![]() |
[Geluid] Problemen met onboard geluid
In afwachting van Enlightenments antwoord op m'n pm open ik toch alvast een topic
Ik heb een nieuw systeem gekocht en zelf geasembleerd. Alles is helemaal goed gegaan en het werkt allemaal prima. Het enige probleem is het geluid. Ik heb een Gigabyte GA-K8NF-9 moederbord gekocht met onboard geluid. Alle drivers netjes geïnstaleerd maar toen ik m'n versterker in het plugje van de geluidskaart deed en muziek afspeelde hoorde ik helemaal niets terwijl hij wel beweert dat alles goed is aangesloten. Zoals ik al zei heb ik een versterker staan die ik eraan wil hebben met een stekkertje wat achterin m'n computer gaat (waar ik de naam zo ff niet van weet) naar 2 tulip stekkertjes die in m'n versterker gaan. Ik heb al in het boekje gekeken en daar stond in dat ik om de front audio connector te gebruiken 2 jumpertjes (5-6,9-10) van m'n moederbord af moest halen. Dat heb ik gedaan maar nog steeds hoor ik geen geluid terwijl volgens de kabeldetectie van m'n software alles wel goed is aangesloten. Mijn vraag is nu of iemand bekend is met dit probleem en de oplossing ervoor weet want echt frustrerend is het wel :mad:. |
Al in het BIOS gekeken of 'onboard audio device' wel op 'enabled' staat en een niet conflicterend IRQ/DMA enz. krijgt?
|
Kan je dat laatste uitleggen? Ik heb m op auto gezet wat wel goed moet zijn aangezien de andere optie disabled is.
|
Nouja, als-ie op Auto staat is-ie dus enabled zodra je de drivers installeert ,en aangezien XP redelijk handig is met drivers installeren zal het hem daar wel niet aan liggen.
Nee, dan weet ik het zo ook niet, sorry :) toch nog maar eens de kabeltjes nalopen? Kheb zelf ooit eens een MSI Platinum Neo2 geinstalleerd en die had hetzelfde (doorlussen naar het front, wil je dat niet, dan moet je bepaalde stekkers verwisselen). Bleek uiteindelijk toch net iets anders te moeten dan ik in eerste instantie dacht. |
Ik heb bij god geen idee waarom maar toen ik een kabeltje wisselde deed ie het ineens :D:D:D. Tnx annyway en dan ga ik nu eindelijk gamen MET geluid :D:D:D.
|
Mooi :)
|
Have fun. :)
Voor mensen die hier komen door te zoeken, in mijn PM stond: Je hoort geen geluid, dan denk ik aan:
|
Je vergeet jumpertjes, wordt vaak vergeten, ook vaak bij front audio.
|
Citaat:
|
Sommige mensen maken problemen....
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij mij: bij de Volume Control op Advanced klikken en daar staat onder bij Other Controls de optie "Digital Output Only". |
Citaat:
|
Als ik SPDIF aanzet gaat alle andere uitgangen vreemd genoeg wel op mute (SB Live!).
Dat SPDIF is toch iets heel specifieks? Sony/Philips Digital Interface, betekende het toch? :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28. |