Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Ben jij een keukenprins(es)? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1199279)

Mara 09-06-2005 12:11

Ben jij een keukenprins(es)?

M.a.w.: Kan jij je eigen potje koken? Of kom je niet verder dan een gebakken ei?

Kook jezelf omdat je bijv. op jezelf woont of laat je je mama/papa nog lekker alles klaarmaken?

Poll-antwoorden beetje ruim nemen, anders stemt iedereen op anders ;)

Daantje_0705 09-06-2005 12:17

Ik heb gestemd op 'ja, ik kook vaak zelf, ik woon niet meer thuis'. Eigenlijk kook ik iedere avond voor mezelf, behalve als we eens een keertje met de hele gang sameneten. Ik wil iig iedere dag een keer warm eten en eten halen ofzo is niets voor mij. Ik kook dus wel iedere avond zelf en dat lukt ook wel aardig maar ik zal mezelf nou niet direct een keukenprinces noemen hoor :)

Mara 09-06-2005 12:23

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 09-06-2005 @ 13:17 :
Ik kook dus wel iedere avond zelf en dat lukt ook wel aardig maar ik zal mezelf nou niet direct een keukenprinces noemen hoor :)
Is relatief he, vergeleken bij leeftijdsgenoten die ik ken ben ik een keukenprinses. Zij komen nl. niet verder dan een eitje koken :p

Vice 09-06-2005 12:23

Ja, ik kook vaak (voor me)zelf, ik woon nog wel thuis. Maar om mezelf nou een keukenprinces te noemen. :)

xliselottex 09-06-2005 12:30

ik kook soms zelf, woon nog thuis

maar als ik kook probeer ik wel altijd te experimenteren met nieuwe recepten, aardappels, vlees en groente-gerechten mogen papa en mama doen, dat vind ik gewoon minder leuk :p

Andijvie 09-06-2005 12:39

Kook vaak zelf, woon niet meer bij mijn ouders (maar wel thuis, thuis is niet waar mijn ouders zijn :P ).

Een keukenprinses zou ik mezelf niet noemen, zulke moeilijke dingen maak ik niet. Gewoon groente, rijst/aardappels/pasta en vlees.

Pinksterhaas 09-06-2005 12:46

Ja, ik kook vaak zelf, ik woon niet meer thuis

Dat heb ik gestemd. Thuis kook ik ook regelmatig. Ik vind het leuk werk, dus ik kan het ook wel redelijk. ik weet er ook wel wat vanaf.

Love_Fulfilled 09-06-2005 13:06

Ik woon nog bij me ouders en soms kook ik weleens. Soms als me moeder 's avonds weg is kook ik voor mezelf en heel soms voor me ouders en mezelf natuurlijk ook dan.

Bell 09-06-2005 13:08

ik kook best vaak...
ik woon nog thuis..

dark princess 09-06-2005 14:27

Ja, ik kook vaak zelf, ik woon nog wel thuis....

Ik vind koken wel leuk en meestal moet er apart gekookt worden, omdat mijn broer en ik vegetarier zijn en ik tegen veel dingen niet kan en mn broer weinig lust :o. Ik maak dan vaak het eten klaar voor mij en mn broer en mn moeder voor haarzelf en mn vader :)....wel komen we regelmatig gaspitjes te kort :(

MevrouwM 09-06-2005 14:29

Kook vaak zelf, en woon niet meer thuis. Ik kook wel iedere avond eigenlijk. Als ik met andere mensen eet, dan koken we samen.
Als ik thuis, bij mijn moeder ben, dan kook ik toch ook wel vaak, dan help ik mijn moeder iig altijd.

Toen ik nog thuis woonde, kookte, of hielp ik met koken, ook wel geregeld.

Kan wel aardig koken, maar noem mezelf geen keukenprinces :).

Bloem 09-06-2005 15:20

Ik kook heel regelmatig, als mijn moeder overdag moet werken, meestal een paar keer per week. Kan ook alles wel maken, gewoon aardappels/vlees/groente maar ook dingen als nasi, chili con carne, kip tandori, ovenschotels, en natuurlijk spaghetti en lasagne enzo :)

[Edit] Niet echt superspannende culinaire hoogstandjes dus, maar wel lekker en gezond :p

dyfusica 09-06-2005 16:39

Ja, ik kook soms zelf, ik woon nog wel thuis

Mr.Oizo 09-06-2005 17:10

Nee, ik kook bijna nooit. Vind het niet leuk en ik kan het ook bijna niet. Ik ben te onhandig. :bloos: Maar als ik kook (vaak op zondagen) doe ik het samen met iemand anders, meestal mijn ma of mijn zusje. Maar ik steek er eigenlijk te weinig tijd in om het écht goed te leren. :D

Jolt 09-06-2005 18:06

Koken is mijn werk, c.q passie :o

Andijvie 09-06-2005 18:20

Citaat:

Mr.Oizo schreef op 09-06-2005 @ 18:10 :
Nee, ik kook bijna nooit. Vind het niet leuk en ik kan het ook bijna niet. Ik ben te onhandig. :bloos: Maar als ik kook (vaak op zondagen) doe ik het samen met iemand anders, meestal mijn ma of mijn zusje. Maar ik steek er eigenlijk te weinig tijd in om het écht goed te leren. :D
Simpele alledaagse gerechten zijn toch niet moeilijk? Op veel verpakkingen staat hoe je het het beste kan bereiden, en dat is vaak heel makkelijk. Pasta gooi je bv. in een pan met kokend water, je zet een timertje, je roert af en toe, piep-piep, afgieten en klaar.

Roos 09-06-2005 18:37

Ja ik vind mezelf wel een keukenprinses(je). Vaak eet ik een simpel roerbak-gerecht (volgens mijn vriendinnen zijn dat al hoogstandjes (op studenten-maatstaven gebaseerd :p)

En als er iemand blijft eten, vind ik het superleuk om uit te pakken. Mijn specialiteit is kipfilet gevuld met o.a. geitenkaas en tijm, ingepakt in ardennerham met honingjus :D

En onhandigheid is geen excuus om nooit te koken: ik ben zoo klunzig en de keuken is ook echt een slagveld achteraf :D

Daantje_0705 09-06-2005 19:32

Citaat:

MeelFriek schreef op 09-06-2005 @ 13:23 :
Is relatief he, vergeleken bij leeftijdsgenoten die ik ken ben ik een keukenprinses. Zij komen nl. niet verder dan een eitje koken :p
Das waar :) Mijn huisgenoten vinden ook dat ik heel goed kan koken en dat ik leuke ideen heb enzo maar ik vind dat mijn vriend weer beter kan koken dan ik :)

milkzhake 09-06-2005 20:12

jah ik vind mezelf zeker wel een keukenprinses en ik woon (nog tot augustus) thuis.
ik vind het super leuk om voor andere te koken en nieuwe dingen uit te proberen

ik ben niet het type van de gekookte aardappels met vlees en groente :p

Jolt 09-06-2005 20:14

Maar zelfs de meeste simpele dingen met de meeste lekkere ingrediënten kunnen tot een mooi geheel worden gebracht.

Sasz 09-06-2005 20:21

oeps, verkeerd gestemd :o
heb op anders gestemd.... ik dacht dat de stelling was: ben jij een keukenprinses...wilde eigenlijk ja ik kook vaak, ik woon niet thuis stemmen, maar dat maakt me nog geen keukenprinses ;)
dus ik stemde anders, staat erboven: kook jij wel eens.... :D

Daantje_0705 09-06-2005 20:24

Citaat:

Jolt schreef op 09-06-2005 @ 21:14 :
Maar zelfs de meeste simpele dingen met de meeste lekkere ingrediënten kunnen tot een mooi geheel worden gebracht.
Das waar, door hele simpele en alledaagse dingen anders te combineren kan je toch weer iets heel anders maken bijvoorbeeld en dat hoeft echt niet veel moeite, geld of tijd te kosten :)

saartjeh 10-06-2005 09:07

3e

ik kan niet koken:D haha
naja probeer het wel
maar dan is dr nix aan en zit ik weer binnen no-time achter de tv om er vervolgens na een half uur achter te komen wat er zo stinkt in huis :o (is egt waar:bloos:)
maar ik vind altijd wel weer andere mensen die willen koken;)

Balance 10-06-2005 10:21

Ja, ik kook soms zelf, ik woon nog wel thuis

Ik vind het heerlijk om te koken, maar vaak komt het er niet van. Af en toe wel. Meestal maak ik dan makkelijke dingen, maar af en toe ook wat moeilijks.

WishfulDreaming 10-06-2005 12:17

ik kook vaak zelf, woon nog thuis.

moet vaak werken om 5 uur/6 uur dus dan moet ik wat voor mezelf maken. Kook ook soms voor de rest.

Gatara 10-06-2005 20:40

Ja, ik kook vaak zelf, ik woon niet meer thuis.

Neiu 11-06-2005 11:59

Citaat:

Gatara schreef op 10-06-2005 @ 21:40 :
Ja, ik kook vaak zelf, ik woon niet meer thuis.
en daarbij ruk ik iedereen die in mijn keuken durft te komen alles uit handen om zelf verder te gaan. Hulp is dus niet gewenst. Soms doe ik dat zelfs bij mensen met wie ik eet :bloos: :D

Mr.Oizo 11-06-2005 18:10

Citaat:

Andijvie schreef op 09-06-2005 @ 19:20 :
Simpele alledaagse gerechten zijn toch niet moeilijk? Op veel verpakkingen staat hoe je het het beste kan bereiden, en dat is vaak heel makkelijk. Pasta gooi je bv. in een pan met kokend water, je zet een timertje, je roert af en toe, piep-piep, afgieten en klaar.
Jep, dat weet ik. Maar ik heb nooit vaak zin om alleen te koken, daarom kookt mijn zusje vaak mee. Of mijn ma. Is vaak op een zondag voordat ik weer naar mijn kamer ga. Maken we een grote ketel met spaghetti of stampot of zo en dan neem ik voor 1 of 2 avonden voor de week erna al eten mee naar mijn kamer, dat scheelt weer een hoop tijd voor door de week. ;)

Severus 13-06-2005 21:45

Nee, ik kook (bijna) nooit zelf, ik woon nog wel thuis.

:bloos:

Meisje Vlek 13-06-2005 21:48

Ja, ik kook vaak zelf, ik woon nog wel thuis

Ik hou van koken en mijn moeder vindt het stom, dus ja... :)

T...S 13-06-2005 21:53

Ik kook soms thuis en ik kook op mijn werk. :| ( thuiswonend)

Graph 13-06-2005 22:02

omdat ik nu vakantie heb kook ik elke dag voor mijn moeder en haar vriend .. en voor mezelf natuurlijk :D (thuiswonend)

Miracle 13-06-2005 22:07

Ik kan wel koken (nou ja een maaltijd bereiden :p) maar ik doe het niet vaak.

chocomelsletje 14-06-2005 12:33

Ik kook af en toe zelf, en woon nog thuis.
Heel vaak zie ik van die lekkere recepten in een blad staan en dan ben ik helemaal excited, en dan denk ik: oeeeeh lekker koken, heb dr zin in! En dan ga ik koken, vind ik het opeens niets meer aan :mad:

Souris 14-06-2005 13:46

-Farfalla85- 14-06-2005 13:48

Lady Jane 14-06-2005 18:02

Ik kook veel en woon nog wel bij mijn ouders.
Ik vind dat ik best wel een keukenprinses ben, ik verleid mensen met mijn heerlijke gerechten. :o Ik kook meestal voor mijn boyfriend en voor vrienden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.