Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   [fragment] "Want jij bestaat slechts op papier" (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1199674)

Zut Alors! 09-06-2005 19:52

[fragment] "Want jij bestaat slechts op papier"

Ik had niet gedacht dat ik jou nog zou tegenkomen. Toch is het gebeurt. Toch zit je voor me. Je kijkt naar me terwijl ik schrijf. Waar kwam je vandaan? Waarom ben je hier? En waarom ben je zo stil? Je zegt niets, je kijkt alleen maar. Je kijkt nieteens naar wat ik schrijf. Deed je dat maar. In plaats daarvan kijk je alleen maar naar mij. Ik voel jouw ogen de hele tijd. Weet jij hoeveel ik je gemist heb?

Ik richt mijn blik voorzichtig omhoog, maar helaas, je vangt me meteen met jouw schitterende ogen. Ik probeer nog weg te kijken, en zie hoe jouw lippen omhoog krullen als dat niet lukt.

"Mag ik je schrijven?" vraag ik, "Vind je dat erg?"
Maar jij zegt niets, van jou geen antwoord. Of hoor ik een giechel? Zie ik je blozen?
"Wil je liever iets anders?" probeer ik.
Je kijkt even om, te snel voor mij om te zien waar je naar keek. Zei je het maar.
"Waarom zeg je niets tegen mij? Waarom ben je hier toch?"
Ik zucht.
"Ik begrijp het niet."

Als ik je hand pak glij ik er doorheen, en ben jij opnieuw verdwenen.

Roosje 09-06-2005 20:11

Mm.

Citaat:

jou schitterende ogen (...) jou lippen
Is hier met een W erachter, want het is ook mijN schitterende ogen. Daarom ook met W:p.

Verder... ik vind het een beetje, hm, tja, ik weet niet. Het is best herkenbaar, maar ik vind het niet echt geweldig.

I C U 09-06-2005 20:14

Iets in je stijl maakt dat het ontroerend is, dat het me raakt.
Aan de andere kant ben ik het wel met VV eens: echt bijzonder is het niet... Herkenbaar is het wel.

Zut Alors! 09-06-2005 20:16

Citaat:

I C U schreef op 09-06-2005 @ 21:14 :
Aan de andere kant ben ik het wel met VV eens: echt bijzonder is het niet... Herkenbaar is het wel.

Dat is Roosieh :p

En ja, ik zie nu dat het wat snel geschreven is, vooral het begin. Dat is wat jammer. Maar het was ook een probeerseltje, dus dat moest ook wel fout gaan. Kritiek is danook prima, hoor.

SiemdeCyper 09-06-2005 20:33

Mooi :) Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

Soapsie 10-06-2005 07:21

Ik vind het niet zo spectaculair, eerlijk gezegd. In tegenstelling tot wat I C U zegt ontroerd het mij niet. Het idee vind ik overigens wel leuk. Maar was het de bedoeling dat de climax uit de titel moest blijken? Anders had ik niet begrepen, namelijk...

Vogelvrij 10-06-2005 12:52

Citaat:

I C U schreef op 09-06-2005 @ 21:14 :

:eek:

Ze reageert op mij nog voordat ik heb gereageerd!!

Ik vind het een zeer geschikt fragment. De inhoud ervan spreekt me wel aan, maar ik denk dat het echt nog een stuk beter uitgewerkt zou kunnen worden:) Het lijkt me het proberen waard.

Citaat:

nieteens
Twee woorden van maken?

Nienna* 10-06-2005 20:31

Citaat:

Zut Alors! schreef op 09-06-2005 @ 20:52 :
Ik had niet gedacht dat ik jou nog zou tegenkomen. Toch is het gebeurt. --> D! is gebeurd, voltooide tijd. Ik probeer nog weg te kijken, en na een komma nooit "en" zie hoe jouw lippen omhoog krullen als dat niet lukt.

"Mag ik je schrijven?" vraag ik, "Vind kleine letter, je citaat gaat verder. je dat erg?"
Maar jij zegt niets, van jou geen antwoord. Of hoor ik een giechel? Zie ik je blozen? Ik vind dit er niet zo mooi bij passen. Vooral omdat het met "Of" begint, klinkt het voor mij niet.

Geweldig mooi, die laatste zin. Hier vind ik die komma met "en" beter passen, al mag het eigenlijk niet.

Verder weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik denk dat ik het wel mooi vind... diepgaander dan ik op het eerst dacht, na de tweede keer lezen haalde ik er veel meer uit.

Uitzicht 11-06-2005 10:24

Prachtelbaar, de foutjes zijn er reeds uitgevist.

I C U 11-06-2005 10:38

*zucht* :D Sorry Roosieh! Kunt ge het mij vergeven? :o *blond is*
Ben niet altijd even helder...

Astuanax 11-06-2005 12:33

ik vind de laatste zin mooi, de rest van het stukje is nogal 'mistig' geformuleerd. (mistig omdat jullie vaag anders gebruiken)

Changshan 11-06-2005 15:49

Citaat:

Astuanax schreef op 11-06-2005 @ 13:33 :
Ik vind de laatste zin mooi, de rest van het stukje is nogal 'mistig' geformuleerd.
Mistig, vaag... naja, iig wel vrij snel getypt waarschijnlijk. ;)

Roosje 12-06-2005 18:23

Citaat:

I C U schreef op 11-06-2005 @ 11:38 :
*zucht* :D Sorry Roosieh! Kunt ge het mij vergeven? :o *blond is*
Ben niet altijd even helder...

Omdat je het zo lief vraagt;).

I C U 12-06-2005 18:42

Citaat:

Roosieh schreef op 12-06-2005 @ 19:23 :
Omdat je het zo lief vraagt;).
:o Dank...

Zut Alors! 12-06-2005 22:29

Ik had niet gedacht dat ik jou nog zou tegenkomen. Toch is het gebeurd. Toch zit je voor me. Je kijkt naar me terwijl ik schrijf. Waar kwam je vandaan? Waarom ben je hier? En waarom ben je zo stil?
Je zegt niets, je kijkt alleen maar, kijkt niet naar wat ik schrijf. Deed je dat maar. In plaats daarvan kijk je alleen maar naar mij. Ik voel jouw ogen heel de tijd. Weet jij hoeveel ik je gemist heb?

Ik richt mijn blik voorzichtig omhoog, maar helaas: je vangt me meteen met jouw schitterend diepe ogen. Ik probeer nog weg te kijken, en zie jouw lippen omhoog krullen als dat niet lukt.

"Mag ik je schrijven?" vraag ik, "Vind je dat erg?"
Maar jij zegt niets, van jou geen antwoord. Of hoor ik een giechel? Zie ik je blozen?
"Wil je liever iets anders?" probeer ik.
Je kijkt even om, te snel voor mij om te zien waar je naar keek. Zei je het maar.
"Waarom zeg je niets tegen mij? Waarom ben je hier toch?"
Ik zucht.
"Ik begrijp het niet."

Uit verbeteringsdrift. Veel is er niet veranderd, maar het zal net lekkerder lezen? Je weet nooit.

Vogelvrij 13-06-2005 12:04

Inderdaad niet veel veranderd, maar ik vind hem nog steeds mooi:)

Alleen.. Waarom heb je van de hele tijd "heel de tijd" gemaakt, dat leest toch juist irritanter?:s

Sketch 13-06-2005 12:12

Ach Zut, wat doe je nu weer? :( Zo cliché, en het leest minder lekker dan je andere dingen.
Alleen "Mag ik je schrijven?" vind ik wel leuk gevonden, al komt het me heel bekend voor.
Ga toch verder met je moordverhaal.

Citaat:

Toch is het gebeurd. Toch zit je voor me.
ik zou een komma gebruiken ipv een punt, en misschien de tweede 'toch' weglaten

Citaat:

Ik richt mijn blik voorzichtig omhoog, maar helaas: je vangt me meteen met jouw schitterend diepe ogen.
schitterende, tenzij 'schitterend' op 'diepe' slaat.

Citaat:

glijd, glij vind ik zo spreektalerig, en niet echt passen

Anki 14-06-2005 21:14

Ik vind het mooi, het raakt me!

Jenneke.* 15-06-2005 18:15

Het is inderdaad een beetje vaag, maar dat hoort er naar mijn mening bij. Als je duidelijk zou beschrijven over wie je het hier hebt, en of deze werkelijk bestaat is de magie uit het stukje verdwenen. Ik vind het mooi, en ik denk dat je laatste versie in orde is. Mooi :)

Saarah 15-06-2005 20:11

'k Vind het mooi :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.