![]() |
Spel hapert..
Hej, sinds gister en vandaag begint Cs 1.6 vanzelf na ongeveer 5 minuten te haperen, lijkt een beetje alsof het slowmotion is.. mijn ping blijft daarbij gewoon laag (rond de 30).. ik heb al een schijfopruiming gedaan enzo, om misschien de schijf een beetje op te ruimen maar dat helpt niet, ook de computer opnieuw opstarten hielp niet (waarom dit zou helpen weet ik ook niet maargoed). weet iemand msischien waar het probleem zou kunnen zitten?
Alvast bedankt, Choke |
Toch maar naar Games, denk ik.
|
Wat voor een systeem heb je?
Spy/adware vrij? |
Citaat:
|
Kijk is wanneer je CTRL+ALT+DELETE drukt, bij processen. Misschien is er tog iets wat aanstaat (spy of adware) wat veel geheugen vreet ofzo.
Anders ff je grafische kaart updaten met nieuwe drivers ofzo. Nieuwere Direct X maybe? Want ik neem niet aan dat Cs nu in een keer zwaarder geworden is om te draaien na de update. |
Citaat:
Plaats het hier maar ff, als er wat verdacht erin staat zal ik dat hier ook melden en het verder behandelen in [centraal] spyware/adware op subforum software & multimedia. |
Citaat:
|
Citaat:
Doe inderdaad wat Robo zegt: druk ctrl-alt-delete in en kijk bij procesen. Zet alles uit waarvan je zeker weet dat het uit kan. Over het algemeen zijn dat de processen waar de naam van de computer achter staat. Dat wil niet zeggen dat je ze allemaal uit kan zetten want sommige heb je wel nodig maar dat moet je zelf maar een beetje inschatten. |
Citaat:
|
Moet ik dan bij toepassingen of bij processen kijken, want bij processen staat best veel, maar ik snap al die namen niet... dus hoe weet ik wat ik meot weg gooien? welke dingen zijn "abnormaal" of niet nodig? :confused:
|
Moet je anders ff een screen shot maken van het kopje Processen door op Print Screen te drukken. Dan start je een willekeurig tekenprogramma op (of paint onder Start-->Bureau accesoires) en dan druk je ctrl-v. Dan sla je het op als Jpeg(kun je gewoon instelen bij het opslaan. Dan moet je het uploaden naar een site als http://www.imageshack.us/ en hier posten.
Of je kunt natuurlijk gewoon de dingen die je niet kent of zeker weet ff hier posten :o |
Probeer je pc eens beter te koelen (het klinkt gek I know) maar door dit weer kan je PC vreemde kuren krijgen, kast open en ventilator er op.
|
Zelf zou ik wel ff beginnen met het updaten van je DirectX en de drivers van je videokaart. Dit kan sowieso geen kwaad voor je pc. Tis zelfs alleen maar goed ^^.
|
Citaat:
Download, start en maak een logje met Hijackthis en post hem hier ff, Choke. |
Citaat:
Bestaan wel :P De X800XL met 512 mb kost 500+ De 6800 Ultra met 512 mb kost 700+ Zeer aantrekkelijk :P;) |
Citaat:
|
Kan ik dat van Hijack hier wel gewoon neerzetten? is dat wel verstandig? :p en zoiezo, kan dat wel? want mijn ping is wel laag (rond de 30) dus ligt het dan wel daaraan???
|
Citaat:
Ik heb je logje een bekeken dat je me pm'de, maar kon geen verdachte dingen vinden. Wel zag ik dat je avast had ingesteld als een soort firewall. Misschien houd dat de boel tegen. |
Maar hoe verklaar ik dan de lag.. terwijl het anders uitziet dan lag.. het hapert niet.. maar het lijkt op slowmotion.. je weet wel, als ik je schiet, gaat normaal de roos best snel weer naar normale positie (om weer beter te kunenn mikken) maar nu gaat dat in slowmotion.. hier moet ik bij zeggen, dat het pas komt na ong. 5 minuten spelen?? en het is pas sinds een paar dagen...
|
Ik ben radelooooooos :( :|
|
Citaat:
|
Te hete videokaart, waardoor clocksnelheid heen en weer schommelt = lag.
|
Citaat:
|
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx
En dan op downloads drukken voor Direct X. Is hartstikke legaal :) Videokaart: Druk eerst op Start, ga dan naar uitvoeren en typ in: Dxdiag en dan enter. wacht dan ff en ga daarna naar beeldscherm. Kijk dan wat er onder het tabblaajde apparaat staat bij "Naam" en post dat ff. Dan kunnen we je vertellen waarvan je de drivers daarvoor moet halen. |
Citaat:
www.nvidia.com Onder welke rots ben jij uitgekropen? |
of www.ati.com natuurlijk
|
|
Mja, daarom vraag ik hem dus maar ff te kijken van welke fabrikant zijn kaart eigelijk is :D
|
Heb je de koeling al verbeterd zoals ik zei? Als de CVE(aka CPU)/GPU te heet wordt dan kan die gaan "haperen" dat merk je alleen als je veel van je processor eist, want dan wordt die door de trillingen zelf ook heter en als hij dan niet voldoende gekoeld wordt krijg je vage klachten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ligt eraan welke kast de TS heeft. |
Idd, bijna elke type kast gaat weer anders open, maar je merkt het vanzelf wel, open schroeven zorg dat de warme lucht kwijt kan (dus niet in een hoekje of tegen muur zetten) en het mooiste zou zijn een ventilator er op zetten zodat alle hete lucht meteen weggeblazen wordt.
|
Citaat:
En de kheb de schroefjes eruit geschroefd, maar er zit een Warranty Seal op? heeft dit te maken met garantie ofzo? :| |
Ik bedoelde eigelijk het tabblad "Beeldscherm" en wat er dan in het vakje "apparaat staat":D
Die seal of warranty betekent dat als die verbrokenen wordt je garantie vervalt. |
|
Citaat:
|
Citaat:
CPU is 56 graden.. Aux is 31 graden.. Seagate is 50 graden.. Klinkt warm.. of is het normaal? :confused: |
Wat voor een:
Processor? Moederbord? Geheugen? Videokaart? |
Citaat:
Moederbord? Pentium 4, 3000 Mhz Geheugen? 512 MB Videokaart? Radeon 9600 XT 256 MB |
Je hebt dus een Pentium 4.
Die worden vaker heet. Is het zo een pre build kast?HP?Sony Vaio?Compaq? |
Fijitsu Systems
Scaleo P zoiets? Maar wat is een normale temperatuur voor die dingen, of is het normaal bij mij? wanneer presteren ze t best? en wanneer gaan ze kapot? |
Als ze idle zijn met dit weer zit je toch al rond de 40/45, stressed 50/55. Met pieken tot 60 lijkt mij.
Niet erg gezond, reden kan dus ook zijn dat je temp in je kast hoger wordt, en zo ook je videokaart, videokaart klokt zichzelf terug om minder warmte te presteren, jou games gaan schokken. Er moet toch wel een manier zijn om je kast open te maken en een ventilator erbij te zetten. Kan je geen foto maken? |
Citaat:
|
|
Citaat:
Drivers zijn hier te vinden: (Ik neem aan dat je Windows Xp hebt?) https://support.ati.com/ics/support/...ge&folderID=27 Dan moet je omlaag scrollen en dan de High Speed Download de bovenste link klikken. Downloaden naar een map en dan dat bestandje opstarten :) maar je pc is idd erg warm. Is het warm in de kamer waar je pc staat? Staat je computer in de zon? Ik heb me pc namelijk al vanaf 9 uur vanochtend aanstaan (grote downloads gedraaid, grote dingen weggebrand op dvd, WoW gespeeld) en ze hangn bij mij rond de 40. terwijl het hier niet bepaald onder de 25 in mijn kamer is. |
Ik heb het nu onder controle alleen mijn CPU is nu 74 graden!?!??!?! hoewel de rest nu rond de 40 is.... ik heb een ventilator op de kast gericht.. dus nu is alles naar beneden gegaan, terwijl de CPU juist omhoog gaat??? het is wel warm op mijn kamer, maarja, het is een hittegolf, dus het zal overal warm zijn, en hij staat niet in de zon..
|
Citaat:
|
Hmm, wist niet dat ie zo gelinkt werd :s.
Afijn, klik eerst op "Windows XP Drivers and Software" Daarna klik je op "radeon" Daarna klik je op "CATALYST 5.6 Windows XP - Driver Download" Dan scroll je nara benden en zie je in een grijs vakje staan: High Speed (Cable / DSL) en daarnaast wat spul. 2 blokjes ernaast staat een download link. Download trouwens wel die van 24,9 MB en niet die van 32,2 MB (de groottes staan naast de download link). Dan sla je dat bestand op op een plek die je snel terug kunt vinden. Dan klik je erop en laat je het programma zijn werk doen. 1e plaatje gewoon op Install drukken. dan krijg je een mooi rood info scherm en moet je op het knoppie "volgende" drukken. Bij dat license spul op Yes drukken. Daarna krijg je een keuzemogelijkheid. Express of Custom. Voor jou is het bert om op Express te klikken. Nu moet je alleen nog maar wachten tot er een keer staat dat je je pc moet herstarten (wat je dan ook moet doen). Bij de opstart zal je beeld ff wat traag zijn, maar dat is normaal. Nu zijn de drivers geïnstaleerd :). Goh, wel handig. Nu wete ik meteen dat er weer nieuwe ATI drivers zijn en kan ik de mijne ook updaten :D Edit: Oh, en als je pc na de herstart een beetje traag is moet je ff opnieuw opstarten :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |