Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Adem Parijs (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1206366)

Anoniem 17-06-2005 16:19

Adem Parijs

Adem Parijs

In Parijs, waaien nu
warrelend stofwolken op.
Ondraagbaar diep-grijze
waterplassen, en regen,
rondstruinende regenjassen.
Keerzij' van september, oktober misschien?

Van artistieke vlagen nog niets te zien
Slechts een donderende draaikolk
plein vol tikkende, kloppende mensen
-harten in de haren, bloemen in de ogen.-

Stormen van grauwheid
-ook ík was eerst grijs, -
maar 'k speel nu met kleur
en ik adem Parijs.

Paris 17-06-2005 18:30

Ik moest natuurlijk wel op dit gedicht reageren. :o
Die laatste strofe, geweldig! Het beeld wat je schept vind ik mooi. Ik zie die mensen al lopen in de regen (rondstruinende regenjassen <3). De zin 'keerzijde van..' vind ik wat minder van die strofe. Maar ik vind echt dat je een mooie sfeer schept in je gedicht en de die laatste strofe loopt echt heel lekker. Ja, lekker gedicht en natuurlijk geweldig onderwerp. (y)

Flosdraad 17-06-2005 19:35

schitterend. (y)

Anoniem 18-06-2005 13:41

dankjewel :)

@Paris: zou ik denk je die zin van 'keerzij' moeten veranderen? Ik bedoel, stoort hij te erg? Want eigenlijk vond ik hem er goed bij passen..

ik ben stiekem gewoon verslaafd aan Parijs :)

Porcelain 18-06-2005 15:02

Hm, mij stoort heel erg :

In Parijs, waaien nu
warrelend stofwolken op.

Die komma moet echt weg, vind ik. Als je een afbreking wil en daarom die komma daar heb neergezet, maak er dan een enter van:

In Parijs
waaien nu
warrelend stofwolken op.

al vind ik dat ook niet echt mooi.

En het 'keerzij van..' vind ik juist leuk.
Ja, mooi, het gedicht. De laatste strofe loopt heel lekker, vind ik.
Haha, ik moest meteen denken aan dat je je haar had geverfd (ja toch?) met dat 'ook ik was eerst grijs, maar speel nu met kleur' :D.

Paris 18-06-2005 16:00

Ik vind die zin wat minder, maar aan de andere kant past hij ook wel bij het geheel. En als jij 'm goed vindt passen, moet je 'm sowieso niet veranderen.

Anoniem 18-06-2005 16:04

@Porcelain

:D nee het was andersom, ik was eerst een roodje maar nu ik mijn haar heb afgeknipt is daar weinig van over, nu ben ik weer blond :p
Maargoed, daar dacht ik ook helemaal niet aan bij het maken van dit gedicht. Ik heb altijd het gevoel van: later, als ik groot en sterk ben ga ik in Parijs wonen, daar word ik gelukkig want ik ga er altijd frans praten, ik word er kunstenares en ik struin alle pleinen af vol met mensen... Ja ik weet het is een droom, maar toch :)

Paris 18-06-2005 16:25

Citaat:

Zepp schreef op 18-06-2005 @ 17:04 :
@Porcelain

:D nee het was andersom, ik was eerst een roodje maar nu ik mijn haar heb afgeknipt is daar weinig van over, nu ben ik weer blond :p
Maargoed, daar dacht ik ook helemaal niet aan bij het maken van dit gedicht. Ik heb altijd het gevoel van: later, als ik groot en sterk ben ga ik in Parijs wonen, daar word ik gelukkig want ik ga er altijd frans praten, ik word er kunstenares en ik struin alle pleinen af vol met mensen... Ja ik weet het is een droom, maar toch :)

Ik wil later ook in Parijs gaan wonen/studeren. :o

Anoniem 18-06-2005 16:30

Citaat:

Paris schreef op 18-06-2005 @ 17:25 :
Ik wil later ook in Parijs gaan wonen/studeren. :o
daarom heet je Paris? :) zullen we samen een hippiebus pakken en naar Parijs gaan? :o wat voor studie ga je dan doen? :)

Flosdraad 18-06-2005 18:19

Citaat:

Zepp schreef op 18-06-2005 @ 14:41 :

ik ben stiekem gewoon verslaafd aan Parijs :)

Wie niet? Iedereen toch.

Paris 18-06-2005 19:07

Citaat:

Zepp schreef op 18-06-2005 @ 17:30 :
daarom heet je Paris? :) zullen we samen een hippiebus pakken en naar Parijs gaan? :o wat voor studie ga je dan doen? :)
Tja, niet per sé daarom, ik vind het gewoon mooi klinken (wel met de franse uitspraak hè, niet à la Paris Hilton). En klinkt goed, (y). Ik weet nog niet welke studie, iets met talen of iets met psychologie. :o

Anoniem 18-06-2005 20:35

Citaat:

Paris schreef op 18-06-2005 @ 20:07 :
Tja, niet per sé daarom, ik vind het gewoon mooi klinken (wel met de franse uitspraak hè, niet à la Paris Hilton). En klinkt goed, (y). Ik weet nog niet welke studie, iets met talen of iets met psychologie. :o
(y) moet je frans doen joh :o

maargoed, nog mensen reacties of kritiek? :)

Silver_Rose 18-06-2005 20:50

frans is leuk

Porcelain 19-06-2005 11:56

Oeh, de hippiebus. Die wil ik ook. Volkswagen oldtimertje.. maarja, ieders droom tegenwoordig.

En ik weet dat het in 't gedicht niet over je haar ging, hoor:P Als je het al had geverfd, wat niet zo was.

gezweetwel 19-06-2005 12:04

misschien moet je het gedicht ongetiteld laten... die laatste strofe is immers zó goed, dat het er nog beter uit zou komen als hij volledig onverwacht was, en niet al aangekondigd in de titel

Miss_Bella 19-06-2005 13:18

wat zou ik anders kunnen zeggen dan schitterend?! Die laatste strofe is gewoon super :p

Anoniem 19-06-2005 13:31

Citaat:

gezweetwel schreef op 19-06-2005 @ 13:04 :
misschien moet je het gedicht ongetiteld laten... die laatste strofe is immers zó goed, dat het er nog beter uit zou komen als hij volledig onverwacht was, en niet al aangekondigd in de titel
ja dat is inderdaad een idee, ik ben meestal niet zo goed met titels.. maar helemaal ongetiteld vind ik weer niets, misschien weet iemand een vervanging? :)

gezweetwel 19-06-2005 15:09

Titels zijn ook niet zó mijn specialiteit ;) Misschien 'Parijs'? Lol, ok, ik weet het dus niet :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.