Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Asterix (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1200918)

Wormpjuh 11-06-2005 13:00

Asterix

Haay,
ik moet voor latijn eerst het leven van een romein beschrijven a.d.v. Asterix en het 1e legioen. En daarna moet ik dat doen a.d.v Asterix en de waarheid..

En daar moet ik dan dus de verschillen tussen zoeken.. Alleen ik kan uit Asterix en het 1e legioen niet zo goed het leven van de romeinen beschrijven (want Asterix is toch een Gallier? Of zit ik dan helemaal fout?)
Dus misschien als iemand me zou kunne helpen, dat zou heeel fijn zijn! :)

Sketch 11-06-2005 13:02

Gaan Asterix en Obelix in die strip niet in het leger? dan kun je toch het leven van een Romeins soldaat beschrijven aan de hand van die strip?

Wormpjuh 11-06-2005 13:04

Ojaaah, natuurlijk!
Dom :bloos:
Heel erg bedankt :)

Belgarath 11-06-2005 16:09

Uit asterix en de waarheid kun je enorm veel info halen. Er gaat geloof ik een heel hoofdstuk over Asterix en het 1e legioen, waarin uitgelegd wordt hoe het leger in elkaar zit enzo. Trouwens: imho is Asterix en het 1e legioen een van de beste asterixen, dus ga em vooral lezen!

innogen 11-06-2005 17:15

Citaat:

Belgarath schreef op 11-06-2005 @ 17:09 :
Uit asterix en de waarheid kun je enorm veel info halen. Er gaat geloof ik een heel hoofdstuk over Asterix en het 1e legioen, waarin uitgelegd wordt hoe het leger in elkaar zit enzo. Trouwens: imho is Asterix en het 1e legioen een van de beste asterixen, dus ga em vooral lezen!
offtopic: je nick is van de boeken?

en verder, ja gewoon beschrijven wat zij meemaken en hoe het leven in zo'n legioen er toen aan toen ging. Dan moet je toch best wat kunnen opschrijven denk ik :)

Wormpjuh 11-06-2005 17:20

Citaat:

L_angel schreef op 11-06-2005 @ 18:15 :
offtopic: je nick is van de boeken?

en verder, ja gewoon beschrijven wat zij meemaken en hoe het leven in zo'n legioen er toen aan toen ging. Dan moet je toch best wat kunnen opschrijven denk ik :)

Ja, daar is mn nick van :D

Ik heb er gelukkig toch wel redelijk veel uit kunnen halen :)
Leuke strip :D
Dankjullie!!

innogen 11-06-2005 18:18

Citaat:

Wormpjuh schreef op 11-06-2005 @ 18:20 :
Ja, daar is mn nick van :D

Ik heb er gelukkig toch wel redelijk veel uit kunnen halen :)
Leuke strip :D
Dankjullie!!

Haha ik doelde eigenlijk op Belgarath, het kwam misschien wat onduidelijk over. Ik ken eigenlijk geen wormpjuh boeken maar ook leuk daar daar boeken van zijn :p

Belgarath 11-06-2005 20:47

Citaat:

L_angel schreef op 11-06-2005 @ 19:18 :
Haha ik doelde eigenlijk op Belgarath, het kwam misschien wat onduidelijk over. Ik ken eigenlijk geen wormpjuh boeken maar ook leuk daar daar boeken van zijn :p
Ja, van Eddings inderdaad. Maar heb alleen Polgara en Belgarath gelezen. De rest is er nooit (in de bieb)

innogen 12-06-2005 11:26

Citaat:

Belgarath schreef op 11-06-2005 @ 21:47 :
Ja, van Eddings inderdaad. Maar heb alleen Polgara en Belgarath gelezen. De rest is er nooit (in de bieb)
Toffe boeken (y)
Hoewel het echt eeuwen geleden dat ik ze heb gelezen, maar toch.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.