![]() |
joy division
oei waarom ga ik altijd pas zoveel later waarderen...nu pas na jaren valt het kwartje!
|
Ik ben blij dat je alsnog tot inkeer bent gekomen. :cool:
|
nu pas?
|
adam warlock punt/komma beter laat dan nooit
|
^ what he said.
|
watskeburt?
zucht, eigelijk niet meer leuk :( |
tsja weet ik veel, vind het wel leuk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
joy division marduk
|
Citaat:
|
saaie band
|
Citaat:
toen was de alternatieve jeugd van nog 16 niet zo muzikaal bewust dat ze naar bands als the cure, new order, the smith's etc luisterden. tuurlijk had je ze wel. Tegenwoordig wordt die post punk/wave hype er zo hard naar binnengeslagen dat iedereen het wel cool MOET vinden om er bij te horen, maar dat daardoor ook een heleboel jongeren ontdekken dat het ook gave muziek is.(y) Misschien een beetje kort door de bocht, maar je snapt wel wat ik bedoel. |
Citaat:
ik ben het met je eens, zonder me te irriteren aan je over enthousiasme :eek: |
fijn om te horen ;)
:confused: |
Citaat:
|
Citaat:
het lijkt alleen een hype omdat je er meer op let. de mensen die joy division nu luisteren en vroeger niet, zouden vanzelf wel op joy division uitgekomen zijn naarmate hun muzieksmaak zich ontwikkelt. verder helpt het wel als Ian opeens zoveel jaar dood is en als Morrissey een nieuw album uitbrengt (The Smiths vallen trouwens niet onder new wave en/of post-punk). zodra iemand hier zegt dat iets een hype is, neemt iedereen het klakkeloos over (N) |
Citaat:
|
heb 't gedownload maar ik vind 't allemaal maar een beetje gejat van interpol, en dan nog slechter opgenomen ook
|
Interpol formed in New York City in 1998
Joy Division, Rock Band, Born: 1978 |
Citaat:
|
neeejjj interpol klinkt als joy division
doh |
ik dacht dat interpol als the smiths klonkt :confused:
|
Citaat:
|
het is geweldig
|
wat skim zegt
|
Citaat:
door joy division ben ik juist naar interpol gaan luisteren omdat ze met elkaar werden vergeleken + toedoen van een vriend. |
Citaat:
|
hier wordt wel serieus onrecht aan Joy Division aangedaan... Het is verdomme zo een belachelijk goede band (y)
Built to Last, als de kans hebt moet je zeker Dead Souls eens checken die gasten zijn gewoon griezelig goed (ik geloof dat ze ook nog een sessie voor 3voor12 hebben gedaan). Shadowplay, Transmission, geweldige nummers Wees blij dat iemand ze nu nog leert kennen, al is het door een hype, maakt het uit... |
Citaat:
|
Het valt me nu pas op hoeveel onderstaande lettercombinaties op elkaar lijken :eek:
JOY DIVISION JOEY JORDISON maar ja wat valt er nog te zeggen over joy division? |
Citaat:
|
De NIN versie van Dead Souls is zovelen malen beter, dat ik de Joy Divison nu systematisch skip.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
denk niet dat hij serieus is hoor :P, anders jammer
|
Citaat:
|
Een van mijn favoriete bands.
Waarom? Een dramatische stem, die toch op de een of andere manier qua dramatiek nooit 'over the top gaat'. Het zelfde qua lyrics, straight forward zonder de poetische touch te verliezen. Geniale riffjes, deze akkoorden hebben volgens mij buiten post-punk als invloed gediend voor een scala aan pop, hardcore, punk, en metal bandjes. Soms denk ik: damn dit is oude punk maar zou je het wat zwaarder/sneller spelen was het ook een vette hardcore song. (niet dat ik de grootste voorstander van joy division covers ben, ik wil alleen zeggen dat die band een grote inspiratiebron is) Bas : Zelfde verhaal, gewoon super pakkende baslijnen. Drums: zo typerend. Heerlijk houterig op zijn eigen manier. Gast van bloc party is duideljk beinvloed in zijn drumbreaks. Synths: sfeervol en op een bepaalde manier (misschien ook mede in combinatie met de houterige drums) een voorloper van de huidge dance. Alles klopt en smelt samen tot een mooi geheel. |
Ohja en ik vind the smiths best punk hoor tom. :cool:
|
Ja maar jij vindt Mum ook IDM.
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat maakt het nog geen IDM.
|
Citaat:
|
ehm...ik heb de hype gemist
Maar wel 2 cd's van JD aangeschaft na het vaak gehoord te hebben bij den bejaarde koeien man. |
Citaat:
|
ah joy division (Y)
|
Citaat:
|
als iemand zegt dat Middelburg in Groningen ligt dan zeg jij toch ook niet 'ja klopt :)'
nerd |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39. |