![]() |
Portemonnee verloren/gestolen
Ik kwam er daarstraks achter in de trein (toen ik gecontroleerd werd) dat ik mijn portemonnee kwijt was. Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat ie gestolen is, omdat hij normaal ver weggestopt in mijn tas zit, maar in het café waar ik gegeten heb, konden ze hem niet vinden (en daar heb ik hem voor het laatst gebruikt). Morgen ga ik dus aangifte doen bij de politie, anders kun je geen nieuwe OV krijgen volgens mij, maar mijn vraag was of dat nu gewoon in mijn woonplaats kan of dat dat echt in Amsterdam moet (waar ik hem dus waarschijnlijk ben kwijtgeraakt).
:mad: :mad: :mad: even frustratie uiten: echt alles zat er in, pinpas, chippas, ov, werkpas, kortingspas, studentenkaart, pasje studievereniging, cjp, 80 euro :mad: :mad: :mad: |
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat je aangifte moet doen in Amsterdam. Je kunt sowieso wel een nieuwe OV aanvragen, of ie nou gestolen is of niet. Even langs het postkantoor gaan, formulier invullen, 32 euro betalen en na 10 werkdagen krijg je een afhaalbericht.
Heb ervaring :( |
Toen mijn fiets (aantal jaren geleden) gejat was, kon ik gewoon in mn eigen plek aangifte doen hoor....
|
Waarom zou je niet gewoon in je eigen woonplaats aangifte kunnen doen? Dat zou toch belachelijk zijn?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ah ok.
Ja, ik doe allang geen aangifte meer. Hell, ik laat m'n fietsen niet eens verzekeren. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zit je geld er nog in:) Hoop t voor je !!
|
en alles zat er nog in!
voortaan maak ik mijn portemonnee wel met een touwtje aan mn pols vast... kan ik hem nooit meer verliezen |
Citaat:
|
Citaat:
Wij mannen hebben het toch maar gemakkelijk. Wij stoppen portemonnee, telefoon en de hele zooi als we weg gaan gewoon in onze jaszak of broekzak. Minder kans dat-ie gerold wordt want je voelt je portemonnee gewoon zitten. Dames hebben 9 van de 10 keer een tas bij zich en moeten daar goed op letten (en ook of ze de spullen er zelf weer terug instoppen)... maar als jullie nou gewoon zo makkelijk als wij mannen doen, heb je geen touw of andere dingen daarvoor nodig. :p Je hebt in ieder geval wel geluk gehad. :)(y) |
Ik denk dat de portemonnee bij mannen nog vaker gestolen wordt, als hij een tijdje in je kontzak zit voel je hem niet meer, dus als iemand het 'vak' goed beheerst, dan ben je hem zo kwijt...
@ TS: Wat zei de conducteur ervan? Moet je een boete betalen oid? |
Citaat:
|
Aan de TS: heel mooi dat je 'm terug hebt!
Ik denk dat je je portomonnee beter in een broekzak kunt doen dan in je kontzak, dan voel je er toch meer van. En als je het ergens echt niet vertrouwd dan kun je natuurlijk ook geld verspreiden over verschillende zakken e.d. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56. |