![]() |
Overgeven bij leuke dingen?
Ik heb sinds een half jaar al t probleem dat ik moet overgeven als ik iets ga doen wat ik leuk of spannend vind.
Ik word dan opeens heel benauwd en gooi daarna alles eruit. De huisarts weet niet wat het is. Heeft iemand dit ook? En wat doe je er tegen? |
spanning misshcien?
|
Maar het is ook voordat ik uitga enzo, terwijl k dat gewoon leuk vind. Niet eng ofzo....
|
van te veel drank ga je nekken jah :nono:
is normaal niets om je zorgen over te maken |
Citaat:
|
't Lijkt me spanning, anders zou ik het ook niet weten.
|
Een bepaalde energie die je ff kwijtmoet?Kan ook zijn dat je er nu al van uit gaat dat je weer moet overgeven en dat het daarom een beetje blijft doorgaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is meer een psychisch probleem, weet echt niet wat er tegen helpt. |
|
Misschien heb je ooit eerder overgegeven, en ben je -onbewust- bang dat het nog een x gebeurd?
|
Misschien is het slim je te laten doorverwijzen naar een psycholoog/psychiater/oid, iemand die je kan helpen wanneer het een psychisch probleem is. Niets doen lijkt me ook niet fijn.
(Ik moest 'vroeger' (zo'n vier jaar geleden) altijd over geven wanneer ik naar mijn vriend ging of wanneer hij bij mij langs kwam, echt van de spanning, terwijl ik het niet éng vond, juist leuk. Dat is na verloop van tijd weggeëbt, telkens wanneer ik me een beetje misselijk voelde worden, ging ik wat water drinken en rustig ademen, dat hielp wel een beetje.) |
hey
ik heb het zelf ook. vroeger veel meer dan nu. maar idd ook toen ik naar mijn vriend ging moest ik overgeven en ik at ook heel weinig. ik denk dat het best wel normaal is. en dat het na een tijdje vanzelf over gaat. als je vaker van dat soort dingen mee maakt, gaat het wel over. heb je het ook alleen als je er naar toe gaat en niet als je er eenmaal bent? |
spanning
en eventueel een (onbewuste) spanning dat je alweer ziek word erbij. Dit kan overgaan na een tijdje, helemaal vanzelf, maar als het te lang duurt kun je het beste naar een psycholoog gaan. Of je kunt valeriaan eens proberen, dat is een rustgevend middel. |
Gefeliciteerd
|
Citaat:
|
Citaat:
Dacht dat 'k een uniek probleem had, maar blijkbaar komt 't dus wel vaker voor... |
Citaat:
Het is sowieso psychisch... |
Citaat:
Als je er echt last van hebt, en het gaat niet over, dan zou ik echt hulp zoeken. Ik kan me heel goed voorstellen dat dingen zich opstapelen; je wil niet overgeven, je bent er zo mee bezig dat je zo gespannen wordt dat je juist wél over moet geven, die situaties wil je dan vermijden, dat worden steeds meer situaties... en uiteindelijk zit je liever binnen, lekker veilig, want daar hoef je niet over te geven (of kan je - als het echt niet anders kan - rustig overgeven zonder dat mensen er raar van op kijken). Probeer zo'n akelige route absoluut te voorkomen. |
Citaat:
haha precies wat ik wou gaan posten :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |