![]() |
Als je Windows opnieuw installeert.......
ik heb nu Win98 draaien, maar alles is een beetje door elkaar enzo, dus ik ben van plan om m erop nieuw op te gooien, maar verwijdert ie dan ook al je gewone bestanden????(mp3s, schoolwerk enzo.., die wil ik natuurlijk wel ff behouden) of verwijdert ie alleen de win systeem bestanden(enzo) ???
en als ik XP over win98 heen doe??? wat dan?? |
je kunt Windows helemaal kersvers installeren schoon en wel zónder een format.. moet je echter wél uit de voeten kunnen in de DOS-prompt.. dus daar zou ik maar eerst eens over nadenken..
anyway, als je XP eroverheen zet, krijg je alle bagger mee.. m.a.w. da's geen oplossing (ik ben so wie so geen voorstander van Windows over elkaar heen installeren).. mogelijkheid: flikker overbodige rotzooi vrij, maak van die vrije schijfruimte een andere partitie (met Partition Magic), zet de zooi MP3's e.d. die je wilt bewaren daarop, formatteer de schijf, installeer Windows, installeer Partition Magic en zet de partitie weer terug naar je primaire partitie.. als je nog eens zo'n vraag hebt, zorg dan in godsnaam dat je zelf een *klein* beetje know-how hebt, lees eens wat boeken over PC's in het algemeen.. |
je kan t ook evenop cdeetje fikken, heb je meteen backup. kan handig zijn..
|
de directory's 'My documents'(mijn documenten) en 'Program Files' worden geloof ik gewist.
|
Citaat:
want dit was mijn vraag http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
m.a.w. het is zó zinloos, dat het niet eens uitstel van executie te noemen is |
Citaat:
maja, bedankt |
Citaat:
nou ja, als je niet zo handig bent; baat het niet dan schaadt het niet.. |
ja hij neemt dan alles over. inweze verandert is niets aan de installatie behalve dat ie een zooi bestanden van windows zelf weer in originele staat zet.
je houd dus dezelfde zooi gewoon |
volgens mij kan je Windows XP niet over een andere heen instaleren.. tenzij je kan upgraden.. maar dat moet ie dezelfde taal zijn...ik heb gedaan wat dobermann zei.. duurt trouwens wel eeuwig zo'n partitie maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
inderdaad. maar het heeft niet zo veel zin om program files ook te kopieren want als je die na een schone windows installatie weer terug kopieert zullen de meeste programma's toch niet werken. Die moet je opnieuw installeren |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46. |