Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Konijntje temmen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1199260)

Lil^Girl 09-06-2005 11:50

Konijntje temmen

Ik heb 2 maanden geleden een jong konijntje gekregen, maar ik denk dat ik haar een beetje te veel vrijheid heb gegeven.
Ik heb haar namelijk een paar keer losgelaten en nu wilt ze niets liever meer.
Ze doet ook altijd zo wild en ze blijft maar op dingen knagen.
Dus hoe moet ik haar nu weer een beetje temmen???

11568 09-06-2005 17:03

Tja, wat wil je dan'? Een schootkonijn? In de natuur lopen ze ook graag rond te rennen. Doe je toch niets aan, hoort zo. En dat knagen, geef 'm dingen waarop het wel mag....wilgenhout ofzo.

autodropje 15-06-2005 14:54

dat is wat konijnen doen, wen er maar aan ;)

Lil^Girl 15-06-2005 18:11

Ik weet het al, mss moet ik haar maar wijn te drinken geven ;).
Thn anyway

Qimm 15-06-2005 18:15

Zorg dat er weinig dingen binnen zijn bereik liggen die hij stuk kan knagen. En als je ziet dat ie ergens op gaan kangen gewoon weghalen en duidelijk nee zeggen ofzo. Misschien leertie het dan wel.

qghp 15-06-2005 18:19

<-- Die van mij blijft mooi in zn hokje

Anneka 16-06-2005 01:58

Leer m op een stuk hout oid knagen, door dat in zn hok te leggen. Daarbij is hetn ou eenmaal de natuur van het beestje.
Laat hem ontdekken hoe fijn knuffelen is. Elke dag op schoot steeds langer.

Henkje 16-06-2005 19:35

Haha, komt me heel bekend voor...
Mijn oude konijn was hartstikke vals toen ik haar kreeg, ze bleek zwanger. Toen was ze heel lief en kon je alles met haar doen. We hebben een jong gehouden (de wildste) en nu eindelijk na 2 jaar kunnen we haar vasthouden met veel moeite... Ze kan in de ren als ze in een doos springt en vanuit de ren kun je haar weer in die doos lokken en weer in het hok zetten.
Hebben maar geaccepteerd dat ze een monstertje is.
Op de bank wil ze alleen rustig liggen als er voetbal op tv is, wel grappig anders springt ze overal heen en gaat ze graven op de bank.

x-spekkie-x 17-06-2005 07:19

Konijnen zijn nou eenmaal gravers/knagers. Dat zit in hun natuur.
Mijn konijn knaagt ook heel haar kooi stuk. Gewoon veel alternatieven er voor in de kooi leggen. Bij de dierenwinkels zijn een hoop knaagdingen te koop, maar je kunt ook een wilgentakje in de kooi leggen.
Misschien kan je haar buiten in een ren loslaten?
Ik laat mijn konijn wel eens los buiten, gewoon los, wel met mij erbij. Ze weet de weg al :D

Summerlover 19-06-2005 12:29

Ken 't probleem.. hoe vaak ik al niet naar de computerwinkel ben gegaan voor een nieuw snoertje.. :eek:

Maar goed, het is en blijft een knaagdier natuurlijk, en langzamerhand leert 'ie het af: Als je maar élke keer als hij het doet het afstraft, 'm weghaalt bij hetgeen ie aan zit te knagen en gelijk een alternatief geeft: Een stok, krant, handdoek, whatever.

Zo heeft die van mij het afgeleerd, maar het blijft een knaagdier natuurlijk, dus als je het helemaal af wil leren: sterkte :p

Nona 19-06-2005 13:41

Ochja, een nijn moet nu eenmaal knagen. Zorg dat hij ook iets heeft om op te kauwen en aan te krabbelen.

En maakt hij dingen stuk die niet stuk mogen wil een plantenspuit nog weleens helpen. :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.