![]() |
Hoeveel alcohol is nog gezond?
Natuurlijk is alcohol helemaal niet gezond, maar met welke hoeveelheid verpest je niks?
Ik drink alleen int weekend als ik uit ga, maar vraag me af of dat schade aanricht:) |
je verpest altijd..
maar als je niet veel drinkt..paar glazen in het weekend, denk ik dat de schade te verwaarlozen is |
Paar glazen, zijn dus 2?
|
ik denk dat rond de 10 geen kwaad kan
|
Thnx:)
|
voor je geestelijke toestand...maar alcohol is toch heel erg dikmakend?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
kan het wel kwaad dan? |
1 glaasje rode win per dag is juist heel gezond
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het breekt toch wel hersencellen af
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
paar glaasjes in het weekend is heus niet zo erg. je gaat overal dood aan dus wat maakt het ook uit. (y) |
Citaat:
van leven ga je dood :) |
Citaat:
|
Citaat:
Genoeg uitgelegd? |
apart, misschien iets te maken met een verhoogde cholesterol productie?
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk blijft alcohol daarnaast ook schadelijke effecten hebben, ook al is het goed voor de bloedsomloop. Het is niet zo goed voor je hersenen (uiteindelijk kan dat leiden tot de ziekte van korsakoff, als je zeer veel drinkt, een hersenbeschadiging dus). De schade aan je lever is voornamelijk afhankelijk van de hoeveelheid die je ineens drinkt: de lever van een volwassene kan ongeveer één glas alcohol per uur afbreken zonder te hoeven 'overwerken'. Drink je meer, dan verlaat het je systeem niet tijdig (je wordt aangeschoten) en legt het een zwaar beslag op je lever. |
Het is zoiezo beter om het alcoholgebruik te verdelen over de hele week.. niet meer dan 1 glas per dag... dan zal je er echt niets van merken...
Hoe meer je in een korte periode nuttigt, des te schadelijker het wordt. |
Citaat:
Dan zou je een risisco kunnen lopen om de ziekte van korsakoff te krijgen... Dus om die ziekte te krijgen moet je het echt wel gek maken... |
Ja, het gaat om extreme gevallen, maar het is niet ondenkbaar. Maar goed, daarvoor is het sociopathische gedeelte van de verslaving al zo erg geworden dat je niet meer normaal kunt functioneren (dagelijks drinken om je lekker te voelen, lichamelijke verwaarlozing, sociaal isolement).
|
heey..
als je nog in de groei bent en je drinkt alcohol breken er wel alcohol cellen af maar als je in de groei bent komen er bijna 3x zoveel cellen bij als bij een volwassenen dus.. ik ben trouwens geen expert erin maar dit weet ik wel omdat ik het van een dokter heb gehoord en van meer mensen hoor.. doei doei.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mwah dat het slecht voor je is zal ik niet ontkennen maar op korte termijn merk je iig weinig van(behalve dan de morgen erna)
en op lange termijn lijkt het ook wel mee te vallen als je soms alcoholisten dag in dag uit ziet zuipen. Die helpen meer hun sociale leven om zeep dan iets anders, boeie als ik 30 ben geef me dan maar een nieuwe lever:p |
Citaat:
Dat je niet dronken wordt wil dus niet zeggen dat de alcohol die je wel binnenkrijgt geen schade aanricht. Als je dronken bent wil dat alleen zeggen dat je heel erg teveel alcohol hebt binnengekregen. |
Citaat:
|
Citaat:
Op die manier kom je in een vicieuze circel terrecht waar je niet zonder hulp uit komt. |
Citaat:
|
Pint of 50-60 per week, da's op 't randje. :)
|
Van elke avond een glaasje wijn leef je toch langer ofzo?
|
na 1 glas wijn ben ik al zat :) :p
|
Citaat:
|
ik drink zelf te veel,
op een avond meestal een pint of 6 tot 8 Even een terrasje pakken gaat t nog wat harder meestal toch wel 3 per uur. En savonds thuis...3 flesjes op z'n minst |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar korsakoff ofzo zal je er niet van krijgen ach vier je studententijd zolang ie nog duurt |
Citaat:
|
maar die ene keer in de maand dat je echt veel drinkt maakt toch niet echt uit?
ik bedoel afgelopen zaterdag heb ik samen met een goede kameraad 6 biertjes per persoon en een fles martini en een fles pisang ambon en nog wat cb opgemaakt en daarna was ik redelijk zwaar aangeschoten :D , ik vind het opzich ook wel veel voor iemand die net 15 is maargoed :p |
Citaat:
Het onttrekt vocht uit de hersenen waardoor hersencellen afsterven.. alcohol breekt geen cellen af... hooguit die van je lever :o |
Citaat:
lol die ligt helaas al achter me |
haha
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12. |