![]() |
openbaar vervoer staakt donderdag?
ik heb begrepen dat het openbaar vervoer a.s. donderdag staakt.
dit hoorde ik van een vriendin, en stond ook op intranet bij ons op school op www.openbaarvervoer.nl zie ik overigens niks staan hierover. Weet één van jullie óf en zoja op welke tijden er wordt gestaakt. geldt het ook voor de treinen of alleen voor bus/tram/metro e.d.? liefs, fantome |
Gemeentevervoerbedrijven staken.
Edit, dat geldt dus onder andere voor de RET, GVB en het GVU. |
Citaat:
iig dus bus 15 naar muiderpoortstation vanaf station sloterdijk :s Maar zijn dat ook trams? |
en metro's dan? :eek:
waarom is daar zo slecht over geinformeerd :| |
Citaat:
Overigens denk ik dat het streekvervoer in de stadkernen solidair is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de metro's ook... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geachte klanten,
Donderdag 9 juni wordt er vanaf 03.00 uur 's nachts (nacht van woensdag op donderdag) gestaakt bij het GVB. Dat betekent dat er op donderdag 9 juni de gehele dag geen trams, bussen en metro's rijden, tot het einde van de dagdienst om ± 00.30 uur 's nachts. Ook de ponten varen niet. In de nacht van donderdag op vrijdag nemen de nachtbussen de normale dienstregeling op. Het Buiksloterwegveer is vanaf ± 00.30 uur weer in de vaart. Een tunnelbuis van de IJ-tunnel zal gedurende de staking zijn afgesloten voor auto's en openstaan voor voetgangers en fietsers. Automobilisten kunnen in beide richtingen gebruikmaken van één tunnelbuis van de IJtunnel, maar hen wordt aangeraden een andere route te kiezen om vertragingen te voorkomen. De vakbonden hebben de werknemers bij het GVB opgeroepen deel te nemen aan deze actie om hiermee te protesteren tegen het uitblijven van de CAO voor gemeentepersoneel. De GVB-directie distantieert zich van deze staking en betreurt het dat een actiemiddel is gekozen dat niet alleen de werkgever treft, maar ook de reiziger. Voor het ongemak dat door de staking ontstaat, biedt de directie haar excuses aan. Gertjan Kroon Algemeen directeur |
Citaat:
Overigens wel een ramp om in of naar Amsterdam te reizen. Het westelijk emplacement bij het Centraal station is donderdag ook nog steeds een puinhoop. |
Citaat:
iedere stagiaire komt met het openbaar vervoer... dusz... :s arme mensen die in Noord wonen, de pond gaat ook niet |
Citaat:
ik móet donderdag namelijk naar stage, maar zit er niet helemaal in ofzo. naja... ik bel dr zo wel ff |
Citaat:
|
mja, daar kom je nog wel denk, lukte op die dag zelf ook nog, met slechts een kwartiertje vertraging. ligt er wel aan waar je vandaan moet komen denk.
die peronnetjes castricum, uitgeest e.d.... ze hadden mazzel dat de intercity (vanuit nijmegen naar den helder) een paar keer extra stopte... :s |
Helaas staakt (muv Conexxion) alles van het GVB in Amsterdam.
|
WTF? Toch niet in heel Nederland he? :|
|
Citaat:
|
Citaat:
amsterdam. |
Citaat:
|
Citaat:
mja... ook goed. je hebt gelijk. ik kan me er niet onderuit lullen ;) |
Citaat:
Connexxion heeft - tot nu toe - hoofdzakelijk streekvervoer, maar eigenlijk denk ik wel dat Connexxion in de stadskernen (waar de gemeentelijk veroersbedrijven ook rijden) solidair zijn met de gemeentelijk vervoersbedrijven. |
Citaat:
Ik moet donderdag afrijden, ben dus wel blij dat in Zwolle de bussen gewoon rijden. Anders pakte iedereen de auto/fiets, en werd het alleen maar drukker. |
uuuhm, ik moet morgen wel naar huis kunnen via arnhem naar nijmegen en dan de bus naar kleve. anders slaap ik op straat. :|
|
Citaat:
zou Harderwijk tellen als een stadskern, nee toch hopelijk :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Arnhem en Nijmegen rijden ook bussen van Connexxion. Ik geloof dat Novio in Nijmegen ook niet staakt aangezien dat gewoon een commercieel bedrijf is.
|
Ik ga toch op de fiets naar school morgen. :)
|
In Rotterdam rijdt de RET niet tot 14u, heb ik begrepen.
|
Hihihi nog leuker:
vrijdag 17 juni is er waarschijnlijk een algemene vervoersstaking (NS, GVB, Streekvervoer)! En ja hoor, ik heb dan tentamen! Ugh. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jup.. Utrecht heeft hetzelfde probleem. Moet een uur eerder op Utrecht Centraal zien te komen, dan kan ik het laatste stuk lopen :|
|
Connexxion rijdt in Amsterdam normaal. In Utrecht echter laten ze geen mensen instappen, hetzelfde geldt voor Maarssen.
|
Citaat:
Citaat:
Maar toch zou ik voor geen goud elders willen wonen :) De VU is gewoon een bureaucratische mallebende. |
Ik staak vrijdagnamiddag (y)
|
Ik staak altijd.
|
Citaat:
|
lekkor dan
|
vrijdag staakt NS van 03.00 uur tot 23.00 uur... :|
|
Citaat:
En jij moet eens beter lezen. |