![]() |
Onderzoek: koop jij singles?
Ik heb net besloten dat ik een kleinschalig onderzoekje ga uitvoeren. Naar aanleiding van al die onzin die in de top 40 komt.
Ik wil wel eens weten of dat echt gebaseerd is op verkoopgegevens of dat het gemanipuleerd wordt. Misschien worden ze wel omgekocht door Schnappi ed. Dus, koop jij singles? |
Ik download al mijn muziek... en van top 40 hou ik niet (n)
|
>>> Muziek?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, ik download mijn muziek
|
en toch is dit iets voor muziek.
ik snap je bedoeling wel, maar dan kan je uiteindelijk elk onderwerp op elk ander forum vragen, omdat je meer geïnteresseerd bent in een ander publiek. |
ik download, en te tweede als ik een nummer goed vind haal ik het hele album, want op zo'n single'tje staan vaak maar een of twee nummers op... verspilling van de ruimte die op een cd staat
|
love american ep (y)
|
EP's, geen top40.
|
Nein.
|
Alleen als ik een nummer echt te gek vind en dan vooral dancenummers, omdat op de singles dan vaak veel remixen staan.
|
Citaat:
|
Ééntje: die van Schnappi
|
Citaat:
ontopic: ik heb de laatste jaren geen singles meer gekocht. vroeger gebeurde dat wel meer. Ik koop wel zeg maar tweewekelijks een nieuwe cd, dus 't is niet dat ik bespaard heb op mn muziekuitgaven :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat wil je met deze poll bereiken? Als je erachter komt dat 1 op de 8 mensen singels koopt, dan zegt dat nog steeds niks over de betrouwbaarheid van de top 40.
|
Nooit. Geldverspilling.
|
Alleen van Bad Religion; dus voor verzameling.
Denk dat wij niet zo goed pleitten voor het onderzoek, omdat het grootste gedeelte mensen hier niet naar top40 bagger luistert. |
alleen in rusland
|
Nee, ik koop geen singles. Inderdaad, er staat heel veel onzin in de Top 40, maar dat is niet de enige reden waarom ik geen singles koop. Verder zijn singles (1 nummer) veel duurder ten opzichte van een album (meestal 10 of meer nummers)... maar goed of het nou singles of albums zijn: 9 op de 10 keer download ik dat wel in plaats van te kopen. (y)
|
No way josé
|
nee, heb er in groep 8 eentje gekocht
Heads Explode van Monster Magnet :bloos: |
nooit, en ik download altijd een heel album.
|
ik koop alleen albums cds [geen singles] en muziek dvds
|
Ik kan me de laatste keer dat ik een single gekocht heb niet meer herinneren.
|
Nee, ik ga een beetje 3 Euro betalen voor een single. :s
|
ben ik nou gek, of word de top 40 samengesteld door verkoopcijfers EN hoe vaak ze op de radio komen enz enz? ( zo worden hits dus door de media hits gemaakt) en volgens mij zitten daar tegenwoordig ook de downloadcijfers bij
|
Ja, ik heb eens een paar iron Maiden singeltjes gekocht vanwege de bonustracks en steeds om een voorproefje op het nieuwe album te horen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik koop wel eens singles, maar dat zijn dan van die vinyl exemplaren
Of obscure maxi singles wil ik ook nog wel eens kopen. top 40 vind ik voor 99% maar niks |
Citaat:
Ik zelf kom daar toch wat moeilijker voor uit |
Nee, dit forum is overigens niet echt representatief, aangezien de meeste mensen hier niet naar de top-40 luisteren.
|
oe, dejavu. die zin heb ik al vaker gezien in diit topic
|
Ik heb een paar singles van Paradise Lost. Daar houdt het dan ook bij op... Maar dan moet ik wel ja stemmen :o
|
Ik heb de singlel van Gapper Piet - Hakken & Zagen!
|
heb trouwens ook nog een linkinpark single, One Step Closer.
vond ik toch hun beste nummer (y) |
toen ik 12 was kocht ik wel eens singles, maar nu nooit meer.
|
Citaat:
geen lange frans aub ....watskeburrt is natuurlijk wel ok en jan smit! Das pas een echte vriend! |
Citaat:
|
Citaat:
|
veel Nummers komen in de hitlijsten omdat ze massaal worden opgekocht.
Zo weet ik bijvoorbeeld dat binnenkort Albert West met Amarillo op nr.1 zal staan vanwege een biercampagne. Het is erg triest, maar helaas waar. |
Citaat:
Ok, ik zal opletten |
Ik kocht alleen singles op de basisschool. Heb twee van Britney Spears en een paar van Toy Box en Aqua. :| Maar goed, toen was ik een jaar of 9/10.. :)
|
Ik vind 10% behoorlijk veel. Ik dacht dat bijna niemand van de jeugd tegenwoordig nog singles kocht. Je hebt er ook geen donder aan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44. |