![]() |
Werken in ziekenhuis
Hej mensen,
ik wil later heel graag in het ziekenhuis werken (verpleegkunde en geneeskunde gaan studeren en arts worden...) maar nu ben vroeg ik me af kan je al in het ziekenhuis werken kben nu bijna 16 en had dus graag een bijbaantje daar... afdelingshulp ofzo?? kusjee |
Schoonmaken, daar vragen ze vaak wel vakantiewerkers voor maar denk dat je daar wel een beetje laat mee bent.
|
Ja, dat kan, ook in de keuken. Maar als je in een ziekenhuis gaat werken, moet je geloof ik wel ingeënt worden.
|
Citaat:
|
Lang niet elk ziekenhuis heeft een streng Hepatitis B beleid. Ik ben medisch secretaresse en ik hoefde geen inentingen, omdat ik weinig patiëntencontact hebt.
Er zijn genoeg bijbaantjes in ziekenhuizen, vooral in de zomer. Keukenhulp, schoonmaak, winkeltje, eten rondbrengen... Je kunt het beste even kijken op websites van ziekenhuizen in je buurt. op www.ziekenhuis.nl kun je op ziekenhuizen klikken en dan op plaatsnaam zoeken. Succes! |
Citaat:
|
Die vriend van mij werkte idd in de keuken.
|
Voor isala klinieken in Zwolle geldt dat je je vanaf voorjaar 2006 weer kunt opgeven voor vakantiewerk.. Voor dit jaar hebben ze voldoende aanmeldingen.. Vanmorgen heb ik mijn stageformulieren ingeleverd, daar stond ook het vaccinatie-beleid op.. (Geldt voor co-assistenten, verloskundigen, arts-assistenten, verpleegkundigen et cetera et cetera.. Iedereen die een verhoogd risico heeft. (Dus; in contact met bloed, ontlasting, zweet, mictie etc)
|
bij ons zoeken ze iig nog volop mensen, tenminste ze waren blij dat ik morgen wel aan 't werk wil (schoonmaakwerk e.d. bij de huishoudelijke dienst) en wilden me al wel t/m 7 aug inplannen :D . Al heb ik er zelf ook nog een paar keer over gebeld want ik hoorde maar niks, dus bel ze op! En qua vaccinatie e.d.: ik moet een vragenlijst invullen met "heb je waterpokken gehad" , "ben je voor hepatitis b ingeent" etc. Geen idee of ik daarna nog prikken moet als ik iets niet gehad heb oid..
En nu maar hopen dat ik 't werk leuk vind :D :o Trouwens, je moest hier wel minimaal 17 zijn... maar je kan 't altijd proberen :) |
Ga er niet vanuit dat je als 15- of 16-jarige zonder medische of verzorgende achtergrond veel in aanraking komt met patiënten. Een eventuele vaccinatie lijkt me dus totaal niet aan de orde.
|
ik heb toen ik 15 was ook in het ziekenhuis schoongemaakt, ookal heb je misschien niet veel contact met de patienten, je krijgt wel een beetje een idee hoe het er in het ziekenhuis aan toe gaat.
|
Je kunt in de keuken werken, of als schoonmaakster. Als afdelingshulp moet je meestal (verschilt per ziekenhuis) wat ouder zijn, en hbo of wo doen.
|
Ik breng de post rond en daarnaast ben ik secretaresse op de afdeling. Dat kan best hoor.. ook als je 16 bent. Ik ben nu 18 en hetzelfde baantje heb ik vorig jaar en t jaar daarvoor ook aangeboden gekregen.
In het ziekenhuis werken is cool! |
Citaat:
|
Hallo allemaal! Ik zou ook graag in een ziekenhuis werken lijkt me superleuk...hoe zijn jullie aan het baantje gekomen? gewoon contact opnemen met het ziekenhuis of via insiders?
|
Citaat:
|
keuken is meestal wel werk in vakantie tijd
|
Citaat:
Advies nogmaals; +/- in januari gaan solliciteren voor vakantiewerk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dus mijn advies: in maart gaan solliciteren :P |
Citaat:
|
Medisch archief. (y)
|
Als ik volgend jaar misschien vakantie werk wil gaan doen, wil ik iig wel iets van het ziekenhuis ofzo, maar niet schoonmaken, want daar heb ik een hekel aan. :o
Maar ik best leuk contact met een (sport)arts in het ziekenhuis en omdat ik geneeskunde (of iets in die medische richting) wil gaan studeren, heeft ze me er wat over verteld en mag ik volgend jaar ook wel eens een dagje bij haar meedraaien en kijken hoe het allemaal gaat enzo. :) Misschien weet zij wel iets ofzo... |
In het ziekenhuis hebben ze voornamelijk vakantiewerk, en dat zit in maart al vol. Iig hier in Utrecht.
|
het gaat mij ook niet om vakantiewerk...
|
Citaat:
|
Ja, je kunt bedden opmaken. Mijn nicht doet dat namelijk als bijbaantje.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03. |