![]() |
Jan Terlouw
Ik vind Jan Terlouw echt zo'n goede schrijver!
Vandaag de kloof - binnen twee dagen - uitgelezen. Gisteren 125 blz vandaag 50 blz. Oorlogswinter en Koning van Katoren zijn ook allebei PRACHTIG! Wat vinden jullie van deze (GOEIE) schrijver? En sorry als dit niet in de goede Forum is... |
Oorlogswinter was wel te doen, maar ik vind hem niet echt een schrijver van meesterklasse.
|
Vind ik wel ;)
|
Ik heb vrij veel boeken van hem gelezen, de meeste ook een paar keer. Toen ik klein was ging ik die over de watersnoodramp lezen (ik was tien, misschien elf...) en toen snapte ik er niks van;). Eigen rechter vind ik heel goed, die heb ik echt vaak gelezen:).
|
Ik kan me goed herrineren dat ik zijn boeken altijd erg spannend vond en snel uit las. Oorlogs winter heb ik nooit zelf gelezen, enkel voorgelezen gekregen. Dat vond ik altijd wel heel spannend en goed uitgedachte verhalen ja :)
|
Ik heb geloof ik alles van hem gelezen... maar dat heb ik bij zoveel van die schrijvers gedaan. Koning van Katoren en De Kloof vond ik wel origineel en zeer spannend, toendertijd. Had ze dan ook vrij snel uit. Kan ook zijn omdat ik de computer nog niet als tijdverdrijf en -verspilling had ontdekt.
|
Oorlogswinter, Koning van Katoren en eigen rechter zijn het mooist inderdaad. Hij schrijft origineel al is het behalve bij oorlogswinter meestal zo dat er zo'n geromantiseerd stukje in zit. Jongen leert meisje kennen.. trallala... dat zit in vrijwel elk zijn boeken. Maar het speelt niet de hoofdrol dus is het niet storend. Jan terlouw vond en vind ik nog steeds super om te lezen!
|
Ik heb alleen eigen rechter gelezen en dat vond ik wel leuk.
|
Nu ben ik PJOTR en EIGEN RECHTER aan het lezen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De kloof vind ik tot nu toe het leukste..
Je weet nooit wat er gebeurt.. |
Citaat:
|
Koning van Katoren was, dat weet ik nog, één van mijn favoriete boeken toentertijd (groep 4?). En briefgeheim vond ik ook erg mooi, die ligt hier nog ergens. Ik vind hem wel een kinderboekenschrijver van meesterklasse.
|
Citaat:
|
Jan Terlouw is geniaal.
Overigens vermoed ik wel dat als je al zijn boeken bij elkaar legt, en overal de achterliggende gedachten eruithaalt, je het program van D'66 moeiteloos naar voren haalt. ;) |
Koning van Katoren zit vol met metaforen (hoe je het ook schrijft) dat vind ik heel leuk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34. |