voor T&C

Ik vond JCS juist waanzinnig mooi! Niet normaal hoe geweldig zij konden zingen en heel veel vertalingen waren juist uitzonderlijk goed. Ik ga absoluut naar JCS na wat ik gisteravond heb gezien! (Y)

synclinorium 07-06-2005 10:23

Citaat:

Soulwing schreef op 07-06-2005 @ 09:48 :
Wat vonden jullie ervan?
Ik vond JCS in het Nederlands echt té lelijk!
Heaven on their minds. Hemel in hun hoofd ik bedoel *pardon!*
dat verzin je toch niet

De musical is officieel verkracht!
DAnkje Joop

Had had ik heel erg bij de Lion King en dan het lied: Can you feel the love tonight. Daar hadden ze iets van gemaakt van: Voel je hoe de liefde groeit ofzo. Iig veel minder mooi dan de originele song.

Vond het wel leuk om te kijken en de meeste zongen echt super goed!

danielle84 07-06-2005 14:44

Ik vond JCS ook niet echt je van het.
Vond the Lion King en belle en het beest het leukste om te zien.

Een Tweeling 07-06-2005 15:30

Ik vond de vertaling eigelijk ook wel meevallen ! Was sowieso al van plan er heen te gaan eigenlijk (JCS-fan (y) )...
En tsja, geeneen vertaling is echt je van het, boeiend, je weet toch al wat ze zingen. :p
Ik ga vooral voor de muziek.

Kastanje 07-06-2005 15:49

Ik vond JCS eigenlijk best welgoed...net als Jamai trouwens( Viel me heel erg mee!)

:eek: Carlo bij Belle en het beest....echt vreselijk (n)
Dat is pas verkrachting11

Soulwing 07-06-2005 17:21

Jaaaa daar ben ik het heelmaaal mee eens
wat een bal zeg!!
xx

Balance 07-06-2005 17:45

Citaat:

Moonboy schreef op 07-06-2005 @ 16:49 :
:eek: Carlo bij Belle en het beest....echt vreselijk (n)
Dat is pas verkrachting11

idd. sowieso vond ik dat hele Belle en het Beest gebeuren niet leuk. Ik had dat toch wel een stuk beter en leuker verwacht.

En ik vond Jamai ook heel erg meevallen. (Y)

@ synclinorium: Als je zoiets in een musical hoort dan past dat er perfect in en heb je d'r totaal geen 'last' van dat het een vertaling is.

stado 07-06-2005 18:05

vond belle en het beest goed en jcs ook maar de lion king door simba echt te slecht gezongen

danielle84 07-06-2005 19:48

Citaat:

stado schreef op 07-06-2005 @ 19:05 :
vond belle en het beest goed en jcs ook maar de lion king door simba echt te slecht gezongen
idd klonk niet echt goed. vond turks fruit ook niet super

MadameMinke 07-06-2005 19:55

Citaat:

danielle84 schreef op 07-06-2005 @ 20:48 :
idd klonk niet echt goed. vond turks fruit ook niet super
Turks Fruit the musical... ik schrik er iedere keer nog van. Wat een achterlijk gedoe (n)

Wat zongen ze trouwens?
Ik lik de stront van je reet tralalala ? :|

Louis Armstrong 07-06-2005 21:43

Citaat:

MadameMinke schreef op 07-06-2005 @ 20:55 :

Wat zongen ze trouwens?
Ik lik de stront van je reet tralalala ? :|

:D (y)

lol

stado 08-06-2005 08:33

ik vond tita tovenaaar door dat meisje ook heel erg slecht gezongen, idd tukrs fruit ook verdr vond ik hte wel goed allemaal maar oook niet super

kus-joyce 08-06-2005 14:06

Ik vond Beauty and the beast juist heel erg leuk, alleen jammer dat ze niet een liedje deden met Rene van Kooten. :bloos:
Maar ik ga er cker heen!! :)

Kinky 08-06-2005 17:19

Citaat:

stado schreef op 07-06-2005 @ 19:05 :
ja inderdaad!!!
had zelf eerst ook zoiets ja "JCS" in t Nederlands is niks, maar vond het erg meevallen...

en Simba was ronduit slecht! Nu hoef ik al helemaal niet meer naar de Nederlandse versie (n)

Vond het decor trouwens wel heel erg bijzonder!!!!

Een Tweeling 10-06-2005 10:51

Trouwens, een van de enige naar het Nederlands vertaalde musicals vind ik Saturday Night Fever. :cool:

sperzieboon1 13-06-2005 17:26

Belle en het Beest vond ik erg leuk... alleen heel erg jammer dat Carlo (n) erin speelt... ik vind hem zo'n aansteller... ik wil zeker naar Belle en het Beest, maar dan wel op een dag wanneer Carlo niet speelt!!! Ik vind het ook wel jammer dat ze niet de 'orginele' vertaling van de gelijknamige tekenfilm hebben behouden, maar dat zal wel dezelfde reden hebben als toen bij de Sound of Music. Bang dat mensen gingen meezingen ofzo... vaag...

Ik heb nog één zeur puntje... die muts van studio sport (ik heb geen zin om zn naam te onthouden) zei dat het tijd werd dat er een musical kwam over voetbal... nou, nu heeft hij dus niet zn huiswerk goed gedaan... :nono: want zo'n musical bestaat er al lang. Niet in Nederland welliswaar, maar The Beautiful Game is een musical van Andrew Lloyd Webber. Niet bepaald een onbekende musicalscomponist.

http://www.reallyuseful.com/rug/show..._banner_01.jpg

http://www.reallyuseful.com/rug/show..._header_01.jpg

Oja, en ik vind het super cool dat Pippi Langkous zoveel awards heeft gewonnen!! :D

Morgan le Fay 25-06-2005 22:14

Citaat:

synclinorium schreef op 07-06-2005 @ 11:23 :
Had had ik heel erg bij de Lion King en dan het lied: Can you feel the love tonight. Daar hadden ze iets van gemaakt van: Voel je hoe de liefde groeit ofzo. Iig veel minder mooi dan de originele song.

Vond het wel leuk om te kijken en de meeste zongen echt super goed!

die vertaling hebben ze dan volgens mij gejat van de nederlandse versie van de Disney film...maar ja, origineel is uiteraard beter

sperzieboon1 26-06-2005 23:22

Citaat:

die vertaling hebben ze dan volgens mij gejat van de nederlandse versie van de Disney film...maar ja, origineel is uiteraard beter
Nee... is niet dezelfde vertaling... de vertaling van de disney film is: 's avonds bloeit de liefde op.

Roobe 28-06-2005 19:08

Chantal award gewonnen (y)
Vond het verder eigenlijk vooral beroerd en Vera Mann(elijk) maakte allerlei domme opmerkingen. Overigens keek Joke de Kruijf niet echt blij toen ze die award niet in de wacht wist te slepen.

Beauty and the beast was veelbelovend en ga daar dan ook zeker heen!

Kiss Pookie 01-07-2005 21:01

ik zat in de zaal :cool:

Vond de lion king meevallen... De simba die ik toen had was echt verschrikkelijk.. haalde niet alle noten etc. daarom vond ki Simba (danny) helemaal niet zo erg..

Kheb het niet zo op Pia Douwes maar vond het cabaret stuk erg cool en JSC vond ik ook niet slecht.. maar goed in vergelijking met broadway of engeland is NL altijd een tegenvaller..

Roobe 01-07-2005 21:18

Ze was wel een overtuigend ordinair "wijf" inderdaad, maar toch vind ik dat Chantal Janzen Mein Herr beter kan :bloos: .

Morgen naar Scheveningen van de Lion King (y)

Martha my dear 01-07-2005 21:23

Chantal Janzen is echt zo'n fucking groentje tegenover Pia Douwes (n)
Dat kinderstemmetje van haar!!! :mad:

Roobe 01-07-2005 21:25

Dat is ze ook zeker, maar dat maakt haar nog niet minder. Ze heeft alleen veel minder ervaring inderdaad. Maar ik ben een beetje bevooroordeeld geloof ik. Ik moet zeggen dat ze bij Crazy for You de rol van Polly echt ongelofelijk goed vertolkte, ook erg overtuigend :bloos:

Martha my dear 01-07-2005 21:28

Iedere artiest die in een musical meespeelt moet zijn of haar rol overtuigend kunnen spelen, dat is namelijk de bedoeling van een rol spelen en als je dat niet doet kunnen ze je meteen afvoeren, dus zo bijzonder is dat nou ook weer niet.

Roobe 01-07-2005 21:40

Citaat:

Martha my dear schreef op 01-07-2005 @ 22:28 :
Iedere artiest die in een musical meespeelt moet zijn of haar rol overtuigend kunnen spelen, dat is namelijk de bedoeling van een rol spelen en als je dat niet doet kunnen ze je meteen afvoeren, dus zo bijzonder is dat nou ook weer niet.
Ik zeg ook niet dat het bijzonder is, ik verdedig haar gewoon :)
Ze mag dan een "groentje" zijn, maar dat maakt haar niet minder dan een ander.
Overigens hoefde ze dat niet ZO overtuigend te spelen dat ik de twee volgende dagen met een grijns op mijn gezicht heb rondgelopen en een heel vreemd, debiel gevoel wat eigenlijk niet zou moeten kunnen! Dus :cool:

Martha my dear 01-07-2005 21:43

Eh...

Het zal wel, ja

:confused:

sperzieboon1 10-07-2005 23:42

Ach, Chantal, Pia etc.... who cares!!! Pippi Langkous was de grote winnaar van het gala!!! :D :D :D :D :D :D

Soulwing 15-07-2005 12:08

trouwens joke de kruif of hoe je t schrijft :) komt ook bij de vlaggenparade in nijmegen. maandag 18-07-05.
doe ik ook aan mee.
is leuk hoor!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.