![]() |
bijna perfect
Bijna perfect
Mijn levenloze letters op dit witte papier Doen afbreuk als de sterren aan de zwarte hemel Als wat ruw uitgeschoten misplaatste inktvlekken Verdoezelen zij de mooie, witte perfectheid De nieuw gekochte gum als mijn enige wapen Dit is voor een schoolopdracht, opdracht was een kort gedichtje te schrijven over iets heel allerdaags. Enige voorwaarde was dat er één keer een vergelijking in zat. Ik vroeg me af wat jullie ervan vinden... Het maakt 25% van het cijfer op me eindrapport uit :eek: Kritiek is dus welkom!!! |
Hm... op zich vind ik de verwoordingen in je gedicht heel mooi, maar het is moeilijk om hier een ritme in te vinden. Dat is jammer, want daardoor kan ik me niet ergens aan vasthouden als het ware. Dit zou overigens ook kunnen komen door het gebrek aan interpunctie en de hoofdletters aan het begin van iedere regel. Het idee is geweldig, je woordgebruik vind ik erg mooi, maar toch is het nog lang niet perfect. Ik zou er nog het een en ander aan bijschaven.
|
Ja, zoals Re3m al zei, het is moeilijk een ritme te vinden. Ik denk dat dat vooral komt door de afwezigheid van een vast metrum. Ik zou ook perfectie gebruiken ipv perfectheid.
Je bent 13, dus tweede of derde klas? Dan zul je hier wel een mooi cijfer voor krijgen denk ik. |
Citaat:
Ik ben het eigenlijk wel eens met Sketch en Re3m. Als wat ruw uitgeschoten misplaatste inktvlekken; in deze zin zou ik of uitgeschoten of misplaatste weglaten, hoewel ik het wel een mooi beeld vind, het wordt zo zo'n lange zin met zoveel lettergrepen. |
okidoki... dank u wel allemaal :D
(2e ;) ) |
Citaat:
Vreemd... ritme is toch gelijk aantal lettergrepen :s overal 13 lettergrepen :s Wat is een metrum... :bloos: :confused: en wat is interpunctie... :bloos: Paris, je hebt wel gelijk, ik vind het ook mooier zonder een van twee, maar dat had ik toegevoegd omdat ik lettergrepen te kort kwam :rolleyes: ''Je bent 13, dus tweede of derde klas? Dan zul je hier wel een mooi cijfer voor krijgen denk ik.'' Ik hoop het :rolleyes: :D |
Citaat:
Uitleg: http://forum.scholieren.com/showthre...3#post14882763 interpunctie is punten en komma's en zo. |
o, oke... bedankt :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14. |