![]() |
(BOEK) Catch 22 Vragen
Hallo.
Weet iemand de volgende dingen over het boek Catch 22(van Joseph Heller): 1. Title(wat houd de titel in) 2.Plot(Wat gebeurt er en waarom?) 3.Structure(Hoe zit het verhaal in elkaar? Is het boek onderverdeeld in stukken, en wat is die functie daarvan? Is er een climax?) 4. Setting(Waar en wanneer speelt het af. Volgens mij Italië en WO2) 5. Point of View(Van welk punt is het verhaal verteld? a. Alleswetende schrijver. b.Ik-vorm. c. Personale verteltrant(third-person). 6. Time(Zijn er flashbacks etc, in welke tijd is het verteld) 7. Theme(Wat heeft het verhaal te zeggen over het leven?) 8. Motif(Wat onderbouwt het Theme. Bijvoorbeeld iets belangrijks dat meerdere malen voorkomt.) 9. Symbol(Wat onderbouwt het Theme. Iets anders dan Motif. Het kan bijvoorbeeld iets minder doorgedacht zijn) 10. Characters(Wie zijn de hoofdpersonen? Zijn ze geloofwaardig? Waarom gedragen ze zich zo? ZIjn ze tragisch, komies, zielig of vermakelijk? Wat voor karakter hebben ze?) 11. Suspense(spanning)(Hoe wordt de spanning opgebouwd?) 12. Ending(Hoe en waarom eindigt de schrijver het verhaal zo(open of closed ending)? 13. Tone(Wat is de toon van de schrijver, ironisch, sarcastisch, etc.)? Dat moet ik weten voor een boektoets :(. Als je er maar een paar weet is ook goed hoor :). Vooral Ending, Suspense, Characters en Structure wil ik weten. Alvast bedankt! |
Lees het boek zou ik zeggen....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat heeft het nooit eigenlijk.
|
2.Plot(Wat gebeurt er en waarom?) --> vast wel in een uittreksel te vinden
4. Setting(Waar en wanneer speelt het af. Volgens mij Italië en WO2)--> valt toch wel af te leiden uit die eerste 90 blz? 5. Point of View(Van welk punt is het verhaal verteld? a. Alleswetende schrijver. b.Ik-vorm. c. Personale verteltrant(third-person).-->valt toch wel af te leiden uit die eerste 90 blz? 6. Time(Zijn er flashbacks etc, in welke tijd is het verteld) --> valt toch wel af te leiden uit die eerste 90 blz? 12. Ending(Hoe en waarom eindigt de schrijver het verhaal zo(open of closed ending)?--> lees de laatste 30 blz. 13. Tone(Wat is de toon van de schrijver, ironisch, sarcastisch, etc.)?--> valt toch wel af te leiden uit die eerste 90 blz? Succes. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20. |