![]() |
écht enge films?
Gezien we dinsdagavond met de klas films gaan kijken, ze enge films willen en ik ze mag uitzoeken vroeg ik me af welke films nou écht eng zijn (die al op dvd zijn).
En dan niet als The Ring of The Grudge want daar barst je eerder bij in lachen uit. Echt films waarbij je op het puntje van je stoel zit, omhoog springt van angst en bang in je stoel weggedrukt zit. Alvast bedankt :) |
Audition?
|
Mja dat wil ik ook wel es weten :) " enge" :rolleyes: films die ik tot nu toe gezien heb zijn echt bagger. (n)
|
Crossroads
|
Ringu en Ju-On zijn twee van de engste films die ik ooit gezien heb. Als je ze niet eng vind is er weinig anders aan te raden, want dat soort films zijn toch wel de top qua engheid. Honogurai mizu no soko kara en Kairo zijn meesterwerken in dezelfde categorie.
|
Ik vind Saw op de een of andere manier heel eng, intimiderend.
|
geen idee
|
Citaat:
|
ik vond wat lies beneath behoorlijk spannend (niet horror eng maar gewoon heel spannend)
Is wel best oud al. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
k
|
Citaat:
Hij is idd niet zo nieuw als the ring and the grudge. Vandaar. |
Citaat:
|
idd
|
Citaat:
Ik vind een film uit 2000 best oud aangezien de ts refereert aan The grudge en The Ring (bovendien is what lies beneath ook al eens op tv geweest). Als je dat niet snapt tja.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ju-On is wel een van de engere films. Bij The Grudge heb ik me vermaakt door de rest van de bioscoop te irriteren met mijn schaterlach, die film mag niet eens in de schaduw staan van het origineel. Verder zijn de films van David Lynch zo bizar dat ze eng worden, met name Eraserhead en Lost Highway. Maar dat trekt je klas hoogst waarschijnlijk niet. |
Ik vond Rose Red afschuwelijk eng; maar ja, ik ben ook bang voor spoken :)
|
Ju-on, ringu, dark water, the eye (eerste helft) zijn elk doodeng.
Maar helaas zal je klas ze waarschijnlijk niet zo kunnen waarderen. Het is al snel "zo'n Chinese" saaaie film. Zou toch op iets meer mainstreams (wel kwaliteit :p ) mikken, om het voor iedereen geslaagd te maken. Maar die titels zijn er helaas erg weinig. Doe eens gek, en ga voor een Aziatische horror (y) |
Citaat:
|
Ik vind IT ook zo eng :| .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
The Cell is ook eng :| .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Echt eng? Weinig. De meeste films die ik wél spannend of griezelig vind (binnen het horror genre) beschikken doorgaans over meer kwaliteiten dan alleen goede scare tactics. Films die alleen het aanjagen van angst als doel hebben vind meestal juist om die reden niet eng.
|
the gift
|
Citaat:
|
Pet Semetary is wel aardig creepy(y)
|
Citaat:
|
saw moet je dan maar kijken
|
nightwatch vond ik vrij eng toendertijd
|
Citaat:
Citaat:
maar de rest van de films zal ik iig even uitzoeken :) |
Citaat:
En uitleggen dat het Japans, of Zuid-Koreaans is hoeft ook niet, want "het is toch allemaal hetzelfde" Dus is altijd leuk bad boys 2 enzo kijken (n) |
Ik vond vroeger the Gremlins eng, maar ja ..toen was ik ook een jaar of 7 :|
Maar tegenwoordig een film eng vinden.. nee eigenlijk niet :| |
Citaat:
|
Ik vond "The People Under the Stairs"wel een beetje eng, maar als je een horrorfilm met de hele klas gaat kijken weet ik niet of jullie het eng gaan vinden.
|
Citaat:
|
Saw absoluut (y)
En verder hannibal... maar dan niet silence of the lambs. En red dragon is dan ook niet echt eng. the exorcist ook misschien? |
Citaat:
|
Citaat:
maargoed, stop dan maar met zoeken want enger zal je ze niet echt meer vinden. http://www.mandiapple.com/snowblood/index2.htm Kan hier nog tussen zoeken eventueel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34. |