![]() |
De gynaecoloog en ik
De gynaecoloog en ik
En in onze villa leven wij, de gynaecoloog en ik tesaam. en zo zullen wij sterven; -onder ’t goedkeurend schijnsel van de maan sluiten wij onze vermoeide ogen achter schoongelapte ramen achter blinkendwitte luiken.- Ik schik nogmaals de draperieën goed zodat ze deftig kunnen buitenwaaien, samen met onze diepdoorkliefde zielen mee. Wij zuchten beiden diep. |
Citaat:
Volgens mij snap ik dit gedicht echt totaal niet:) |
Je bent niet de enige ;)
|
Citaat:
Tvalt eigenlijk niet te snappen, het staat er hoe het er staat. Misschien toch nog een beetje achtergrondinfo geven om een soort van interpretatiekader te scheppen (ik heb inderdaad net mondeling examen nederlands gehad:p). In de villa tegenover ons huis woont een gynaecoloog met zijn vrouw. Mja dat is alles wat daar eigenlijk over te vertellen valt (wat natuurlijk wel weer veel zegt over hen). Vragen zullen natuurlijk beantwoord worden:p |
Ik vind hem eigenlijk wel mooi, ik weet niet precies hoe ik hem moet lezen en waar 'ie precies over gaat, maar ik vind dat je het wel mooi verwoord hebt. Vooral dat je eerst wat 'deftigere' taal gaat gebruiken en dan ook het woord deftig gebruikt in je gedicht.
|
Toen ik m de eerste keer las, dacht ik : mm beetje vaag.
Maar de tweede keer werd alles duidelijk :) Je beschrijft een hele mooie sfeer en ik hoor die laastste zucht al helemaal .. Mooi hoor ! (y) en oja : gefeliciteerd met je verjaardag! :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik moet zeggen dat die 'deftig' ook voor mij, als Belg:p, raar geplaatst is, maar dat maakt het zo'n beetje leuk bizar. 'Deftig' naar buiten waaien doen wij hier ook niet, en in deze context betekent het eerder "zoals het hoort, degelijk, voornaam".
|
Mooi gedicht, ook de eerste twee keer zag ik er weinig in maar ondertussen begrijp ik wel een beetje waarover je het hebt. Beetje "Keeping Up Appearances"/"Schone Schijn"-toestanden, zie ik erin.
Alles mooi laten lijken en heel afgemeten en dergelijke maar gelukkig lijken maakt je nog niet gelukkig, maar enkel vermoeid. Die eerste keer interpreteerde ik dat 'deftig' als 'goed' in de zin van goed laten gaan, losbandig zijn, totaal verkeerd gedacht dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57. |