![]() |
studeren aan het HBO
Straks in september wil ik gaan studeren aan het HBO. Hiervoor heb ik een studie gedaan aan het MBO. Nu is mijn vraag wat jullie de grootste verschillen tussen deze twee schooltypes vinden, was de overgang van MBO naar HBO moeilijk? en wat is volgens jullie leuker studeren aan het HBO of MBO?
Ben nml beetje bang dat de overgang misschien nogal groot is iig bedankt voor je reactie |
Welke studie(s) gaat het om?
Mijn broer heeft ook HBO gedaan na z'n MBO, die vond het niet zo moeilijk, maar daar heb je weinig aan om dat te weten denk ik. |
ik heb t zelf niet gedaan ofzo, maar er zit bij mij een meisje in de klas die wel op het mbo heeft gezeten. Zij vind de overgang best moeilijk, het tempo gaat sneller en de stof is moeilijker.
Ze weet ook niet of ze dit jaar gaat halen, maar het is dan ook een lastige studie die niet aansloot bij haar vorige opleiding. Ik denk dat als de studie een beetje gerelateerd is met je mbo-opleiding dat het dan wel meevalt, ook ivm vrijstellingen. |
De overstap MBO/HBO was goed te doen vond ik. Maar ik heb mbo dan ook echt op mijn sloffen gehaald, denk dat dat wel verschil maakt. De overstap HBO/uni was tien keer zo moeilijk.
Maar wat ga je doen dan? |
Ik heb Marketing& communicatie gedaan, straks wil ik pedagogiek gaan doen..het verschilt dus best wel
|
Mijn ervaring is dat mensen die van het MBO komen betere studenten zijn dan mensen die direct van de HAVO komen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad, daarnaast krijg je op het mbo niet alle vakken die op de mavo/havo/vwo worden gegeven.
|
Citaat:
Citaat:
|
ik heb eerst mbo marketing&communicatie gedaan en doe nu hbo communicatie.
Vond de overgang in eerste instantie tegenvallen, mr heb toch in 1 jaar m'n P gehaald en ook dit jaar ging eigenlijk heel soepel. Maar goed, het MBO was ook wel een makkelijke weg voor mij. Het is misschien een beetje wennen maar echt niet verschrikkelijk anders. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42. |