![]() |
vertaalsites
Weet iemand goede vertaalsites waarbij je niet één woord, maar ook een hele zin kan vertalen?
Ik kan het alleen voor het engels vinden en ik zoek juist Nederlands --> Duits... Iemand goeie links? |
Ik zou geen vertaalsites gebruiken voor je huiswerk. De zinnen worden namelijk letterlijk vertaald en dat werkt negen van de tien keer niet.
|
nee, dat weet ik, maar het is wel makkelijk voor kleine dingen die net wat groter zijn dan één woord...
|
Ik zie dat je vwo doet... Dit soort dingen kan dus niet op het vwo, dan kun je net zo goed een woordenboek pakken om een woord op te zoeken en de eerste de beste betekenis die je tegenkomt overschrijven.
|
vertaalsites kun je alleen gebruiken als je een taal voor geen meter begrijpt en je wil de grote lijnen van een tekst weten, dus dan alleen vreemde taal - NL. En zelfs dan kun je er soms stevig naast zitten, dus pas op met die krengen.
ps... zeg nooit dat je een vertaalsite gebruikt, slecht voor je imago ;) |
Ach dat is onzin, ee nvertaalsite is vaak nahdig om je te helpen met het begrijpen van een bron ofzo. Ik gebruik ook vaak vertaalsites, gaat sneller dan een woordenboek. Ik gebruik http://babelfish.altavista.com en www.freetranslation.com. Maar je moet vooral niet het vertaalde werk inleveren, want het is dus bijna latijd helemaal fout.
|
Hoho... Ik zeg toch ook niet dat ik die tekst letterlijk overneem!
Rustig maar... Bedankt voor de sites btw :) |
Hi
ga op: tr.voila.fr maar de vetalling is soms letterlijk. Succes |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24. |