![]() |
waarvoor leef je?
Ken je de film "Braveheart"? Off course... de hoofdrolspeler, William Wallace (Mel Gibson) vocht voor VRIJHEID en een geweldige uitspraak vond ik " Als iets niet waard is om voor te sterven, is het ook niet waard om voor te leven".... Dus mijn vraag aan jou is, waar leef je voor?
|
Ik leef nergens voor.
We zijn als mensen gewoon een onderdeel van de natuur, en hebben net zo min een soort ultieme bedoeling als een leeuw, een sprinkhaan of een vuurvliegje. Dat neemt niet weg dat ik wel een aantal dingen wil bereiken, maar dat zijn de standaard cliché dingen als persoonlijk geluk, ontwikkeling, 80 jaar plezier et cetera :) |
"Ik geef de doden het leven terug", zei Jezus tegen haar. "Ik ben Zelf het leven. Wie in Mij gelooft, zal leven, zelfs als hij gestorven is. Wie leeft en in Mij gelooft, zal nooit sterven." (Joh. 11)
|
In objectieve zin leef ik nergens voor. In subjectieve zin leef ik ervoor om rijk, gelukkig en heel erg goed te worden.
|
Heel erg goed ben ik al :cool:
Alleen heb ik geen idee waarin |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik leef, omdat ik het nut van mezelf doodmaken niet inzie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik leef omdat ik het veel te zonde vind om mezelf van kant te maken... Heb het wel naar me zin hier op dit planeetje =) Ook is het beetje lullig voor al die vele mensen die om me geven als ik mezelf van een flatgebouw gooi ofzo :P En heel zinloos...
|
Ik leef zonder doel, gewoon voor de lol.
Citaat:
|
-Ik leef, om te genieten waar ik het recht op heb mogen te genieten
(y) - Ik leef, om dingen te doen waar ik een plicht op heb om het te (y) doen. - Ik leef om de Verlichting te bereiken, waar ik naar verlang (y) - Ik leef om te houden van de mensen en een partner enz. (y) Maar ik leef niet - Zo veel mogelijk rijk te worden (n) - Alleen maar maar plezier te maken (n) - Mijn hele leven te werken (n) - Noch te verspillen (n) KMBA |
Citaat:
|
Ik zou tot eer van God moeten leven
|
ik leef om hard te werken... ik leef om alsware ook mijn huisje in de hemel te bouwen... wereld is niets vergeleken met de hemel.. hoe lang leef je hier? je word geboren en je sterft...
Je moet je tijd nuttig gebruiken ;) en dat probeer ik nu :D |
ik leef om daarna dood te gaan :)
|
Citaat:
|
I'm just here for the beer
|
Citaat:
|
Ik leef om alle mensen die mij liever dood zien te jennen :P
|
beer & pussy
that's all i need... |
ik leef om God zijn dienaar te zijn
|
Citaat:
|
Je leeft om de ultieme waarheid te vinden, en ja.. ook voor de plezier en avontuur ;) :p
|
ik leef er voor om, als ik dood ga te kunnen zeggen, mijn leven is het leven waard geweest.
|
Ik ben er nog niet zo zeker van waarvoor ik leef, en juist daarvoor leef ik ;-). Spannend he?
|
Citaat:
|
Citaat:
vraag geldt natuurlijk voor alle mensen die dit antwoord gaven.. ik leef om: - antwoorden te zoeken.. ik ben er niet van overtuigd dat ik goede antwoorden zal vinden, maar hey: dan heb ik tenminste langer lol - te genieten van al het fascinerende wat de wereld te bieden heeft - mooie dingen te maken |
Citaat:
Ik zou mezelf echter wel redden van de dood, dat is immers menselijk instinct. + Het is gewoon wel chill een beetje rond te zwerven op deze aarde zonder doel. ;) |
Ik leef om anderen te helpen en me nuttig te kunnen maken in de maatschappij
|
Citaat:
doelloosheid is idd best grappig en interessant.. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is dus inderdaad, zoals Mephostophilis het beter verwoordt, hetzelfde; zij het een passief en het ander actief. |
Volgens mij leef ik gewoon om (God) te ervaren en te (mezelf) te ontwikkelen.
|
Ik leef omdat ik nog geen zin heb om dood te gaan.
|
Citaat:
|
Ik leef voor metal en ter irritatie van anderen.
|
Grappig dat bijna niemand een bepaald doel heeft in zijn leven (en dan bedoel ik niet geloof), maar gewoon iets wat je wilt bereiken. Dat heb ik wel en ik vind dat wel een prettig idee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik leef omdat ik er gelukkig van word. Ik geniet van het leven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is niet aan mij om trachten te antwoorden waarom ik leef, dus ik maak er maar het beste van (y) :)
|
Kortgezegd: om God te dienen.
|
Vooral voor mezelf. Moest ik niet nog zoveel ambitie's hebben, mensen om van te houden enzomeer, was ik allang dood. :)
|
Ik leef voor een beetje lol, maar ik probeer wel de wereld als een betere (hoeft niet veel beter te zijn) plaats achter te laten.
|
tot nu toe door de hoop en het vertrouwen en het geloof. hoe gaat die tekst ook alweer? Het geloof is het zeker weten van de dingen die men hoopt en het vast vertrouwen dat..... verder weet ik het niet meer. Dat is een beetje de tekst die weergeeft waarom ik leef. Dat is niet het antwoord op de vraag waarvoor ik leef maar ik leef voor de dingen die ik dus hoop en geloof dat ze gebeuren gaan en vertrouw dat ze gebeuren gaan en waarvan ik nu iig niet wil zeggen wat dat is.
weet iemand even uit zijn hoofd hoe die tekst gaat en waar die staat?? |
live to rule, rule to live zou ik zeggen.
:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21. |