zwanger en nu...
Ik heb altijd hard geroepen dat mijn kinderwens zo sterk is dat ik een abortus niet zou kunnen doen als ik onverwacht zwanger zou blijken te zijn. Maar ja nu is het dan zover...
Ik ben denk ik 5 weken zwanger en gelukkig weet ik wie de vader in spe is. Ik weet het pas sinds vandaag, heb het aan mijn ouders verteld en de vader en ze zijn geen van allen positief.
Mijn ouders vinden dat ik het kind nu niks te bieden heb (ik woon in een koophuis met mijn ex (woon er 2,5 jaar en het is al ruim 2 jaar uit) Ik werk 7 dagen in de week en de vader van het kind wil zelf absoluut nog geen kinderen.
Hij voelt zich gebruikt en denkt dat ik me misschien wel met opzet zwanger heb laten worden. Ik ken hem niet zo goed, het is een vage kennis en we zijn een keer in bed beland verder bellen en smsen we eigenlijk alleen maar. Hij is 33 werkt 70 uur in de week in 5 dagen tijd en is naar eigen zeggen absoluut niet toe aan een kind.
Hij heeft ook een beetje het idee dat hij eigenlijk geen keus heeft, hij kan wel abortus willen maar als ik dat niet zie zitten heeft ie weinig in te brengen en ergens is dat natuurlijk heel erg krom.
Hoe sterk mijn kinderwens ook is (je zou het zelfs een obsessie kunnen noemen) dit heb ik zo nooit gewild. Ik wil dat mijn kind een vader krijgt waar het op zijn minst goed contact mee zal hebben. En dat het gewenst is door heel zijn omgeving en niet alleen door mij.
Vrienden die me goed kennen zeggen dat ik het moet houden als dat mijn gevoel is en dat ik me dan niet te druk moet maken over de praktische bezwaren maar ja... hun staan niet in mijn schoenen.
|