![]() |
OV-kaart en mede-reiziger
Met je OV-kaart kan je normaal altijd iemand extra meenemen, diegene kan dan met korting reizen, als hij/zij dezelfde route aflegt als jij.
Maar nou weet ik even iets niet zeker. (Het staat namelijk niet op de achterkant van het oh zo fijne kaartje). Geldt die korting alleen als je zelf 'vrij reizen' hebt(dus ma-vr of vr-zo (respectievelijk week en weekend OV ). Of mag je ook iemand met korting meenemen als jij zelf ook een kaartje moet kopen? Dus als jij met een weekend-ov op een donderdag ofzo met de trein moet, kan je dan nog een extra iemand meenemen, en kan diegene van de korting profiteren, of niet? |
Volgens mij geldt dat alleen als jij vrij reist. Die ander gaat dan immers niet gratis mee maar met korting. Als jij dan met korting reist lijkt het mij logisch dat die ander dan niet ook korting krijgt.
Die meereiskorting geldt overigens alleen in de trein. |
Ik dacht allebei? Want met een kortingskaart kun je ook altijd drie personen meenemen met korting.
Volgens mij geldt hetzelfde voor een OV, of je zelf nou gratis reist of met korting. |
Precies. Het maakt niet uit of je zelf vrij reist of met korting.
|
|
Je hebt altijd recht op mee-reis-korting met een OV-kaart, alleen níet op werkdagen vóór 9 uur. Wel op vakantie-dagen en in de maanden juli en augustus ook helemaal.
|
altijd, ze gaan je echt niet bekeuren als je al zo eerlijk bent om een kaartje te kopen. tenminste, dat is mijn ervaring
|
Okee, sorry dan heb ik fout beredeneerd. Goed om te weten hoe het dan wel zit :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46. |