![]() |
Waarom is auto rijles zo fucking duur
ik betaal € 37 per les
waarom ik fucking duur |
Omdat mensen het toch wel betalen.
|
Eh omdat er redelijk wat kosten zijn voor zo'n instructeur?
Afschrijving op de auto? Benzinekosten? Onderhoudskosten? En belasting natuurlijk. Je moet er toch wel wat aan over houden lijkt mij... |
Dûsss...
|
Citaat:
|
Ik betaalde 30 euro per les (60 minuten, excl wachttijden files, spoorweg overgangen etc.) :D
Onderhandelingsbekwaam :cool: |
Dan neem je toch gewoon de trein?
|
Omdat zo'n instructeur niet goedkoop is (of ja, ook niet duur, maar je betaalt hem helemaal omdat je 1-op-1 les hebt natuurlijk). En omdat autorijden ontmoedigd wordt.
|
Waarom is een banaan duur
Waarom is een fiets duur Argh |
omdat je behoorlijk wat kosten maakt als rijschoolhouden en je ook nog een leukzakcentje wilt hebben. van de 30 euro houden ze netto echt niet veel over hoor. Die mensen werken tenmisnte nog 60 tot 70 uur per week.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Omdat er mensen winst moeten maken. En zelfs voor 37 euro per les zou ik nog niet autorijles willen geven, hoe frustrerend!
|
Dit is niet duur hor ik betaal vor 1,5uur €55,-
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik betaal 34 euro.. Maar vanaf volgende week is het 32 eur.. ma nu ben ik al bijna klaar *zucht*
|
Citaat:
|
Gezeur over van alles altijd.
|
Citaat:
Alles is zoveel duurder geworden door die stomme euro! En het wordt nog steeds duurder! Bah! ;) (Ik ben geloof ik een van de weinige mensen die de euro leuk vindt :P ) |
Citaat:
De trein is ook duurder geworden door de euro. Eigenlijk moet je je niet meer willen verplaatsen. Maar ik vraag mij af op TS het niet zelf had kunnen verzinnen dat het aan de euro lag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
van die rijles betaal je al 19% btw = 7,03 euro blijft over ca. 30 euro van die 30 euro wordt betaald : - benzine (ca. 50 km per les, verbruik ca. 1 op 12,5, 4 liter, 4x1,30 = ca. 5 euro blijft over 25 euro onderhoud ca. 2 euro per les blijft over 23 euro verzekering ca. 2,50 per les blijft over 20,50, laat zeggen 20 euro belastingen : 20 euro - 1/3 van 20 = 20 - 6,60 = 13,40 oftewel, zoveel blijft er niet van over. een rij-instructeur verdient op die manier netto ongeveer 2000 euro. daar gaan dan nog wel premies (zfonds e.d.) vanaf. oftewel, je instructeur is niet bepaald diegene die het meeste van dat geld in zn zak houdt (helaas). |
dan nog een laatste, waarom staat die niet op WGR of VE ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Verzekering 2,50 per les? :eek:.
En die 50 km valt ook wel mee. |
Gewoon zelf gaan rijden met je vader of oudere broer. Daarna een bevriende instructeur overhalen om je op je 18e verjaardag op te laten gaan. :D (y)
|
Citaat:
Of nee, die mijn oma betaalt(a) |
Autorijles is niet duur.
|
Het is wel prive les hoor. Als hij € 15 per uur verdient, vind ik dat niet bijster veel.
|
Citaat:
-De belasting is ook gewoon 19% Dus waar slaat het op dat 'ze' de rijlessen duurder maken? |
Citaat:
|
Mijn rijlessen kostten indertijd € 90 per 2 uur. Had me toen wat laten bedotten ook, merendeel van de lessen in het begin, en op het einde nog eens 2 uur waarna die kloothommel zei : "ja, tis ni goe hé", dan heb ik me nog eens 4 uur laten aansmeren.
echt zo'n truc om de mensen af te persen. Bij het afleggen van examen zou de examinator niet mogen weten of de geëxamineerde via rijschool of met ouders leerde rijden, nu buizen ze gewoon vele personen die gewoon met ouders leren. |
Citaat:
'buizen' :D |
Citaat:
|
Citaat:
euhm 2,50 per les is nog best veel. das 160 euro per maand. das 1920 euro per jaar. maar je verzekerd een nieuwe lesauto natuurlijk wel all-risk, en een lesauto is ietsjes duurder om te verzekeren dan een gewone auto. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
dat jij dat een verwaarloosbaar verschil vindt maakt niet dat het nergens op slaat, maar als het voor jou zo duidelijker is: Dus omdat jij hetzelfde betaalt is dat niet duur? |
Citaat:
|
Ik betaal 50 Cent minder en ik vind het best. Zolang ik geen jaren bezig ben natuurlijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
beetje duur? |
ha-ha! ik 30..yep, vriendjespolitiek.
|
en het wordt zelfs waarschijnlijk nog 6,5% duurder in 2007
|
Citaat:
t komt iig neer op pakweg 160 euro per maand, dat klopt wel. (dan ga ik uit van 40 lessen per week.) |
Citaat:
overigens iets waar ik geen antwoord op heb : WAAROM is het cbr zo duur ? een examen bij het cbr kost ongeveer 80 euro voor een half uurtje rijden en gesprekje naderhand. Daarvoor krijg je dan ook wat papiertjes mee en zo. (de rest van je examengeld betaal je aan je rijschool.) Het cbr betaalt geen kosten voor het gebruik van de auto; die 80 euro is volgens mij buitenproportioneel veel, en dat lijkt me veel erger dan dat de rijlessen wat duurder zijn dan de meeste mensen leuk vinden. |
kijk nu eens naar de huizen en auto's van rijschoolhouders.....Zien die er nu uit alsof ze bakken met geld verdienen, denkt het niet
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42. |