![]() |
stencilen
Ik heb nu al een paar jaar ervaring met graffiti, nooit echt vaak illegaal gegaan onder 1 vaste naam ofzo.
En nu wil ik gaan stencilen, even kijken hoe het bevalt etc. maar zijn daar nog regels voor? en heeft iemand tips? wat moet ej nou precies uitsnijden, de tekst, of het plaatje? of juist de achtergrond. hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen. |
Je kan op verschillende manieren werken met stencils, op verschillende lagen bijvoorbeeld. Meestal worden de schaduwen duidelijker gemaakt in photoshop, het beeld uitgeprint, op karton ggekleeft en uitgesneden.
Mijn tip is: gebruik karton van een cursusblok en geen geribbeld karton. Ik heb een tijd met plastiek gewerkt wat vrij stevig is maar moeilijk uit te snijden (ik werkte met een kaars naast mij om het mes warm te houden zodat het gemakkelijker sneed) dus gebruik gewoon cursuskarton. =) Kijk eens op http://www.stencilrevolution.com/tutorials/ voor een tutorial en op http://www.banksy.co.uk/help/index.html voor extra info. Ik hoop dat je hier verder mee geraakt anders mag je me altijd iets laten weten. |
Harstikke bedankt.
Als ik nog vragen heb, stel ik ze aan je:P Bedankt voor de informatie DG |
Kan je zo'n gewoon kartonnetje dikwijls hergebruiken?
Ik heb het namelijk eens geprobeerd dat stencilen, maar dan op papier en mijn tekening was heel erg ingewikkeld dus ik heb er enorm lang aan gezeten om het uit te snijden. En dan kon ik het nog maar 1 keer gebruiken :rolleyes: Maar het is wel mooi, 3 verschillende kleurtjes :) En waar haal je zo'n spuitbus? Is dat gewoon te koop in van die doehetzelfwinkels, en hoeveel kost dat enzo? |
voor graffiti kun je het beste belton of montana gebruiken, te koop bij van die urban winkeltjes en op het waterloo bij een kraampje van henx
|
kosten ongeveer 3.50
|
Citaat:
|
Ik gebruik montana hardcore. Hier in Antwerpen kosten ze 4,20 euro per can maar als je ze met een hoop vrienden aankoopt (bv. ineens 50 cans) dan kom je tot een zeer voordelige prijs.
En de stencils die ik maak zijn wel redelijk veel te hergebruiken. |
Citaat:
En ik denk niet dat ik veel vrienden ga vinden die er ook willen. Maar het is eigenlijk gewoon om eens te proberen, niet dat ik er ineens 10 ga kopen ofzo. |
Citaat:
Woon jij ook in Antwerpen mss? =) |
Citaat:
Niet in Antwerpen zelf, maar wel een beetje in de buurt (of eigenlijk veel te ver uit de buurt, maar toch) |
Even een vraagje voor Pay Per View en Back Door man:
wat zijn jullie ervaringen met Montana Gold? Ikzelf vind het niet beter dan Montana Hardcore, misschien praat ik het mezelf aan, maar hardcore vind ik lekkerder spuiten, en met Gold heb ik vaak spetters. (Dus dat er ineens een dikke druppel uit de bus spuit, en dan is het vooral kut, als je net bezig bent met je outline of ander preciesie werk) Of mankeer ik wat aan me handjes? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja met Hardcore kan het inderdaad ook gebeuren, maar dan komt het omdat je niet hard genoeg drukt, of de can is bijna leeg.
Maar met Gold lijkt het wel of er meer/minder druk in zit, en dat die daarom spetterd. |
Citaat:
ik stencil en sticker overigens voornamelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|