![]() |
bijten op....
mn lip, binnenkant wangen en nagels.. :mad: :mad:
HOE STOP IK HIERMEE :mad: |
Ja, dat doe ik ook! Loop al vanaf vorige zomer met allemaal losse velletjes aan de binnenkant van mn wang, en blijf er maar op bijten. Doet geen pijn ofzo, maar is irritant!
Nagels bijten: Zo'n spulletje met smerige smaak! |
Daar kom je nóóóóit meer vanaf.
|
Citaat:
dus dat helpt (ook al) niet :mad: ik word er gek van.. heel mn nagels zien eruit als Bart de Graaf |
Byte-X heette het volgens mij. Ik weet nog precies hoe het smaakt (10 jaar geleden).
|
Citaat:
Je moet gewoon willen niet zeuren! |
Citaat:
coole 4ng3rf!5t ava :cool: |
ik doe het ook..:S maar het is wel een feit dat je mond het snelst van alles heelt. Binnen 2 dagen is alles weer heel in je mond als je er in die tijd niet aan zit.
*dus 2 dagen ff doorzetten en niet bijten, dan is alles weer heel en dan is de verleiding ook meteen minder omdat er geen velletjes zijn ;) hmm je moet ook ff nadenken, wanneer doe je het precies? Ik namelijk vaak 'savonds, als ik tv kijk.. Nou oplossing is dan: doe wat anders! iets wat meer aandacht vergt.. dan denk je er niet aan en doe je het niet |
Nagels kauw/bijt ik niet op, de rest wel. idd afleiding zoeken en proberen er op te letten dat zodra je het doet, je er meteen mee stopt. Kauwgom kauwen helpt ook, maar dat kun je ook niet de hele dag doen...
|
Citaat:
De Angerfist-meneer weet ik niet. Blijft zijn topic natuurlijk. :) |
Citaat:
|
Byte-ex helpt niet, een beetje bijter bijt er gewoon doorheen...
Als je écht wil stoppen, stop dan. Kies een moment waarop je denkt, nu is het genoeg, en stóp dan! Ik weet dat dit makkelijk te zeggen is maar het is echt de enjieg manier, ik spreek uit ervaring.. |
Wow, lotgenoten. Ik wil ook stoppen maar het lukt maar niet. Ik ga zelfs zo ver door met bijten dat ik er ontstekingen aan overhoudt aan m'n vingers.
Byte-X helpt voor de echte die hards inderdaad niet; ik ging dat er gewoon eerst afsabbelen, hoe goor het ook was, om alsnog m'n nagels af te kunnen bijten. Het is me ooit gelukt te stoppen met het afbijten van nagels (velletjes en wangen gaat me nooit lukken), dat werkte even maar vervolgens begon ik na een half jaar weer. Dat deed ik ook door gewoon op een dag te zeggen en nú stop ik. Misschien kan je het dan ook zo doen als ik, dus eerst stoppen met bijv. nagels, dan velletjes en dan wangen. Ik weet het ook niet meer. :( |
Dit geldt niet echt voor de topicstarter, aangezien die een jongen is , maar misschien is het een idee om kunstnagels te nemen. Van die hele harde, gewoon op een normale lengte niet van die opvallende dingen. Dat je niet bij je eigen nagels kunt, en die kunstnagels niet door krijgt gebeten.
Zeg maar iets hoor, misschien werkt dat ook niet :confused: |
Ik beet op mijn nagels en op een dag heb ik gezegd: "ik stop ermee". Het lukt, alleen knaag ik er nu soms aan maar ik bijt gewoon niet door...verklaard mss waarom mijn nagels nu zo rap scheuren :(. iedereen heeft wel een tic, je moet gewoon afleiding hebben/bezig zijn :)
|
Citaat:
aan het begin moet je goed opletten. maar na een tijdje wordt het steeds makkelijker en niet gedemotiveerd raken als je het perongelijk toch doet maar dan gewoon gelijk stoppen. vna verloop van tijd zal het dan wel beter gaan |
Ik bijt ook nagels...
Dat vieze spul erop helpt niet, want je bijt 1 keer en dan heb je toch al die smaak in je mond, dan helpt het dus niets meer... Het is me wel eens gelukt er een week niet op te bijten, maar dan is er 1 stress moment en dan bijt ik alles er weer af... |
Ik beet eerst nagels, toen dacht ik 'hm, het staat niet zo sexy eigenlijk' en ben ik gestopt. Nagels zijn nog wel zwak (breken en scheuren snel) maar hee, ik bijt niet meer!
Mn wangen daarentegen.. Ik ben er op dit moment zelfs mee bezig. En ik weet dat het pijn gaat doen. En ik weet dat ik ermee moet stoppen. En het lukt gewoon niet. Spannend topic wel :P |
Zoiets doe je meestal vanuit stress of verveling... aan allebei is iets te doen natuurlijk. Maar toch blijft het een beetje een gewoonte. Vraag mensen uit je omgeving om jou erop te wijzen als je dat doet en probeer zelf alert te blijven. Als je er constant aan herinnerd wordt wordt het misschien minder!
Succes! |
ik weet al wat, je moet op zoek naar een andere tik! iets anders maar minder erg. Neem bijvoorbeeld altijd zo'n stressballetje overal mee naar toe. En telkens als je de neiging hebt te bijten, ga je daar in knijpen en doen.. een idee? en anders iets anders, moeilijk....
|
Citaat:
|
Als je je realiseert dat je het 'op dit moment doet', stop dan. Dat kan nl als je het echt wilt. Zo niet, dan is het verstandig om een keer langs de dokter te gaan, want dan is het iets dwangmatigs en dat is niet gezond.
|
Dat Byte-x, of hoe het ook heet, helpt totaal niet. Het is wel vies, maar ik beet dr gewoon doorheen. Toen ik naar de middelbare school ging wilde ik er écht mee stoppen, omdat ik het zo lelijk vond staan.
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53. |