![]() |
Last van darmen
Ik heb echt onwijze last van mijn buik en darmen. Mijn darmen maken om de paar minuten zo'n geluidje, net als dat je hoort als je maag knort (maar het is mijn maag dus niet want ik voel het lager). Ook doet mijn buik de hele dag pijn. Ik heb mijn eetpatroon niet veranderd de laatste tijd, ik eet juist weinig vet en snoep, maar zondag heb ik weer eens een keertje patat gegeten en volgens mij is dat niet goed gevallen.
Kan ik hieraan iets doen want volgens mij zit er iets echt niet goed daar. :( |
Nou ja het kan altijd even zijn dat je darmen een beetje van streek zijn. Ik denk dat dat niet meer veel met die patat te maken heeft hoor.
Maar gewoon, mss een hele lichte vorm van buikgriep bijvoorbeeld?! Voor je darmen is het goed veel te drinken en vezelrijk voedsel te eten (bruin brood, appels etc). Ik denk dat je het maar even aan moet voelen, het zal snel weer over zijn. |
heb je ook diaree??? want dan zou norit nog wel eens uitkomst kunnen bieden.
En als de klachten aanhouden, en je het niet vertrouwd gewoon even naar de huisarts gaan. ik zeg altijd maar zo, je kan beter het zekere voor het onzekere nemen. good luck! |
Ik heb dat altijd als ik mijn 'windjes' de hele dag ingehouden heb.
|
ben je niet erg zenuwachtig/stresserig?
ik heb het namelijk ook, ik ben al 2 weken niet normaal naar de wc geweest is bij mij gewoon van de stress (donderdag uitslag van exmamen!) |
Hoevaak heb je ontlasting?
|
het klinkt als overgevoelige ofwel spastische darmen(heb ik zelf ook).
vaak krijg je zo'n krampen en aanvallen doordat je iets verkeerds eet (te scherp/pittig voor je of iets anders waar je niet tegen kan [allergie] ) of door stress etc. Als je zo'n aanval hebt kun je het beste buscopan slikken of een zetpil van nemen, maar ik zou eerst even langs je huisarts gaan... |
misschien moet je eens wat eerder gaan slapen
|
Citaat:
Zelf eet ik alleen lijnzaad+ lijnzaadolie in de yoghurt, want brood mag ik juist niet. 9 van de 10 keer is last van je darmen bv. obstipatie afwisselend met soort van diarhee een teken dat iets in de spijsvertering fout zit, kun je beter naar een voedingsadviseur gaan. |
Citaat:
|
yakult drinken
Dat helpt echt. Ik heb hele gevoelige darmen en ook vaak last van krampen. Iemand raadde mij toen aan dat drankje te drinken, het maakt je darmen 'schoon'. En het helpt echt heel goed bij mij. Ik drink elke morgen een flesje en heb nog nauwelijks last van krampen. |
Ik heb normaal geen gevoelige darmen, tenminste niet dat ik merk. Ontlasting is gewoon normaal, 1 keer per dag. Het is al wel weer een beetje beter maar ik voel het nog steeds rommelen daar.. en ook meer last van winderigheid.
Kan het door stress komen? Ik zit wel midden in de toetsweek nu namelijk. Bedankt iig voor de reacties. |
Citaat:
|
Wat eet je zoals dan op een dag. Als je veel kaugom of andere laxerende dingen zoals zoethout thee drinkt krijg je daar last van... Ik denk opzicht dat het niet erg is maar het is wel lastig..
kijk op google wat laxerende voedingsmiddelen zijn en probeer die te minderen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26. |