Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Barend en Van Dorp (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1202608)

Moustache 13-06-2005 17:01

Barend en Van Dorp

Mijn ma vertelde me dat er onlangs een ZWEVENDE kerel in BvD te gast was.. Heeft iemand dit gezien, cq heeft iemand een link oid waar dit te zien is? ik geloofde er namelijk niet zoveel van, maar ik ben wel benieuwd naar wat dit is geweest :eek:

lukas15 13-06-2005 17:07

Ja klopt. Er staat een aantal fragmenten op www.barendenvandorp.nl

KMBA 13-06-2005 19:38

ik kan het niet zien :(

x-spekkie-x 13-06-2005 20:44

Het programma is zeker net afgelopen ofzo? Er staat niets over Barend en Van Dorp op de RTL4 website (n)

Oh, met de zoekfunctie dus wel.
http://www.rtl.nl/actueel/barendenvandorp/archief/

Weet Doavid ook nog hoe de meneer heette? :)

Moustache 14-06-2005 11:07

Nope, ik heb het zelf namelijk niet gezien; mijn moeder vertelde het me, en ik was nogal skeptisch. Vandaar dit topic, ik ben wel benieuwd

*oma* 14-06-2005 12:49

Waar kan ik dat vinden dan?

x-spekkie-x 14-06-2005 13:04

Citaat:

*oma* schreef op 14-06-2005 @ 13:49 :
Waar kan ik dat vinden dan?
Het staat er blijkbaar nog niet op. Het is maar bijgewerkt tot en met 3 juni en ik denk dat de TS verwijst naar een latere uitzending.

Als iemand weet hoe deze man heet, kunnen we verder met onze discussie :p

*oma* 15-06-2005 00:42

Citaat:

x-spekkie-x schreef op 14-06-2005 @ 14:04 :
Het staat er blijkbaar nog niet op. Het is maar bijgewerkt tot en met 3 juni en ik denk dat de TS verwijst naar een latere uitzending.

Als iemand weet hoe deze man heet, kunnen we verder met onze discussie :p

Mmm... leuk

T...S 15-06-2005 00:52

Alvast: echt zweven kan die niet!

Ik denk dat er sprake is van optisch bedrog. Ik heb de uitzending niet gezien en het lijkt mij aannemelijk dat de 'zwevende man' op enige afstand stond van de toeschouwers. Hij zal ook niet hoger hebben gezweefd dan 10 cm van de grond.
Er zal geen gebruik zijn gemaakt van hulpmiddelen omdat dat natuurlijk makkelijk te controleren is.

Toevallig ken ik dit trucje ook. Zet je voeten tegen elkaar aan en ga met je zij naar een spiegel staan( op enige afstand) dan til je linker voet iets omhoog op een bepaalde manier, et voila: je zweef!

( ik neem iig aan dat het op deze manier is gedaan)

angel4 15-06-2005 10:07

Die man zweeft op het leidseplein dacht ik. er stond een artikel over in het parool volgensmij heb ik die niet meer. Die man houd wel een stok vast en dan zweeft hij maar.

KMBA 15-06-2005 10:22

Foto? Bron? video.. please.. let us know!!!!!.. let us see :p ;) :)

Levitating Nun 15-06-2005 10:54

Ik geloof er geen zak van.
Als-ie echt zou zweven, dan zou hij nu onderworpen worden aan de meest gruwelijke wetenschappelijke experimenten.

KMBA 15-06-2005 11:51

waarom? Misschien wil die man dat helemaal niet :p ;)

angel4 15-06-2005 12:57

http://www.ramana.nl/

website van de zwevende man :)

http://www.ramana.nl/media/barendenvandorp.jpg

Pleister 15-06-2005 13:13

cool :D

yavanna 15-06-2005 14:03

Citaat:

KMBA schreef op 15-06-2005 @ 12:51 :
omdat ie vast een bedrieger is.
Er zit vast een of andere goocheltruc achter. Het ziet er wel cool uit maar je kan tegenwoordig een hoop doen om mensen te bedriegen.

Levitating Nun 15-06-2005 19:56

Citaat:

KMBA schreef op 15-06-2005 @ 12:51 :
Niks willen, het grote doel dienen zal-ie!

Pleister 15-06-2005 22:00

Citaat:

yavanna schreef op 15-06-2005 @ 15:03 :
omdat ie vast een bedrieger is.
Er zit vast een of andere goocheltruc achter. Het ziet er wel cool uit maar je kan tegenwoordig een hoop doen om mensen te bedriegen.

hmmm, ik zie toch echt alleen een man en een stok :P
en de kerel van tv staat e rook maar scheve gezichten bij te trekken.

Phie. 16-06-2005 13:49

Tidjje geleden stond hij ook al in de krant omdat hij ook op het Leidseplein aan het zweven was. Heb de aflevering bij Barend an van Dorp ook gezien en hij heeft de hele tijd op die stok gezeten/gezweefd.

http://www.ramana.nl/ Deze kerel is 't geloof ik..

TechXP 17-06-2005 00:28

Citaat:

angel4 schreef op 15-06-2005 @ 13:57 :
http://www.ramana.nl/

website van de zwevende man :)

[afbeelding]

Ik zie een touwtje bij zijn hoofd :)

Maar dit is toch niet echt zweven? Hij heeft een stok onder zicg.
Als je de stok op een goede plaats zet. Verzwaard aan de onderkand en er zo op leunt. En dan iets zwaars aan de andere kant zet (dus naast het punt waar je op leunt), dan zou het mogelijk moeten zijn. Maar wel goed moeten trainen denk ik :)

PatoLoco 17-06-2005 13:36

Euhm, ik zie niet in hoe je de zwaartekracht kunt compenseren als je met één knie op'n stok leunt. Hij ziet er heel ontspannen uit, 't is niet dat je ziet dat al z'n spieren opgespannen zijn ofzo.
'T is in mijn ogen gewoon onmogelijk om op die manier op iets te balanceren. Z'n evenwichtspunt ligt totaaal niet boven de stok, al z'n gewicht ligt aan één kant. Zelfs'n acrobaat kan zoiets niet denk'k...

Ik geloof eerlijk gezegd niet echt dat hij echt zweeft, lijkt me zo onwaarschijnlijk :s
En zoals reeds gezegd, als hij echt zou zweven, zou er dan niet enorm veel publiciteit rond gemaakt worden? Wetenschappelijke onderzoeken? Z'n naam in elk boekje enz? Massale belangstelling? Geef toe, iemand die ECHT kan zweven zonder hulpmiddelen, dat zou wereldwijd tot verbazing leiden. Het zou een onweerlegbaar bewijs zijn dat de mens tot veel dingen in staat is...

Wie weet is het gewoon een illusie ofzo... het is ook ongelofelijk dat je iemand in'n doos kan steken en die dan kan doen verdwijnen. En als je het ziet denk je ook, die is echt verdwenen, het kan gewoon niet anders!! En toch is het een illusie. Dit zal dus ook wel zoiets zijn i guess...

Ach jah... ik weetet niet... zou hem wel is graag in actie zien...
Lijkt me in ieder geval wel'n spektakel...

evanescence 19-06-2005 21:19

niet gezien, maar ik ken het fenomeen wel...had het eerst op video..omdat ik het aan iedereen wilde laten zien..het is ongelovelijk...ik snap het echt niet...en die kerel sprak ook gewoon mensne op straat en en raadde zomaar het beroep of studie enzo....t was echt een tovernaar :eek: maar dat zweven...ik vind het fenominaal!

Sweetsurrender 19-06-2005 23:05

Ik vind zijn broek heel raar. Als je in kleermakerszit zit, is je broek bij je kont aardig strak volgens mij. Bij hem is dit niet zo. Of heeft hij soms een heeele wijde broek aan?

KMBA 20-06-2005 08:44

Er zal vast wel iets achter zitten.. Maar toch, waarom kan zoiets niet bestaan? Het is alleen hoogst onwaarschijnlijk. Maar als je Kung-Fu gastjes ziet rammen en doen dan is dat ook hoogst onwaarschijnlijk. Maar toch moeten we wel kritisch blijven en tegelijker tijd ook beetje openstaat voor mogelijkheden...

KMBA

KMBA 21-06-2005 18:00

Maar zou het in theorie mogelijk zijn om te kunnen zweven?

KMBA

schimmel 21-06-2005 18:25

kung-fu met dit vergelijken :(

yavanna 21-06-2005 18:33

Citaat:

evanescene schreef op 19-06-2005 @ 22:19 :
en die kerel sprak ook gewoon mensne op straat en en raadde zomaar het beroep of studie enzo
Met een beetje goed oefenen kan je dat zelf ook wel hoor.
Je moet gewoon weten waar je op moet letten.

Billy_bob 26-06-2005 13:01

Citaat:

yavanna schreef op 21-06-2005 @ 19:33 :
Met een beetje goed oefenen kan je dat zelf ook wel hoor.
Je moet gewoon weten waar je op moet letten.

Ja idd, dat kan je zo leren :s

RanC 26-06-2005 13:19

Dat muziekje op die ramana.nl is in ieder geval behoorlijk fout.

Dinalfos 26-06-2005 13:28

Ik kost me moeite om dit te geloven, vooral ook omdat niemand op het idee kwam om hem te filmen terwijl hij op de stok gaat zitten of er juist vanaf komt. Dat zou een wat beter beeld scheppen.

TechXP 26-06-2005 14:02

Citaat:

PatoLoco schreef op 17-06-2005 @ 14:36 :
Ik geloof eerlijk gezegd niet echt dat hij echt zweeft, lijkt me zo onwaarschijnlijk :s En zoals reeds gezegd, als hij echt zou zweven, zou er dan niet enorm veel publiciteit rond gemaakt worden? Wetenschappelijke onderzoeken? Z'n naam in elk boekje enz? Massale belangstelling? Geef toe, iemand die ECHT kan zweven zonder hulpmiddelen, dat zou wereldwijd tot verbazing leiden. Het zou een onweerlegbaar bewijs zijn dat de mens tot veel dingen in staat is...
Ze willen niet dat de mens het weet. Net als dat er aliens bestaan :)

MikeyMo 30-06-2005 23:15

hehe grapjas. Dan hadden ze hem allang vermoord.

Anyway, ik geloof er absoluut niet in. Het zou kunnen dat er eenofander stokkenstelsel in zijn broek zit en dat hij hier op kan zitten. Ik zou het eerst met eigen ogen moeten zien.

JCG 30-06-2005 23:23

Ben benieuwd wt er gebeurt als iemand perongeluk/expres/in naam van de wetenschap die stok onder hem vandaan zou schoppen :o

MikeyMo 30-06-2005 23:32

ghehe idd. Hoe kankerdroog zou het zijn als frits barend die stok heel flauw omtrapt.

Outlaw 01-07-2005 12:05

ik schrik me echt de tering van die kop :/

maar als ramanamans echt zo goed was, dan zou hij ook kunnen zweven zonder stok.

grote bullshit dus.

Mestkever 02-07-2005 11:38

Het lijkt of hij vast zit aan 2 touwen. :p

G-force 02-07-2005 11:47

Dit is natuurlijk puur optisch bedrog. Een tijd terug was er zo'n serie op tv : Googelaars ontmaskerd, en daar legde ze ook precies uit hoe de trucs werktte. Meestal is het heel simpel en is het puur optisch bedrog.
Ik denk dat deze man gewoon op een soorrt ijzeren verlengstuk leunt die uit de stok steekt. Dit zie je dan niet omdat het in zijn broek zit.
Of er is een onzichtbaar stuk touw waar hij aan hangt.

milton 01-08-2005 17:24

Ik heb die gozer zien optreden op straat in Amsterdam. Het is echt zeker geen optisch bedrog. Iedreen stond erom heen man. Nadat hij naarbeneden zweefde liet hij ook nog paar metale lepes smelten en buigen door deze met zijn vinger top aan te raken. Op zijn website zie je ook foto's die gemaakt zijn tijdens een radio interview waarbij hij de plopkap van de microfoon van bart breugel laat vliegen. www.ramana.nl is zijn site

Onderweg 05-08-2005 20:40

Ik heeb het ook gezien ja. Maar het was al tijden geleden op televiesie tog? Hij zweefde op een of andere stok. Ik vond het maar raar.

Daboman 07-08-2005 21:24

Ik heb ooit nog wel s iemand anders zien zweven. Het was een illusionist, maar ik weet z'n naam even niet meer. In ieder geval niet deze. Er zal best wel een of andere truuk voor zijn.

Diezelfde illusionist had trouwens zelfs een treincoupe laten zweven :D

Sevi 09-08-2005 16:38

Hij had toch zelf toegegeven dat het illusie was?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.