![]() |
Onveiligheid OV
Eerlijk gejat van AT5 :)
|
Verslaafden en verlaten stations sowieso, ik vind het fijn wanneer er personeel rond loopt.
Daarnaast geven zwartrijders me niet echt een onveiliggevoel, maar wel een klein beetje. |
Ik gebruik bijna altijd de metro en ik voel me daar eigenlijk altijd veilig.
|
Ik voel me eigenlijk altijd veilig in het OV, heb ng nooit ergens last van gehad.
|
Hangjongeren.
Verslaafden zie ik nooit. (Ofwel omdat ik ze niet kan herkennen, ofwel omdat ik niet in het westen van het land woon.) Zwartrijders heb ik geen last van. Merk pas dat ze dat zijn als er een conducteur bij is, he. Vervuiling is wel vervelend maar meestal niet onveilig. |
Verslaafden en hangjongeren.
|
Ik voel me niet echt onveilig in het OV.
Heel soms door hangjongeren en verlaten stations ('s avonds / 's nachts.) Maar dat heeft weinig met het vervoer zelf te maken :) |
Ik voel mij vrij veilig in het OV.
|
Ik voel me nooit onveilig in het OV.
En ik ben heel benieuwd wat zwartrijders zo eng maakt. |
Citaat:
|
cameras en bewakingspersoneel
|
Citaat:
|
ik rij liever niet 's avonds met de belgische bus. iig niet na 8 uur. in nederland boeit me dat niet, maar t lijkt wel of er in belgie nog veel meer idioten zijn. want dan zitten er alleen maar gare figuren in de bus. en dat vind ik wel eng :bloos:
|
nooit
hangjongeren zijn altijd wel vrienden van mijn broertje en in andere provincies zouden ze het kunnen zijn Verslaafden kunnen tog nix anders, hoogstens zeuren om peuk Zwartrijders hoor(de) ik bij Vervuiling, oeh jah bibber, de bekertjes van burger king Verlaten stations, neuh wel rustgevend Bot personeel al helemaal niet, gwoon lekkor bot terug doen |
verslaafden kom ik eigenlijk nooit tegen, en hangjongere ben ik ook wel is (WEL IS). maar al is het daarbij een verlaten station vind ik hangjongeren wel eng. als het een helemaal verlaten station is vind ik het eigenlijk ook niet zo eng.
|
Citaat:
Denk eens na :( |
Verlaten stations, brr :| ..
|
Hangjongeren & verslaafden. Vooral die lui die bij de ingang van een station rond gaan hangen (n) doe dat lekker thuis ofzo.
Verlate stations hebben wel een leuke sfeer vind ik. Bijna nacht, jij bent de enige die er rondloopt.. heerlijk :cool: |
Verslaafden, vooral 's avonds/'s nachts als ik in mijn eentje ben.
|
Als ik dan toch moet kiezen hangjongeren en verslaafden. Ze creëeren een wat meer dreigendere sfeer.
|
Ik ga haast nooit met 't OV, maar ik kies dan toch voor hangjongeren en verslaafden. Dit omdat ik die in 't dagelijks leven ook vervelend, wat dreigend vind. Bang ben ik er niet voor.
|
Hangjongeren, verslaafden en verlaten stations (n)
|
Hangjongeren, verslaafden, verlaten stations.
Betekent trouwens niet dat ik me per definitie onveilig voel bij zulke situaties. |
hangjongeren en verlaten stations.
|
Op verlaten stations is niemand, dus daar hoef je ook niet bang te zijn ;)
Verder vooral vervelende verslaafden en hangjongeren. |
Citaat:
Ikzelf voel mij binnen het openbare vervoer bijna altijd veilig. :) |
Citaat:
Trouwens, verkrachters en berovers mijden stations. Veel te licht en te open. Zakkenrollers slaan hun slag op plekken waar het druk is. Overigens voel ik me nooit echt onveilig in de trein. Ik heb wel eens dat ik me serieus aan mensen erger, bijv. als er tussen Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal weer een of andere gestoorde verslaafde instapt die de hele coupé bij elkaar schreeuwt. :| |
Ik vond die alcoholist in de trein, die stond te brallen dat-ie 's ochtends al met bier had ontbeten en de hele dag door was gegaan (het was rond 8'en 's avonds) niet echt plezierig. Vooral niet toen-ie een paar meisjes ging lastigvallen door hen z'n onderbroek te laten zien. Eerstvolgende station heb ik hem er door een conducteur uit laten gooien. Idioot.
|
Nasty :D
|
Citaat:
Waarom waarschuwt men de politie dan niet en laten ze zo'n man niet even in de cel ontnuchteren? |
Was zeker in Brabant? :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Op de tijden dat ik in het OV te vinden ben, voel ik me veilig ja.
|
Citaat:
|
Ik voel me nooit onveilig in het OV.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: Voel me nooit echt onveilig. Laatst voelde ik me wel een beetje ongemakkelijk toen er één of andere smerige verlepte vrouw eerst keihard mee zat te zingen met haar radiootje, onder het genot van een literblik bier, waarna er natuurlijk ook nog gerookt moest worden (en dat allemaal in het gangpad, bij de deuren). Toen ben ik uit pure frustratie maar ergens anders gaan zitten, iets zeggen tegen iemand die al zover heen is heeft toch geen nut. Maar goed, dat valt meer onder de noemer "irritaties". :) |
Hangjongeren en verslaafden vind ik niet eng, maar eerder vervelend. Teminste als ze me lastig vallen. Anders boeit het me niet zo.
Zwartrijders vind ik alleen irritant als ze tegen de conducteur lopen te klagen. Vervuiling vind ik ook eerder irritant. Verlaten stations doen mij niets. Soms heeft het wel wat als er verder niemand is, maar het kan ook erg saai zijn wanneer je op de trein wacht. En bot personeel vind ik ook eerder vervelend. Ik voel me niet echt onveilig. Eerder ongemakkelijk bij bepaalde situaties. |
Verlaten stations. Vlaardingen-West is eng, want dat is onbemand en nooit echt druk. :o En dus voel ik me als ik er alleen ben vooral 's avonds best onveilig. :o
|
haha, ik voel me nooit onveilig... die hangjongeren.. ach.. daar ben ik er zelf een van... maarja, "ons groepje" heeft af en toe een wel wat destructieve bui... maar over het algemeen toch wel vriendelijk tegen mensen... gewoon hoi of hallo als er iemand langs loopt... hoewel die persoon dan vaak wat sneller doorloopt zonder naar ons te kijken, waardoor wij weer moeten lachen...
Maar ach... ik vermijd het OV sowieso wel, pak liever de fiets of ga te voet... of met de brommer als het iets sneller moet, zeker door de stad. De bussen en treinen hebben hier vaak vertraging en daar heb ik nooit zin in, zonde van m'n tijd :) |
Citaat:
|
Het is nog niet in me opgekomen om me hier druk over te maken.
|
Citaat:
|
Hangjongeren..
Vooral als je savonds laat zo'n beetje alleen in de tram zit met 5 jongens achter je die de een kwartier lang dingen als 'heemeissie, kombijonszittuh, hoertje!wat doejealleenindetramzolaatjonguh?' naar je roepen. |
Citaat:
tip: doe alsof je slaapt of neem een walkman mee en ga altijd in de buurt van de conducteur zitten (y) |
Van die pimp0rds die 's avonds laat bij jou alleen in de coupé komen zitten, de deur dichtdoen (ja, ik zit altijd in zo'n zespersonencoupétrein) en dan je heel lang aankijken en vragen: 'Hee... poppetje, hoe heet ben... uhh, hoe heet jij?'
(n) |
Hangjongeren, verslaafden en verlaten stations. Vooral dat laatste.(N)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14. |