![]() |
Getal acht van de 13
Weet iemand wat meer te vertellen over het getal acht en zijn betekenis? Het zou rechtvaardigheid betekenen, maar ook oneindigheid, omdat je het in de lucht door kan blijven tekenen.. En zo staat de 2 voor dualisme, yin yang.. Vind het wel interessant.. Misschien iemand met wat meer uitleg?
Ik weet niet of het hier hoort, maar goed anders verplaats het maar naar het forum waar het wel zijn plaatsje kent :) De lemniscaat wordt ook wel gezien als een liggende acht, eigenlijk maakt het niet uit hoe je het symbool weergeeft. Het cijfer acht is met name interessant, omdat dit getal symbool staat voor harmonie, totaliteit en volkomenheid, in de lijst van de 13 getallen. Het getal acht is structurerend en herstructurerend, recht en rechtvaardigheid. Maar er is meer aan de hand met dit symbool en ik denk dat de ware kracht nu pas echt aan het licht komt, ik heb zo het vermoeden dat maar weinigen weten wat de totaliteit van dit symbool inhoudt. Wanneer je het symbool met je vingers in de lucht maakt, gebeurt er iets met je wat men vaak moeilijk kan verklaren er overkomt je een gevoel van rust, een gevoel van dat het goed is zo. Het is een zeer goed bruikbaar aardingssymbool, iets wat in deze tijd maar al te vaak (helaas) gebruikt dient te worden. Maar er gebeurd meer wanneer je dit symbool regelmatig visualiseert of tekent. Op energie niveau wordt er ontzaglijk veel teweeggebracht wanneer je de lemniscaat gebruikt. Het laat haar invloed achter op alle niveaus. |
voglens mij heeft het getal 8 wel meerdere betekenisen hoor..
|
8 is 1 meer dan 7.
dat is alles. niks speciaals aan. als onze voorouders hadden besloten om 8 een andere naam + teken te geven, bv ¬. dan had dat een heilig teken geweest met een betekenis... |
Het getal 8 is het symbool van eeuwigheid en oneindigheid en stelt de aardse en hemelse energieën voor die onophouddk van hoog naar laag en terug circuleren, zichzelf herscheppend.
Daarnaast komt het getal overeen met de 8ste kaart uit de tarot, gerechtigheid. Daarnaast komt het getal ook overeen met de acht basis trigrammen uit de I Tjing, deze vormen een achthoek met in het midden de Tai-Ghi-Tu, de chinese Yin en Yang. Oorspronkelijk zijn dit de mannelijke en vrouwelijke energieën die niet los staan van de krachten van leven en dood, die tevens verbonden zijn met het getal 8. De acht trigrammen zijn verwant aan de richtingen op de kompasroos. In Chine symboliseert de lotusbloem bijvoorbeeld de acht paden die je moet volgens om de weg van Boeddha te vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
@TS: Ik snap je punt niet geheel. Eerst vraag je aan ons om wat meer te vertellen over het cijfer acht, en vervolgens post je zelf allerlei dingen erover. Wat is het precies wat je wil weten? Groet, Tio |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04. |