![]() |
Depressie zelf in stand houdend.
Een depressie is zelf in stand houdend. Mensen met een depressie vertonen gedrag dat hun ziekte 'erger maakt', en vermijden het gedrag dat hun ziekte 'minder erg maakt'.
Dit gebeurt natuurlijk onderbewust. Niemand kiest er voor een depressie te hebben :D Dus voor mensen met een depressie: Let er op! Voor mensen met een depressieve kennis: Soms moet je je raad er bijna letterlijk in slaan. En hou een oogje in het zijl of ze het ook opvolgen. |
Wat moeten we met deze mededeling?
|
opvolgen.
|
Citaat:
Maar voor jou heb ik wel een andere 'mededeling': Ga hier maar heen, ik denk dat je je daar erg thuis zult voelen. |
Ok... de volgende keer zal ik eraan denken om niet bedroefd te zijn, optimistisch te blijven en ander ontwijkgedrag te vertonen zodat mijn depressie snel voorbij is!
Jij bent echt geniaal! Psychologen, psychiaters, psychotherapeuten worden hierdoor helemaal overbodig (y) |
BFR: het is allemaal zinvolle/goede informatie e.d.
maar wil je hier een discussie over aan gaan of...? want als het alleen een medeldeling is kunnen we er verder niet zoveel mee. dan kan je het miss. als advies geven in topics die gaan over mensen met depressie of mensen met vrienden met depressie (die topics zijn er genoeg ;)). maar miss. kan je er een discussiepunt aan koppelen? |
ja laten we een discussie houden over de stelling: depressie is een keuze
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Da's heel selcht breezers, I know. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk overigens niet dat mensen met een depressie expres dingen gaan doen die de depressie in stand houden. Je bent toch niet voor je lol depressief? :| En dat je je raad erin moet meppen slaat natuurlijk helemaal nergens op :rolleyes: |
Citaat:
maar denk niet dat dit topic lang standhoud. |
Citaat:
Over de stelling zelf. Ik ben het er tot op zekere hoogte mee eens. In de zin, dat het erg veilig is om depressief te zijn en je niet beter te hoeven gaan voelen. Je beter gaan voelen is namelijk iets waar je iets voor moet doen. Je zal in het diepe moeten springen en vertrouwen in jezelf en andere mensen gaan ontwikkelen. En dat is eng! Dit geld natuurlijk niet voor iedereen, maar wel voor veel mensen met een depressie(en ik heb er veel gekend, van m'n opnames e.d.). |
Citaat:
discussie? een mededeling? |
Citaat:
|
Citaat:
een heftige discussie iig. |
Citaat:
|
He, als je er niets mee kan, reageer er dan niet op. Lees goed wat er staat , wees serieus en denk eens na voordat je reageerd, en hou je sarcastische gezeur bij je.
Dank u |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39. |