![]() |
Alleen in geloof
Is hier iemand die alleen in geloof is? Dat je eigenlijk met niemand er over kan praten. Hoe los je dit op/zou je dit oplossen?
|
Wat geloof je dan? Dat het blijkbaar zo afwijkt van alles wat anderen geloven.
|
Ik ben Christen, en ik ga om met andere Christenen, maar ik kan er niet echt met andere er over praten.
|
Waarom kun je er niet over praten?
|
Omdat ze er niet over willen praten.
|
Ik heb er gelukkig geen last van...
Maareh als je hier serieus mee zit stuur je maar een pb'tje... |
Christenen... lastig volk
|
Misschien kun je eens naar een religieuze praatgroep in je buurt gaan als je daar wel behoefte aan hebt?
|
Is het geloof (Welke richting op ook), zowiezo niet voor jezelf alleen?
|
Citaat:
Waar zou je het over willen hebben dan? |
Citaat:
Sorry maar ik kan het niet echt goed uitleggen. |
Citaat:
trouwens, dergelijke problemen zijn stiekem niet zo uniek als we zelf vaak denken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zijn het dan wel goeie vrienden?? ik bedoel, asl ze niet over belangrijke dingen willen praten. Maar goed, ik weet er voor de rest ook niks van. Ik zou zeggen sluit je aan bij een kerk, en ga naar hun jeugdclub ofzo. Er zijn christelijke clubs zat. Als je even zegt waar je woont weet ik er mss toevallig wel een bij je in de buurt, anders kan je zelf op internet kijken. Ga naar christelijk kamp en maak daar vrienden. ofzoiets.
|
Citaat:
|
Ik heb gelukkig wel een vrij goede vriendenclub om me heen, en een superschool met klasgenoten aan wie ik ook alles kwijt kan, heel fijn. Maar ik kan me je situatie goed voorstellen, en dat is lastig.
|
Ik praat er met niemand over, da's het beste voor iedereen
|
Citaat:
|
Citaat:
Aangezien iedereen wel een aparte mening heeft, heeft iedereen in feite zijn eigen stroming van zijn geloof. :) |
Citaat:
als je echt niet met vrienden kunt praten over dingen die jij belangrijk vind, moet je eens je vriendengroep gaan verbreden. en die mensen van die jeugdclub van je, wonen die nou echt allemaal te ver weg? je kunt toch gewoon voorstellen weer eens bij elkaar te komen, of gewoon samen wat te doen? met de hele groep kan, maar ook met 1 iemand. als je in een kerk zit zijn er toch echt wel mensen die, als het goed is, ongeveer hetzelfde als jij denken. ik denk dat je gewoon eens op iemand af moet stappen, op een jongere die naast je zit of op een oudere bij jou uit de buurt. willen die vrienden helemaal niet over geloof praten? als het echte vrienden zijn hebben ze toch respect voor jou geloof en willen ze daar ook gerust over praten. als het jou meer om herkenning gaat, moet je mss eens wat rond kijken. als je gewoon standpunten en inzichten hebt die andere mensen totaal niet herkennen, wat heel goed mogelijk is, zal het denk ik wel moeilijker worden. maar dat hou je altijd, en dat herkennen meer mensen. |
Vriendjes? :)
Ik denk dat als sommige mensen niet over hun geloof willen praten zoals je vrienden, dat ze onzeker zijn en misschien niet goed weten wat ze ermee aan moeten. Misschien is het juist daarom goed om erover te praten! Je kan het een keer proberen, om te vragen waarom ze er niet zo open over zijn, dat kan onwijs opluchten ;) |
Iedereen is alleen in z'n geloof, tenzij je in een sekte zit of iets totaal orthodox.
|
ik praat zowel met mensen van zelfde godsdienst over geloof als mensen met andere godsdienst. Mn beste vriendinnen zijn protestant, katholiek, christen en moslima. En we hebben nooit problemen gehad over onze verschil van geloof. Alleen heb ik altijd meer te vertellen dan zij :p
|
Citaat:
streng christelijk opgevoed ook nog en ik ( een heks nog wel) was de enige waarmee ze kon praten zonder dat ze achter d'r rug uitgelachen werd.. tja moeilijk.. :) niet iedereen accepteert het als je en andere overtuiging hebt maar probeer het gewoon eens met iemand waarvan je denkt dat hij of zij luisteren wil :) |
Citaat:
Ik ben nl. van de hele vrienden-kliek die Joods is. Maakt opzich niet uit, want heb daarvoor (basis-school) op een Joodse school gezeten :P Genoeg Joden dus op school gezien, de klasgenoten van nu, zie ik meer als de normale mensen (die bij mij nu op school). |
Niet dat ik er veel verstand van heb.. maar ik biedt me aan voor een pb'tje.. dus als je wilt.. amg het altijd :) ;)
|
of wordt heiden
|
ik weet wel wat je bedoelt, ik heb vrienden die of helemaal niet christelijk zijn en er echt geen idee van hebben, en ook een vriendin die superchristelijk is waar ik al helemaal niet mee kan praten omdat die zulke andere denkbeelden over geloven heeft, heel streng. Maar zij begrijpt dan wel weer hoe hetis om christen te zijn zeg maar. Ik kan er dus ook neit over praten en dat is soms lastig maar ik praat er in de kerk met andere jongeren over...
|
er zijn organisaties die ervoor zijn om multi-religieus/levensbeschouwelijk over je geloof te praten.
vaak humanistische instellingen btw. check het eens uit zou ik zeggen :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08. |