![]() |
Bestanden door ander programma geopend
Hallo
Ik heb straks na lange tijd Adobe Photoshop weer geinstalleerd en bij de installatie vroegen ze (dacht ik dan) welke bestandstypen er door dat programma ondersteund moesten worden. Dus ik heb alles aangevinkt. Tja, ze vroegen dus schijnbaar welke bestandstypen er door hun programma geopend moest worden, dus nu openen al mijn JPEG-jes en BMP-jes in photoshop. Dit duurt lang en ik had er eerst ACDSee voor, dus ik zou die instellingen graag terug willen veranderen. Weet iemand waar ik daarvoor moet zijn? Bij voorbaat dank :) |
ja hoor, je moet bij je mapopties zijn
(deze computer -> extra -> mapopties -> tabblad bestandstypen) |
Dat heb ik nu geprobeerd, maar overal stond nog ACDSee bij terwijl de pictogrammen in de mappen aangeven dat het allemaal door Photoshop geopend wordt.
:s |
Bij de instellingen van photoshop kan je het ook veranderen.
Waar? dat kan ik je nu zo ff niet zeggen. |
Freyk toch :o
Rechtsklikken op bestand -> openen met -> programma kiezen -> gewenste programma aanklikken en het vinkje zetten bij 'Dit type bestand altijd met dit progamma openen' :) |
Dat weet ik ook wel, maar via de manier die jij aangeeft, blijven programma's elkaar extensie afpakken.
En als je het vinkje erbij zet, zal dus ook niet helpen. |
Altijd mooi lezen :nono: , en in Photoshop moet je misschien instellen dat hij de bestandsextensies niet stteds naar zich toetrekt en in ACDSee moet je instellen dat hij die bestandsextensies moet openen. Voila, zou moeten werken.
|
Het is misschien niet de eenvoudigste manier, maar je kan evt. nog proberen om ACDSee te deïnstalleren, en opnieuw te installeren, zodat ACDSee de extensies weer gaat openen :S
|
Ik meen dat ACDSee ook zelf de associaties kon herstellen.
|
beetje laat, sorry, maar in ieder geval hartstikke bedankt! ik ga het nog maar eens proberen
|
Citaat:
maar ik ga gewoon verder met zoeken :) (ik weet niet of het ook nog scheelt welke editie van windows ik gebruik? heb namelijk windows 98, ja sucks ja..) |
Citaat:
|
Als je nou eens photoshop eens herinstalleerd, ShootingStar?
|
Zou ik kunnen doen, maar vervelend is het wel.. kan ik al die brushes weer apart erin gaan zetten enzo.. ja ik ben n moeilijke ;)
maar alles komt goed, tnx! |
ACDSee -> Tools -> Options -> Miscellaneous -> Set file associations
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03. |