![]() |
[Geneeskunde]In welke lotingcategorie zit jij?
Ga je geneeskunde studeren en doe je mee aan de loting? Vul dan a.u.b. in in welke lotingklasse jij zit.
Ik wil graag peilen wat mijn kans is om ingeloot te worden, klasse C. |
na mn herkansing hopelijk B... ksta nu een 7,446 :S :S :S
|
Dit past denk ik beter op S&S.
|
Hé bah, ik wilde hem op studiekeuze zetten. :(
(:D) |
Citaat:
|
Citaat:
|
hoe word je direct toegelaten?
|
Citaat:
|
B (7,85 oid)
|
Die lotingsklassen zeggen ook niet alles. Van onze VWO-klas gingen 6 mensen (van de 30 :eek: ) Geneeskunde studeren, daarvan zijn de 3 met het laagste gemiddelde (resp. 6,4; 6,9 en 7,1) wel ingeloot en de 3 met het hoogste gemiddelde (resp. 7,6; 7,8 en 7,8) niet. Was wel lichtelijk toevallig dat alleen die 3 die naar Nijmegen zouden gaan, ingeloot werden. :p
|
Citaat:
|
Nee, geneeskunde heeft een opleidings numerus fixus en niet een instellings fixus. Er vindt eerst een loting plaats of je wel of niet kan beginnen, en daarna wordt het verdeeld/verder geloot als het ware.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik hoorde dat je als je een 5 (iig iets laags) hebt je de meeste kans hebt om ingeloot te worden, omdat je dan vrijwel geen concurrentie hebt en er uit die groep sowieso wel mensen ingeloot worden :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, je moet compensatie hebben voor je onvoldoendes om te slagen, dacht ik tenminste.
|
Citaat:
|
Citaat:
Compensatie heb je volgens mij ook niet nodig anders was ik vast niet geslaagd vorig jaar :o |
Citaat:
|
wie weet wanneer je lotingsnummer bekend gemaakt wordt?
Ik heb nu wel de brief gekregen met lotingsklasse e.d. erop :) |
Citaat:
(ik ben twee jaar geleden trouwens uitgeloot met klasse C) |
Er stond vandaag iemand in de krant en die had 8(!) :eek: tienen op haar eindlijst. Die hoefde dus niet te loten voor Geneeskunde...
|
Citaat:
Je krijgt je lotnummer tegelijkertijd met de uitslag van de loting toegestuurd. Op 15 juli ontvang je die thuis. Op 12 juli kan je de lotingsuitslag en je lotnummer al in Mijn IB-Groep zien. |
Citaat:
|
A.... met een 8,1.... hihi...
|
Het valt me op dat het gemiddelde eindcijfer toch vrij hoog ligt! Waren de examens dit jaar zo makkelijk ofzo??
|
mijnes was vorig jaar....maar als je er echt heeel hard voor werkt...
|
ik zit in klasse E (vorig jaar ook uitgeloot) heb nu ook meegedaan aan decentraal rotterdam, afwachten dus nog...
|
Ik zit in C, had nog wel ambities richting B maar die heb ik maar opgegeven, dan moest ik op de talen wel vies hoge cijfers hebben. We'll C!
|
Als je geneeskunde wilt gaan studeren,
is het noodzakelijk dat je ongeveer vanaf je brugklas Grieks en Latijn hebt gehad? |
Citaat:
|
Citaat:
Nee, natuurlijk niet. :) Je komt wel allerlei woorden in het Latijn tegen, maar die leer je zo.. het is niet alsof je een boek in het Latijn moet kunnen schrijven. ;) |
D :)
@Alicia: Ik heb toch echt 6 jaar Latijn gehad, maar uit mij krijg je geen boek in het Latijn. :D |
6,5-7, D dus. Maar vorig jaar al uitgeloot en met de decentrale selectie ook al niet toegelaten... pfft.
|
ik zou categorie E zijn, < 6.5
ikke blij dat ik geen loting heb :p (sorry voor zinloze post, mens heeft af en toe vrije tijd te veel) |
A. 8,3.
Je bent trouwens wel zeker van je universiteits-plaats als je in A zit toch? En weet iemand hier hoe hoog de percentages om ingeloot te worden per categorie zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zat trouwens in categorie C en was daarmee ingeloot :) |
Citaat:
|
A (8,4) dus ik word zoiezo toegelaten :)
|
Aanstaande dinsdag is de loting.... :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In welke lotingsklasse kom je als je van t hbo (havo- hbo propedeuse) komt en naar universiteit wilt? Kijken ze dan ook naar je gemiddelde cijfer? Nee toch?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20. |