![]() |
val van het randje
Ik wil leven op het randje
het randje van zacht lot dat zo kwetsbaar is als Kijk ik val… Ik wil op één been de wereld behinkelen en balanceren in een spot En als ik val… En ook wil ik de wilde zeeën bestruinen tot aan het laatste randje Want ik val… Val ik als een baksteen en val ik als een veer Als ik geluk heb val ik in een vrije val ik ben niet helemaal gelukkig met de slot strofe geloof ik... ik zal er nog eens over nadenken wat ik eraan kan veranderen... |
:D :) 't loop lekker en ik vind het leuk opgebouwd. :) Qua taalgebruik is het misschien net iets te simpel, maar ik zou ook niet weten hoe je het anders kon doen en zo komt de opbouw ed wel goed naar voren, dus het heeft ook z'n pluspunten. :)
Van de laatste strofe vind ik alleen de eerste twee zinnen niet zo mooi, de laatste twee passen wel, vind ik (heel misschien de eerste val ook in de tweede zin, omdat je dan bij alle vier de strofes eindigt met mbt het vallen en het ook langszaam opbouwt). |
Ik vind de laatste strofe inderdaad het minst, maar juist die laatste zin staat me niet echt aan. Iets teveel geval;)
Verder vind ik het wel een leuk gedichtje. De woordkeuze is inderdaad niet echt bijzonder, maar dat stoort niet echt. Ik vind hem gewoon wel oké. En ik zou een komma zetten tussen kijk en ik hier: Citaat:
|
Hm, ik vind 'm niet zo. Er komt in mijn ogen gewoon teveel 'val' in voor. Het idee is op zich aardig, maar de uitwerking vind ik veel en veel minder.
Ik wil op één been de wereld behinkelen en balanceren in een spot vind ik wel een leuk stukje, hoewel 'spot' nogal geforceerd overkomt (om 't te laten rijmen op 'lot' in de eerste strofe) en ik vind het sowieso een lelijk woord. Nee, ik vind het geen geweldig gedicht. Het doet me niet zoveel. |
ik had niet eens door dat er iets rijmends in zit :eek: haha... ik heb het normaal gesproken helemaal niet zo op rijmende gedichten dus ik zou dat ook nooit met opzet doen... maar nu je t zegt... t is inderdaad zo...
als ik tijd heb zal ik nog eens aan die laatste slotzinnen sleutelen, want bij mij zitten ze ook niet lekker... |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43. |