Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Toneellessen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1201742)

Riantje 12-06-2005 15:39

Toneellessen

Heej mensen!

Ik wil al heel lang toneel of theaterlessen volgen, maar in het suffe dorpje waar ik woon, is er natuurlijk op dat gebied niks.
Ik wil wel graag naar Amsterdam of Utrecht om daar wat te volgen, want daar is zoveel meer keus en is alles net ietsje professioneler. Het probleem is dat ik geen geschikte toneellessen kan vinden. Weten jullie misschien iets? Ik heb verder op het gebied van toneel weinig ervaring. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt!

Evatjuhhhh 14-06-2005 14:47

Ik weet niet waar je woont...

Maar bij ons in Almere heb je iets dat "CKV heet "Centrum voor Kunstzinninge vorming" en daar bieden ze bijvoorbeeld naast muzieklessen ook amateur theaterlessen aan en musicalschool en nog veel meer. Misschien moet je als je alleen maar proffesionele dingen kan vinden eens op zoek gaan naar zoiets?

Balance 14-06-2005 15:13

idd, waar woon je?
en hoe oud ben je?

Nothing 15-06-2005 00:15

Ik weet het alleen in Den Haag

Riantje 15-06-2005 14:12

Citaat:

Balance schreef op 14-06-2005 @ 16:13 :
idd, waar woon je?
en hoe oud ben je?

Sorry, dat was idd wel even handig om te zeggen :D
Ik woon in Huizen, dat is een dorp vlakbij Hilversum. Verder ben ik pas 17 jaar geworden.

YellyBelly 28-06-2005 19:00

Op schoolweb.nl kun je heel goed heel veel opleidingen volgen. Gewoon klikken op: Iets met... En dan 'toneel', of 'acteren'... Zelf interesseer ik me ook wel op dat gebied, dus ik blijf 't hier volgen ;)

Jones 30-06-2005 16:10

Pak een gouden gids of internet erbij, zoek op culturele (jongeren) centra en bel wat rond. Succes gegarandeerd

Evatjuhhhh 01-07-2005 07:26

Citaat:

Riantje schreef op 15-06-2005 @ 15:12 :
Sorry, dat was idd wel even handig om te zeggen :D
Ik woon in Huizen, dat is een dorp vlakbij Hilversum. Verder ben ik pas 17 jaar geworden.

Volgens mij hebben ze in Huizen wel iets, ik weet alleen niet hoe het heet, en ach anders ga je gewoon lekker naar Almere op de fiets, dat is vanaf de brug toch maar een ukkepukke eindje (25 minuutjes ofzo).

www.ckv-almere.nl :)

Nijn* 13-07-2005 10:07

Als je bereid bent naar Utrecht te komen kan ik je mijn toneelschool aanraden het UCK: Utrechts Centrum voor de Kunsten. *klik* :) Dat zit in het centrum van Utrecht en je kunt er allerlei mogelijke opleidingen doen. :)

freesoul 13-07-2005 16:52

www.jongerentheater020.nl

Ze houden na de zomer weer audities, er zitten meerdere mensen uit de buurt van Hilversum, het is hartstikke gezellig en ik heb ervoor nooit op theater gezeten! 't Gaat erom dat je lekker je eigen ding doet, er plezier in het en een scheutje talent... De audities zijn niet eng, je hebt workshops en daar wordt er naar je gekeken... :D

Misschien tot ziens!

*edit* misschien wel handig: 't is in Amsterdam ;) ong. 20 minuutjes van centraal af.

Riantje 13-07-2005 19:34

Bedankt voor jullie reacties! Er zitten heel veel leuke dingen tussen! Het enige nadeel voor mij is dat bijvoorbeeld Utrecht en Amsterdam een redelijk eind weg zijn en ik dus elke keer met de bus en de trein zou moeten (wat ook een vermogen tegenwoordig kost :-P). Volgend jaar hoop ik mijn examen VWO te gaan halen en dan wordt het makkelijker want ik ben van plan om in één van die steden te gaan studeren.
Misschien wacht ik daarom nog even een jaartje omdat ik dan mijn OV heb en het wat makkelijker gaat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.