![]() |
Hoezo krijg ik het niet in elkaar...?
Ik heb een bouwpakket gekregen (halterbank) en die mag ik in elkaar zetten. Echter doe ik iets fout of klopt er iets niet aan het pakket.
Het komt er op neer dat ik een schoref door een aantal dingen moet steken en vervolgens met een moer moet vastzetten... echter zit er in die moer een soort van rubbertje waardoor ik de moer niet strakker kan draaien en dus staat "het spul" wankel en is het niet stevig aangedraaid. Wat doe ik fout?? Ik heb de goede schroeven en doe het zoals op de tekening beschreven staat Word er gek van!!!! |
|
Hoe probeer je het in elkaar te draaien dan? met gereedschap of met je handen? lijkt me dat dat rubbertje er niets voor niets tussen zit, i.v.m met slijtage etc.
|
Ik zou je graag willen helpen maar...
|
Citaat:
Er klopt iets niet... |
Citaat:
|
Die zin was beter niet afgemaakt.
|
Citaat:
|
het is al voor elkaar vraag alleen niet hoe
|
Schroef vasthouden als je probeert de moer vast te draaien :confused:
|
Citaat:
|
Bij de Ikea vandaan? *leest topic niet8
|
Pak zo'n sleutel, en idd houd aan de andere kant de schroef vast, met zo'n sleutel ( hoe heten die krengen ookal weer)
|
Citaat:
Techniek, door dat vak heb ik faalangst gekregen. Tot het negende uur zo'n plasticje van zo'n ijzeren dingetje afhalen met zo'n gek tangetje en zo:s |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn leraar maakte trouwens uiteindelijk die werkjes wel voor mij:) |
Het is een slotbout, dat rubbertje is er om ervoor te zorgen dat hij niet losratelt. Je moet een moersleutel gebruiken om hem vast te zetten, en ja, daar moet je kracht voor hebben. Maar zodra het je lukt kan je wel meteen flink wat gewicht heffen!
|
Citaat:
Herkenning :o Vreselijk slecht was ik daarin. |
Citaat:
Maar idd, die kun je met je handen niet zo best rondgedraaid krijgen... |
ehh, oeps ja. Een slotbout was weer wat anders. :D
en zo'n ding heet een steeksleutel (maar een pijpsleutel of een ringsleutel zou je ook kunnen gebruiken.) |
ask mc gyver
|
jah hoor geef het pakket maar de shuld :rolleyes:
|
Citaat:
|
Ik denk dat je het rubbertje eruit moet doen.
Ik werk in een metaalbedrijf waar die dingen achter elkaar in een emmer worden geflikkert waardoor heel snel de schroefdraad kan breken. Wij gebruiken heel af en toe rubbertjes maar ik weet niet of dat bij jou het geval is. Je kunt het iig proberen en als het niet lukt dan druk je 't rubbertje terug. Lazlow |
Citaat:
wie daar wat koopt is egt #$!#$$!@#$ lol :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11. |