![]() |
[Algemeen] Ik heb wijn over mijn lieve lieve laptopje gegooid :(
Het was ongeveer een half glas. Midden op mijn toetsenbord. Hij wil nu niet meer aan. Iemand een tip?
|
In de droogtrommel ermee !
nee grapje, goed laten drogen natuurlijk en vooral niet met de fohn erop. Geduld hebben en hopen dat hij het nog doet straks, toetsenbord kun je altijd wel een ander bestellen mocht dat nodig zijn. :s edit: leg hem dan natuurlijk wel zo neer dat de wijn er goed uit kan lopen. Ik denk trouwens dat je een probleem hebt.... |
>> Hardware.
|
Dikke kans dat je 'm niet meer aan de praat krijgt. Biedt maar gewoon ter reparatie aan voor je zelf iets doet waardoor 't nog erger wordt. Notebooks + drinken is een dodelijke combinatie voor je notebook.
|
2 of 3 dagen laten drogen, als dat niks is, idd laten repareren.
|
Citaat:
|
Vader van mijn vriendin had hem in de oven gezet. Deed het daarna weer perfect... Wel voor eigen risico uiteraard.
|
Reparatie = 500 euro.. :s
|
Iemand een bouwtekening van de Toshiba SP A40?
|
Wijn over toetsenbord en de PC gaat niet meer aan?
Lijkt me erg sterk.. Als er al drank overheen gaat blijft het meestal onder de knopjes liggen en loopt het niet eens naar binnen... Daarnaast zal de PC dan niet ineens dood zijn, hoogstens wat vreemd reageren... |
Citaat:
|
:D
Overigens, die krengen zijn wel snel total loss zeg. Een reparatie van vijfhonderd euro, wat een onzin :) |
ach schijnt normaal te zijn bij dat model (snel total loss), op GoT las ik namelijk dat de Satellite Pro A40 een uitvalspercentage heeft van 40%
|
Citaat:
|
Citaat:
(zegt de man met de 4600-pro) |
Citaat:
Tja bier moet je drinken....niet knoeien. :D |
Zonde van het bier he ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
maar 40% uitval? Dat is kut. Ik heb hem nu een jaar. Nog geen problemen mee gehad. En het toetsenbord kan er niet uit :( |
Ik zie dan ook niet echt in wat het uitvalspercentage in de zin van fabricagefouten te maken heeft met een duidelijk geval van eigen schuld als het omstoten van een glas wijn.
|
gewoon laptop laten drogen. dan nog eens proberen, als-ie t dan nog niet doet, laten repareren (of uitkijken naar een andere laptop...).
na de grote ramp met de koffie en de laptop hiero ;) deed-ie t weer na een paar dagen laten drogen. |
-Gewoon- een nieuwe kopen.
Daar komt het op neer ja, zeker als je rekening houdt met dat uitvalspercentage...en check een paar reviews voor je een nieuwe koopt hehe. |
je kunt um ook ff een warm badje geven. ik zou accu en alles mogelijke eruit halen, het ding openklappen en zeker zorgen dat het scherm niet nat wordt.
het computerdeel kun je vermoedelijk wel in warm water even een beetje rond bewegen, en na een minuutje of twee of 5 eruit halen ofzo. 'k zou 'm daarna nog een paar dagen op laten drogen en nog 's proberen. beter is natuurlijk om het uit elkaar te halen, maar als dat niet gaat............ |
Ik heb het ook gehad, en een paar dagen drogen is niet genoeg. Het duurt echt verdomd lang voordat alles is opgedroogd. En dan heb je nog weer het probleem dat alles plakt.
Bij mij deed de laptop het wel, alleen deden een paar toetsen het niet meer. Kwestie van een nieuw toetsenbord kopen, laptop openschroeven en nieuwe erin zetten. Ik heb nog mazzel gehad, maar het beste is gewoon het drinken ver van de laptop weg te zetten, wat ik nu dus ook doe. ;) |
Hij is nu opengeschroefd en schoongemaakt. Maar hji doet het nog steeds niet. Ik denk dat het aan-knopje stuk is. Die stond helemaal vol met wijn. En ook dom is geweest dat mijn moeder (tijdens het schoonmaken, toen die wijn er NET in was) hem per ongeluk aan deed. Waarschijnlijk is er toen kortsluiting ontstaan.
|
dat toetsenbord kon er toch niet uit :confused:
|
Citaat:
alle toetsjes zijn losgehaald. maar verderweet ik het ook niet precies. mijn vader heeft het gedaan :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11. |