Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   altijd moe (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1204306)

Lente 15-06-2005 16:01

altijd moe

Ik slaap meestal genoeg, eet gezond en heb geen last van stress oid. Toch ben ik altijd moe, of in ieder geval te vaak. Hebben jullie misschien ideeën waar dat nog meer door zou kunnen komen?

Lorelei 15-06-2005 16:16

Wat versta je precies onder moe? Is het "opeens" gekomen? En hoe erg is het? :)

EvilSmiley 15-06-2005 16:19

-Bloedarmoede
-Ziekte van Pheifer (of hoe je het schrijft)

Lente 15-06-2005 17:33

Citaat:

grl schreef op 15-06-2005 @ 17:16 :
Wat versta je precies onder moe? Is het "opeens" gekomen? En hoe erg is het? :)
Het valt wel mee, tis niet zo dat ik niks meer kan oid. Maar het is wel vervelend, ik vind 'moe-zijn' geen lekker gevoel ;) Ik heb geen idee sinds wanneer dit zo is dus het zal wel gelijkmatig gekomen zijn ofzo.

misschien toch maar weer es bloed laten prikken idd

Ici-Paris_# 15-06-2005 17:38

je slaapt misschien wel genoeg maar slaap je ook wel goed? en ik voel me ook inderdaad heel vaak moe. maar dta komt meestal doordat het saai is

AC Milan 7 15-06-2005 18:20

Lage bloeddruk.

woezel 15-06-2005 18:31

meer groenten eten

MevrouwM 15-06-2005 18:37

Als je genoeg slaapt, gezond eet, maar toch echt moe bent, dan is het misschien wel een idee om een keer hiermee naar de huisarts te gaan.
Het kan iets simpels zijn wat zo verholpen kan worden.

Lorelei 15-06-2005 20:38

Citaat:

Lente schreef op 15-06-2005 @ 18:33 :
Het valt wel mee, tis niet zo dat ik niks meer kan oid. Maar het is wel vervelend, ik vind 'moe-zijn' geen lekker gevoel ;) Ik heb geen idee sinds wanneer dit zo is dus het zal wel gelijkmatig gekomen zijn ofzo.

misschien toch maar weer es bloed laten prikken idd

Het kan vanalles zijn, dat is het lastige van vermoeidheid. Ik zou inderdaad even naar de huisarts gaan. Gewoon voor de zekerheid. :)

Konijn 15-06-2005 20:56

En wat bedoel je met genoeg slapen?
Want teveel slapen kan ook, daar kan je ook moe van worden.
Verder: inderdaad naar de huisarts.

Lente 15-06-2005 21:33

Citaat:

Konijn schreef op 15-06-2005 @ 21:56 :
En wat bedoel je met genoeg slapen?
Want teveel slapen kan ook, daar kan je ook moe van worden.
Verder: inderdaad naar de huisarts.

8 of 9 uur per nacht, en dan niet van 4 tot12. meestal dan ;)

en maak morgen even een afspraak

Party_P 15-06-2005 22:25

8 a 9 uur per dag is al redelijk veel, van teveel slapen kun je ook vermoeid raken.

Tussen7 en 8 uur is al beter voor je. En verder huisarts een idee, hij kan je door sturen naar ziekenhuis voor bloedproef, misschien bloedarmoede.

Lorelei 15-06-2005 22:37

Citaat:

Party_P schreef op 15-06-2005 @ 23:25 :
8 a 9 uur per dag is al redelijk veel, van teveel slapen kun je ook vermoeid raken.

Tussen7 en 8 uur is al beter voor je. En verder huisarts een idee, hij kan je door sturen naar ziekenhuis voor bloedproef, misschien bloedarmoede.

Tussen de 7 a 8 uur KAN beter voor je zijn. Dat is per persoon verschillend. :)

Evaatje 17-06-2005 12:09

ik ken het.. maar bij mij zijn het meestal periodes waarbij het erger is en dan weer een tijdje minder.. volgens de dokter had ik niks..

Ingetjuhh 18-06-2005 11:04

Dit heb ik ook.
Heb bloedonderzoeken ALLES gehad
nergens komt iets uit..
DUS zal het wel in me zitten.

Gewoon even mijn levenaanpassen :)

G-force 18-06-2005 11:09

Het kan ook psyschisch zijn natuurlijk. Als jij die dag alleen maar saaie dingen gaat doen wordt je ook suf en moe. MAar als je weet dat je leuke dingen gaat doen ben je veel opgewekter en minder moe.

Frederiek 19-06-2005 10:22

Zo'n 3 jaar geleden kreeg ik hier ook last van... Ik was echt de godganse dag ontzettend moe terwijl ik niets aan m'n leefpatroon had veranderd (geen overmatige inspanningen en 8 uur per nacht slapen).. Naar dokter geweest en die zei dat ik misschien allergisch voor het één of ander was.. Testjes gedaan en ik bleek dus allergisch voor zo'n beetje alles met een vachtje *zucht*. Lekker, met een hond en 2 katten in huis :( . Pillen gekregen en toen was het over :). (Beesten gehouden trouwens, kon ze echt niet missen.)

Anyway, van een allergie schijn je dus ook moe te kunnen worden :).

Lente 19-06-2005 14:01

Citaat:

G-force schreef op 18-06-2005 @ 12:09 :
Het kan ook psyschisch zijn natuurlijk. Als jij die dag alleen maar saaie dingen gaat doen wordt je ook suf en moe. MAar als je weet dat je leuke dingen gaat doen ben je veel opgewekter en minder moe.
Ik heb gelukkig een heel leuk leven :cool: Ik hou er wel beetje rekening mee maar ik ga niet de hele dag suf zitten doen omdat ik moe ben

Lelle_* 19-06-2005 17:29

Ik heb hetzelfde, ben naar de dokter gegaan en moest bloed laten prikken. Geen ziektes ofzo, maar een virus. Je zou het kunnen zien als pfeiffer (moe zij nen op gezette klieren), maar dan anders.

Je hebt waarschijnlijk een virus onder de leden. Hou jezelf in de gaten, slaap genoeg en slik vitaminen. Is het na een paar weken nog niet over, ga dan even langs de dokter.

Skilly 19-06-2005 19:36

Zink te kort messchien en al het bovenstaande.

__XXAMYXX__ 19-06-2005 19:41

nieuw kussen kopen helpt soms ook

Orpa 19-06-2005 19:54

Goed, voor je bloed laat prikken en van het ergste uitgaat: begin eens met vitaminetabletten of bruistabletten... Ik heb n periode gehad dat k 17 uur per dag sliep en de rest van de tijd doodop was... Door vitamine bruistabletten is dat over gegaan... Dus probeer dat eerst eens...

Mushu 19-06-2005 21:52

Heb je tijden geleden een periode gehad waarin je vreselijk slecht sliep? Daar kan het namelijk ook aan liggen. Dat je chronisch moe bent, ofzo, van die tijd dat je niet of slecht sliep elke nacht.

hap 21-06-2005 13:20

ik heb het ook, nu, al meer dan een jaar...
ik heb een tekort aan ijzer in mijn bloed, daar kan het dus ook aan liggen... -->veel ijzerhoudend voedsel eten (als appels, abrikozen en spinazie etc.)..
verder, tja, pfeiffer denk ik eigenlijk niet, want dat begint vaak met keelontsteking en dan kan je echt niet meer als je 5 minuten gefietst hebt ofzo...

Konijn 21-06-2005 14:24

Citaat:

hap schreef op 21-06-2005 @ 14:20 :
ik heb het ook, nu, al meer dan een jaar...
ik heb een tekort aan ijzer in mijn bloed, daar kan het dus ook aan liggen... -->veel ijzerhoudend voedsel eten (als appels, abrikozen en spinazie etc.)..
verder, tja, pfeiffer denk ik eigenlijk niet, want dat begint vaak met keelontsteking en dan kan je echt niet meer als je 5 minuten gefietst hebt ofzo...

Dat begint echt niet altijd met keelpijn, en er zijn ook wel mensen die gewoon de dagelijkse dingen kunnen doen met Pfeiffer, alleen op een lager pitje..
De redenen die jij noemt kloppen dus niet helemaal, maar een ijzertekort is wel een logische verklaring voor moeheid ja.

Roos 21-06-2005 14:29

Het kunnen veel verschillende dingen zijn. Sommige oorzaken zijn aan te tonen door bloedonderzoek, dus misschien is dat handig om te laten doen.

Lente 21-06-2005 22:01

pff ik kan mezelf goed voorliegen blijkbaar want toen ik het er met mn moeder over had en ze vroeg wat ik allemaal deed op een dag was ze niet verbaasd dat ik zo moe ben :o nogal een drukke periode bij mijn studie.. Ik verwacht dus dat het over 2,5 week beter wordt, dan heb ik eindelijk vakantie. :o ik luister soms nogal slecht naar mn lichaam en ga gewoon door en door en door, en vaak heb ik dus ook écht niet in de gaten waar ik mee bezig ben en dat dat dan onder 'stress' valt:o:o
tentamens, projecten, hele dagen op de uni, sporten, uitgaan, afspreken met vrienden, weeer leren, werken enz enz :o:o kan ik blijkbaar even niet goed tegen :o

ik hoop en denk dat het dit is, anders volg ik al jullie adviezen over een maandje op ;)

ik voel me een ontzettende muts :o

bugge 24-06-2005 22:38

ga anders eens lekker een dagje alleen maar leuke dingen doen, dan kom je ook tot rust.

Ik ben zelf ook altijd heel erg moe. Heb vorig jaar Pfeiffer gehad, maar dat schijnt over te zijn. Ik heb ook Tourette, OCS, angststoornis en migraine, zal daar wel van zijn.

Momenteel slaap ik elke middag 1 a 2 uurtjes en dan gaat het wel weer...

Maar is lastig met werken enzo.

Dragon_Fly 25-06-2005 10:21

Kan idd zijn dat je last van bloedarmoede hebt, heb ik ook gehad.. Ben je soms ook duizelig..? Iig even langs de doc voor bloedtest :) Op bloedarmoede kunnen ze je zo testen, heel makkelijk (y) Pillen mee en tis weer goed (y) :)

ScRaN 28-06-2005 21:07

Ik heb dit ook voorgehad, bleek dat ik een "beetje klierkoorts had", dus het zat in mijn lichaam maar hetwas niet uitgebroken. Ook had ik een te snelle hartslag, 94 in rust, als dit 60à70 moet zijn, en hiervan kun je ook erg moe worden. Sinds ik pilletjes voor men hartslag heb gaat het stukken beter, de flesjes die ik voor men beetje klierkoorts nam hielpen niet echt.

bugge 28-06-2005 22:26

Citaat:

ScRaN schreef op 28-06-2005 @ 22:07 :
Ik heb dit ook voorgehad, bleek dat ik een "beetje klierkoorts had", dus het zat in mijn lichaam maar hetwas niet uitgebroken. Ook had ik een te snelle hartslag, 94 in rust, als dit 60à70 moet zijn, en hiervan kun je ook erg moe worden. Sinds ik pilletjes voor men hartslag heb gaat het stukken beter, de flesjes die ik voor men beetje klierkoorts nam hielpen niet echt.
Er zijn ook geen middelen die helpen bij Pfeiffer. Alleen rust.

Mijn hartslag was ook veel te hoog toen ik Pfeiffer had, en ik had ook hartkloppingen. Een hartslag tussen 60 en 80 is trouwens normaal.

Senay 28-06-2005 22:31

heb ik ook

kikounette 30-06-2005 14:25

voor je gaat slapen (vers) vruchtensap drinken, daar slaap je veel beter van. en liever géén light frisdranken drinken, daar word je erg moe van, en kun je ook migraine-achtige hoofdpijnen van krijgen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.