![]() |
laat een traan zichzelf zijn [kort]
Laat een traan een traan zijn.
Belet hem niet in wat hij doet. Bevang hem niet met een zure lach, maar laat hem rollen als hij moet, Hmm.. hij is kort ,maar toch wou ik even weten wat jullie ervan vinden:) |
Ik vind het wel een origineel gedicht, maar je zou het naar mijn mening beter uit kunnen werken. Omdat hij zo kort is, zou ik, om je woorden kracht bij te zetten, de laatste regel in plaats van de één-na-laatste regel laten rijmen.
Edit: Nu ik het zo nog eens lees, vind ik 'm sowieso veel mooier zonder die laatste regel. |
Citaat:
maar idd het ontkracht het gedicht wel een beetje |
Ik vind het gedicht echt iets wat je naar een vriend(in) stuurt als die het moeilijk heeft, het geeft troost.
De eerste twee zinnen vind ik mooi, ze zijn simpel en duidelijk. De twee laatste zinnen vind ik minder, de zure lach is opzich wel goed maar niet helemaal goed uitgewerkt. Het kan echt een liefelijk steun gedicht worden, en ook nog is mooi qua poezie. Als je (wat ik echt hoop) verder aan het gedichtje gaat werken zou het denk ik erg goed staan dat elk eindwoord rijmt, dus abab of abba rijm, juist omdat het zo'n kort gedicht is kan zoiets erg krachtig zijn. Maar met een enkele rijm is het ook mooi :). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03. |