![]() |
geheugen wordt voor de helft gepakt.
Ik heb inmiddels voor mijn pentium III (met abit BE6-II, met 440BX chipset) een geheugen bank gekocht van 256 mb (pc133 sdram dubbelzijdig 32x64). Vervolgens heb ik het stripje in kwestie in het moederboard geklikt, computer gestart en waargenomen dat deze hem maar voor de helft pakt.
Ik was er van overtuigt dat hij hem in zijn geheel zou herkennen, omdat ik een dubbelzijdige strip heb gekocht, maar jammer genoeg was dat toch niet het geval. :s Help me! |
Probeer eens uit te zoeken wat voor types geheugen je moederbord aan kan, in welke opstellingen, en hoeveel...
|
het board kan 256mb per bank aan. Ook staat er in de manual dat 32x64 modules geschikt zijn. Ik weet niet of je dan al genoeg info hebt om aan te nemen of je het juiste geheugen hebt?
|
je hebt single sided geheugen ipv dual sided, je mobo kan geen single sided ram aan.
|
Voor de duidelijkheid, het is dubbelzijdig ;)
|
Tijd voor een BIOS update?
|
flashen?
|
Als in je mobo staat dat hij de grootte van de chips ondersteunt, dan zou ik idd eerst een BIOS flash proberen en daarna een maitje naar de fabrikant.
Om wat voor mobo gaat het? |
Citaat:
:rolleyes: |
Ik heb het moederboard inmiddels geupdate met de laatst beschikbare versie. Maar nee hoor, hij doet het nog steeds voor de helft. :mad:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56. |