![]() |
Iemand afwijzen
ok het zit zo:
een meisje vind mij leuk, maar ik haar absoluut niet, maar ik wil haar geen verdriet doen.. dus heeft iemand tips voor mij hoe ik het subtiel kan laten merken? (ik heb niet laten merken dat ik haar leuk vind ofzo) :confused: |
Het gewoon tegen haar zeggen, doe je haar het minst pijn mee en je bent het er het snelst mee klaar.
Je kan haar een smsje sturen of een keer naar haar toestappen. Als je vaag gaat doen heb je de kans dat je een stalker oploopt. |
gewoon zeggen (y)
en dan het liefst recht in haar gezicht. |
Met gewoon zeggen doe je haar ook verdriet; je zal haar altijd verdriet doen wanneer ze wat anders hoort dan ze graag zou willen.
Maar ja eerlijkheid duurt het langst, dus gewoon eerlijk zeggen dan maar... |
Maar wel subtiel graag!
En niet waar iedereen bij is enzo,, dat zal haar meer pijn doen dan dat je 't 'r persoonlijk vertelt! |
"Sorry, je bent een toffe meid, maar meer dan vriendschap zie ik tussen ons niet echt gebeuren. Zin om een ijsje te gaan eten?"
|
Vooral: duidelijk zijn! Laat haar geen hoop houden (dat ken ik nog uit mijn situatie ... ben toen 2 jaar verliefd geweest op dezelfde jongen (n)).
En (zoals mala al zei): doe het privé. Neem haar even apart, via de sms, mail of telefoon :) |
"Sorry, je bent niet mijn type"
|
Duidelijk zijn voorkomt inderdaad veel moeilijkheden. Maar laat haar in haar waarde: je hoeft haar niet de grond in te trappen en als je haar mag kun je ook naar haar reactie luisteren en er rustig met haar over praten.
|
"He, ik heb het idee dat jij gevoelens voor me hebt die ik niet kan beantwoorden. Ik vind dat je dat moet weten"
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb geleerd, gewoon zeggen dat je lesbisch bent :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik iemand absoluut niet leuk vind, probeer ik gewoon contact te vermijden, en dan blijkt uit mijn gedrag wel dat er van een relatie nooit iets hoeft te komen. Ik begrijp je punt wel, maar hoe kan je iemand valse hoop geeft als je letterlijk zegt dat er niet meer dan vriendschap verwacht moet worden? Is dat nog niet duidelijk genoeg, misschien? |
gewoon zeggen, eerlijk zijn, dat er vast wel een andere leukere jongen zit te wachten op haar, die haar helemaal geweldig zal vinden.
Geen meisjes aan het lijntje houden, dat is namelijk niet goed voor je naam |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maak nooit de gigantische fout om te zeggen dat het aan jou ligt. Dus niet een cliché als: 'Ik vind je heel leuk en je verdient een leuke jongen, maar (ik kan je niets bieden/ik ben niet verliefd/et cetera)'. Dan wek je namelijk de indruk dat zij er nog iets aan kan veranderen, dat jij gewoon overgehaald moet worden.
Nee, beter is het gewoon duidelijk te zijn dat het niet aan jou ligt, maar aan haar. Dus gewoon dat ze te dom is, of niet mooi genoeg. Dat werkt veel beter. |
Citaat:
|
Citaat:
Heel naïef, maar er zijn genoeg meisjes die zo denken, helaas... |
je doet haar sowieso pijn door haar te vertellen dat jij geen relatie met haar wilt enz, terwijl zij helemaal gek van je is :)
Maar door eerlijk te blijven (en subtiel :) ) houd je haar respect en kun je elkaar naderhand tenminste wel recht in de ogen blijven kijken, want zoiets mededelen via anderen, een slappe smoes bedenken of iets dergelijks dat is gewoon heel erg laf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou niets doen, zolang zij niets doet,
MAar als ze je aanspreekt, gewoon subtiel duidenlijkmaken, en absoluut niet doorvertellen, want dat is zielig :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zeg meestal dat ik niets voel, dat ik die klik niet heb... En (als ze blijven aandringen) dat die ook nooit meer zal komen. |
het ligt niet aan jou..het ligt aan mij..
|
Citaat:
Als je zegt dat het niets wordt denkt ze nog dat het niet aan haar ligt, maar aan de 'omstandigheden' ofzoiets. Als je dat wilt vermijden moet je gewoon duidelijk zijn. |
Als je iemand niet leuk vindt dan vind je diegene niet leuk, klaar. Er hoeft niet altijd een duidelijke reden voor te zijn.. je hebt gewoon geen gevoelens voor diegene.
Het slaat dus ook nergens op om tegen iemand te zeggen dat je diegene lelijk of dom vindt.. wat bereik je daarmee? Wat voegt die informatie toe en wat heeft de ander eraan? Bovendien hoeft het nog niet eens waar te zijn, en er is niks zo belachelijk als redenen waarom je niet verliefd ben te verzínnen. Je hoeft iemand helemaal geen reden te geven, want redenen helpen op geen enkele manier. Het is juist goed als mensen leren dat gevoelens ontstaan of juist niet en dat dat helemaal niemands schuld is. Het ligt niet aan jou, en ook niet aan haar. |
Citaat:
je hebt duidelijkheid en of botheid. Als je haar op haar persoonlijke kenmerken, aanspreekt, dan is dat gewoon iemand een schop na geven. Door gewoon te zeggen dat het niet klikt op die manier, dat jij het gevoel hebt dat ze niet goed bij je past en dat je nog geen vriendin wil. Is duidelijk genoeg, zonder die persoon enorm te kwetsen. Het meisje verzint zelf wel de redenen dat ze lelijk is enzo, dat hoeft een zak van een vent, haar niet te vertellen. |
Citaat:
|
Citaat:
Lekker handig;) OT: gewoon duidelijk zeggen. Voorkomt je veel problemen |
"Ik sta hoger in de pikorde dan jij, dus ik kan beter krijgen dan jij."
Deze uitspraak geldt voor vele afwijzingen. |
broertje :D die username wilde ik nerd :/
|
Gefeliciteerd, je reactie is genomineerd voor de meest nutteloze up van het jaar :)
|
je doet haar hoe dan ook verdriet en nog meer als je het zogenaamd subtiel doet en zij het niet begrijpt en hoop houdt...
[edit] beetje onnuttige reactie zo laat nog :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09. |