![]() |
Advies gevraagd aan remixers
Hoi, ik zit er over te denken om een beetje voor m'n plezier te gaan remixen. Maar omdat ik niet echt precies weet hoe het moet heb ik jullie hulp nodig.
Graag wil ik het kostloos houden omdat het meer een hobby van me is, en ik nooit zoveel geld heb (n) |
Wat wil je remixen dan?
|
gwn liedjes waarvan ik denk dat ze mooier kunnen,, ik vind het eigenlijk meer een uitdaging :bloos:
|
Wat weet je al wel?
|
Citaat:
download wat gekraakte sequenser software zoals cubase en dan nog een programma zoals reason erbij. volg wat tutorials die all over te vinden zijn en gaan met die banaan. |
haha, okej bedankt he :bloos:
|
em remixen kan alleen echt goed, als je toestemming van de artiest zelf krijgt en dus ook beschikking krijgt over losse samples enzo
|
jha hallow kan tog moeilijk aan eminem, robbie williams ensow gaan vrage of ik zijn liedje kan gaan remixe..? :(
|
gelukkig bestaan er mensen die nog veel moeten leren
|
veel acapella dingen downloaden en dan je eigen dingen eronder gooien
|
ja bakstenen enzo
|
ja en kwark, vooral veel kwark
|
dat is wel experimenteel natuurlijk maar zou Boer G dat waarderen?
|
nee die wil alleen volle melk uit zijn eigen koe
|
Citaat:
|
Citaat:
En jij denkt dat dat arme kereltje Cubase en Reason kan downloaden, laat staan deftig installeren. Ik ben er al maanden mee bezig, maar eerdat je een werkende soundbank-file hebt en een dongle-crack, moet je toch wel veel geduld of geluk hebben... :s |
Citaat:
|
je moet gewoon een goeie rip hebben en goeie download channels
|
of je boeren G's neerleggen voor een echt exemplaar.
|
zo dus jij spaart bling bling
|
bedankt da jullie sow me mu meelefe :( kan ik eraan doen,, ben nog neij klaar met mu laagste niveau school :nono:
|
mag je nog gerust gewoon typen hoor.
We geven alleen tips en geven daarbij ook handige tips met voedsel. zo kom je dus echt wel veel en veel verder als de gemiddelde remixer hoor |
Citaat:
|
zoals altijd luidt mijn advies aan de TS dat hij met fruityloops ( ja lach maar- contest?) een Yamaha rm1x, maar liever nog met een rs7000 aan de slag gaat , vervolgens veel samplecd's (FL) en acapella's downloaden. Met soundforce/adobe audition kun je ook al heel veel, en allemaal te downloaden. goede remixen kan je heel gemakkelijk maken daar heb je absoluut geen toestemming van een artiets voor nodig- natuurlijk is het makkelijker. Wat ik vaak doe als ik samples gebruik is ze namaken- ook zang, dat is echt een stuk gemakkelijker en je leert er veel van daarbij komt ook nog eens het voordeel dat als je het op een plaat wilt uitbrengen ooit, je niets hoeft te betalen , ( in nederland mag je maar 30 sec. sample's gebruiken, meer moet je betalen- maar dit vervalt door het te coveren.) maargoed nu loop ik misschien iets te hard van stapel.
Wil je software matig remixen gebruik Fruityloops studio, of de laatste Magix ,(veel mensen snappen deze programma's niet en zeiken het af, maar probeer het zelf maar, als je er mee door wilt gaan kan je later op grote programma's overstappen, maar de meeste krijgen uit de 'dure' programma nog ergere troep als mijn beginsels in magix ).( niet dat ik de meester ben overigens- maar het feit blijft dat mensen veel schreeuwen en weinig weten.) ;) Wil je hardware matig remixen koop altijd iets van Yamaha, in principe zuigt alles waar ROLAND op staat. Uitzonderingen daar gelaten. Een RM1X of een RS7000 zijn prachtige sequencers en goede schetsblokken voor latere productie. |
hoe ik 't doe is acapella's downloaden, timestretchen in wavelab, zoeken in mn sampledir, alles in renoise gooien, wat kwark erbij en klaar
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33. |