![]() |
Nawijn en Dewinter richten denktank op
De Winter en Nawijn
Marnix van Sint Aldagonde. Dat is de historische naam waaronder Filip de Winter en Hilbrand Nawijn gaan samenwerken. De Winter, leider van het Vlaams Belang en Nawijn de ex-LPF-er willen een Belgisch/Nederlandse denktank over het vreemdelingenbeleid. Beide politici wilden eerst de naam Willem van Oranje gebruiken, maar na een telefoontje van de rijskvoorlichtingsdienst is de naam veranderd in Marnix van Sint Aldagonde, de Vlaming die het Nederlandse volkslied schreef. De denktank van beide politici is opgericht in het Palazo di pietro, het voormalige huis van Pim Fortuyn. Binnen de LPF is grote commotie ontstaan over deze ontmoeting op voor hen heilige grond. www.tweevandaag.nl ---------- Wat denken we hiervan? |
Niets, eigenlijk.
|
Nawijn heeft in elk geval zijn doel bereikt: meer media-aandacht voor hemzelf.
|
Ik heb Nawijn altijd al een onfris mannetje gevonden, dus tja, dit was wel te verwachten.
|
Als ze lang genoeg nadenken komt er mischien wat zinnigs uit. (y)
|
"Denktank"..........
Ik kan dat plaatje maar niet rond krijgen. |
Citaat:
|
Tiswah, soort zoekt soort.
|
"(...)maar na een telefoontje van de rijskvoorlichtingsdienst is de naam veranderd in Marnix van Sint Aldagonde, de Vlaming die het Nederlandse volkslied schreef."
Pardon? Ik dacht dat de schrijver van ons volkslied onbekend was? |
Dewinter, mwuah, vooruit dan maar, die bezit nog enige intelligentie. Maar waarom zou hij samenwerken met die vadsige etterende sliert van een Nawijn?
|
haha
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens lach ik me rot om Joao Varela. Die gast haat Nawijn nu omdat volgens hem Fortuyn nooit zou hebben samengewerkt met het Vlaams Blok: 'zo zou Pim het niet gewild hebben!'. Dus nu willen ze Nawijn uit de fractie zetten. :) |
Hmm, verkeerde ideeën hoeft niet zoveel met intelligentie te maken te hebben. Natuurlijk komen dat soort ideeën vooral terug bij minder intelligente mensen, maar er zijn er zat met een IQ van 160 die alsnog zulke opvattingen hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Extreemrechts of niet, je wilt sowieso niet geassocieerd worden met een gladjakker als Dewinter.
|
Dat lijkt me lichtelijk overdreven.
|
Citaat:
|
Dat is mooi. Kan men elkaar tenonder helpen. Vlaams Belang kan de succesformule van de LPF vast wel gebruiken. :rolleyes:
|
Citaat:
|
:D
Enkelen onder ons zouden dat als kwetsend kunnen ervaren, Meph :nono: |
Achja, ze doen maar. :)
|
|
Vorig week stond er nog een interview met DeWinter in de Metro. Hilarisch, maar tegelijk ook triest. Zou het bewuste reclame zijn geweest ;)
Ik dacht dat die LPF-leden zich niet belachelijker konden maken dan ze in het verleden al hadden gedaan, maar blijkbaar kan het nog láger .... en láger. Petje af, Hilbrandje (y) |
Zou het misschien zo zijn dat Nawijn en Eerdmans een wedstrijdje aan het houden zijn over wie zich het meest voor lul zet?
|
Citaat:
|
Daar heb jij wel weer gelijk in. ;)
Ik vind de term denktank trouwens ietwat gevaarlijk klinken... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nawijn gaat van http://www.boekplus.com/images/books...amenleving.jpg
naar http://users.telenet.be/supportfiles...nprogramma.jpg http://users.telenet.be/supportfiles/70-puntenplan.html Citaat:
Een rechtse populist als Fortuijn mag niet vergeleken worden met Haider en Dewinter die nazistische sympathieen hebben en het liefst een oerconservatief beleid willen uitvoeren. Het is dus geheel terecht dat Varela erop wijst dat het wrang is dat de partijgenoot van Fortuijn nu samen gaat denken met Dewinter in het huis van wijlen Fortuijn. Toepasselijk overigens dat de denktank naar een bekrompen calvinist is genoemd. Daarnaast werd het Wilhelmus veelvuldig gezongen in het Vlaanderen van de jaren 30 door aanhangers van VNV en Rex... |
Ach ja, Fortuyn zeurde over demonisatie, maar wilde tegelijkertijd niet met "mensen als Dewinter" geassocieerd worden. Aan de andere kant doe je iets "in de geest van Pim" alleen als het je uitkomt.
De denktank van Nieuw Rechts heet overigens Van Oldenbarnevelt. Great minds think alike, zullen we maar zeggen. ;) Citaat:
|
Citaat:
Overigens heeft intelligentie niks met denkbeelden te maken inderdaad. Dat kunnen alleen domme mensen denken. |
Citaat:
Mephonogwat? Die gast zit toch alleen maar hier, omdat hij geen leven heeft? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wens ze veel succes.
|
Citaat:
denken ze daar wel aan. of is het gewoon een leuke naam omdat marnix een grote voorstander was van..(ja van wat?). wat is de motivatie hier eigenlijk achter? |
och, ik zie niet echt principiele verschillen tussen Fklip en Pim eigelijk :)
|
Citaat:
|
Citaat:
allebei conservatieve xenofobische populisten |
Citaat:
|
Citaat:
Hoewel de LPF zichzelf ook wel had opgeblazen als Fortuyn niet vermoord was, de kliek om hem heen was gewoon te dom om een partij te kunnen runnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14. |