Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Videokaart] Te heet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1203414)

Andrew 14-06-2005 15:56

[Videokaart] Te heet?

http://img51.echo.cx/img51/1958/sucks4cm.jpg
komt dit doordat mn videokaart te heet wordt of is het meer een probleem met software?

spel draait soepel maar als je bepaalde kanten op kijkt dan krijg je een blauw vlak, soms hele scherm soms maar een klein stukje..

(dat is battlefield2 demo die met een geforce 4 ti 4400 128mb draait, demo hoort niet te werken maar is een fix voor GF4 users)

(let niet op letters rechts boven en de lege minimap, komt door die fix)

Daantje_0705 14-06-2005 17:01

Komt het niet doordat je videokaart of je geheugen te beperkt is om dit spel te spelen?

Koning 14-06-2005 17:36

Je gaf zelf al aan dat je kaart niet ondersteund wordt, en deze fix is waarschijnlijk niet van EaGames of dice zelf..

Andrew 14-06-2005 18:32

nee klopt, mn videokaart is snel genoeg, ondersteunt alleen niet shaders 1.4 daardoor worden mensen met een geforce4 gedwongen om een andere, langzamere, videokaart aan te schaffen die wel 1.4 ondersteunt (GF4 gaat tot 1.3) daarom wordt er gezocht naar een oplossing om het wel te kunnen spelen (GF4 is een hele populaire serie videokaarten geweest) er zijn ontzettend veel mensen die nu niets kunnen hiermee, en die kaarten draaien wel doom3 en halflife 2 perfect dus waarom zou ik nu een andere kaart gaan kopen als ie nog perfect mee komt..
maar het gaat me om die blauwe vlakken want met die fix horen ze er niet te zijn :s

Jolt 14-06-2005 18:34

Shader Model 1.4 wordt niet ondersteund door battlefield 2, dus een nieuwe kaart kopen. Simpel.

Doom III en Half Life 2 kunnen nog in DX 8 lopen en hebben geen Shader Model 2.0 nodig.

En dat zijn al oude spellen in vergelijking met Battlefield 2, F.E.A.R, S.T.A.L.K.E.R, etc.

Andrew 14-06-2005 18:53

ik ga geen nieuwe kaart kopen.. eergisteren konden we t spel niet starten, gisteren kwamen we niet door het menu heen en vandaag kunnen we al spelen dus dr zal vast wel wat verder op gevonden worden

Andrew 14-06-2005 19:09

van planet battlefield;

"Agreed. Everyone who says El Oh El your card is old hasn't seen it in action. You people saying get a new card don't understand whats going on.

First of all Doom 3 and HL2 games with engines far supperior then BF2 run on medium to high settings on the gf4ti line.

Second in a normal scenerio(to upgrade a card) you would enter a new game to see it run rather slow and terrible looking which then would be a good reason to go out and buy a new card. This is not the case here. They don't even let us load the game or enter the game menu. They lock us out before seeing how it looks. And the reason we know that our line of cards can run the game is because the ATI 8500 card which is far inferior the ours can run it.

Third the difference between 1.3 and 1.4 for shaders is almost insignificant. If it was a difference between 1.1 and 2.0 shaders that would be understandable. This is not the case. 1.3 and 1.4 shaders are hardly different from each other you can hardly tell the difference when looking at the code for both and this is the only excuss EA is using for not allowing us to run the game.

THIS IS NOT ABOUT BEING CHEAP. THIS IS ABOUT BEING FORCED TO THROW OUT A CARD THAT STILL HAS MORE THEN ENOUGH POWER TO SUPPORT CURRENT GENERATION GAMES."

Andrew 14-06-2005 19:11

maar nu weet ik nogsteeds niet of dat blauwe vlak veroorzaakt kan worden door een te hete videokaart.. lijkt me stug mja.. zoek wel ergens anders naar een antwoord, schiet hier niet echt op

Andrew 14-06-2005 19:12

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 14-06-2005 @ 18:01 :
Komt het niet doordat je videokaart of je geheugen te beperkt is om dit spel te spelen?
amd athlon xp 2400+ (2.2ghz)
1GB ddram
geforce 4 ti 4400 128mb

Wammus 14-06-2005 19:58

Citaat:

Andrew schreef op 14-06-2005 @ 20:11 :
maar nu weet ik nogsteeds niet of dat blauwe vlak veroorzaakt kan worden door een te hete videokaart.. lijkt me stug mja.. zoek wel ergens anders naar een antwoord, schiet hier niet echt op
Je kan moeilijk verwachten dat omdat jij een probleem hebt met je videokaart dat wij dan maar meteen binnen een paar uur met de oplossing op de proppen komen als de experts dat ook niet kunnen.

Je antwoord is al gegeven. Dat jij daar geen genoegen mee neemt ja dat is niet ons probleem. Mischien kan je een mailtje sturen naar EA of dice met je vraag of ze hem alsnog hiervoor geschikt willen maken maar ik denk niet dat het veel uit zal halen. Verder denk ik dat je bar weinig kan doen en is het heel kut dat jij nu niet fatsoenlijk Batlefield2 kan spelen maar als je videokaart het niet ondersteund heb je simpelweg pech.

Andrew 14-06-2005 20:01

ik had het over temperatuur :rolleyes: maar laat ook maar zitten

Wammus 14-06-2005 20:08

Citaat:

Andrew schreef op 14-06-2005 @ 21:01 :
ik had het over temperatuur :rolleyes: maar laat ook maar zitten
Het punt is alleen dat dit niets met temperatuur te maken heeft maar simpelweg met het feit dat je videokaart het niet ondersteund. Dan kan je me gaan roleyen omdat jij het daar niet mee eens bent en het kut vind maar daar kan ik niets aan doen en die vind ik dus erg overdreven :nono:

Jolt 14-06-2005 20:43

Tja, en na pixel shader 2 komt nummer 3, en daarna weer een andere, tuurlijk moet je upgraden. Logisch.

Doom III en Half Life 2 superieur?No fucking way, die draaien zelfs nog in een DX 7 mode met een Pixel Shader 1.0.

Dusz :)

Gimme more beer 14-06-2005 20:44

Andrew, je kunt wel roepen dat je videokaart goed genoeg lijkt etc etc, maar dat zegt helemaal niets. San Andreas bijvoorbeeld is grafisch gezien een veel minder spel dan HL2, maar HL2 draait zelfs nog op 1280 met alle instellingen vrij hoog op een Radeon 9550 en San Andreas heeft dan zelfs moeite met de laagste resoluties.

Jouw videokaart ondersteunt iets niet en levert dan problemen op. Er mag dan een patch voor zijn, maar dat is waarschijnlijk niet meer dan een brute hack die er gewoon voor zorgt dat jouw kaart het toch probeert, ook al ondersteunt het het niet. Dat krijg je inderdaad problemen.

Een Geforce 4 is geen goede videokaart, het is een videokaart die nog niet finaal achterloopt, maar legt het dik af tegen een 6800 of een 6600 GT. Zo simpel is het. Je kunt dan wel dingen gaan blèren over temperatuur, maar als hij te heet wordt, wordt het sowieso moeilijk om het ding ooit nog aan het werken te krijgen met het spel.

Kortom, als je hem zonder artifacts of wat dan ook wilt spelen, zou ik een andere kaart kopen. Geen FX5xxx nee, dat is duidelijk, maar één uit de 6xxx serie bijvoorbeeld.

MaHo 14-06-2005 22:42

Of een Radeon X8*0 serie ;)

Gimme more beer 14-06-2005 23:50

Citaat:

MaHo schreef op 14-06-2005 @ 23:42 :
Of een Radeon X8*0 serie ;)
Mjah, maar ik ken z'n budget niet.

Jolt 15-06-2005 08:21

De X800 zit in dezelfde prijsrange van een 6600 GT en 6800LE.
Maar aangezien hij ook een niet al te snelle processor heeft, kan hij beter wachten, want dan zou hij een dikke 3d kaart erin stoppen, spelen kan hij toch niet fatsoenlijk als er te veel mensen zijn, want zijn CPU is niet meer echt, je van het.

En trouwens de 6800Ultra gaat in de aanbieding :), 329 euro geloof ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.